  • 111. Data: 2013-04-11 11:38:25
    Temat: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Thursday, April 11, 2013, 11:08:20 AM, you wrote:

    > Tak. Oni nie jeżdżą tylko się wloką, ale takie jest ich prawo, a że ich jest
    > większość to trzeba się z tym pogodzić.

    Znaczy kogo i gdzie jest większość?

    > Jak ktoś ma ochotę się wlec 40/50, 70/90 i 90/130 to ma do tego
    > prawo

    Niekoniecznie ma prawo. Zbyt powolna jazda może być uznana za
    utrudnianie ruchu.

    > i ciężko oczekiwać by taki ktoś był przeciwny fotoradarom.

    A dla samej zasady nie może?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 112. Data: 2013-04-11 11:47:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    alid...

    > Znaczy kogo i gdzie jest większość?

    Ludzi jeżdżących poniżej ograniczeń.

    > Niekoniecznie ma prawo. Zbyt powolna jazda może być uznana za
    > utrudnianie ruchu.

    _Zbyt_ powolna.

    > A dla samej zasady nie może?

    Może ale po co? Dla przekory? Zwykle ci którzy nie kradną są przeciw
    kradzieży, ci którzy nie ćpają są przeciw narkotykom itd. Owszem są ludzie
    którzy mają zawsze odmienne zdanie niż większość dla przekory, ale to
    większość ustanawia prawa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 113. Data: 2013-04-11 12:27:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Thursday, April 11, 2013, 11:47:21 AM, you wrote:

    > Ludzi jeżdżących poniżej ograniczeń.

    Ale gdzie? W Szwajcarii? Bo na pewno nie w Polsce.

    > _Zbyt_ powolna.

    Jazda lewym pasem autostrady 90km/h jest zdecydowanie zbyt powolna.

> [...]
    > kradzieży, ci którzy nie ćpają są przeciw narkotykom itd. Owszem są ludzie
    > którzy mają zawsze odmienne zdanie niż większość dla przekory, ale to

    Problem w tym, że Twoja większość to tak jak ostatnio 58%
    Kaczyńskiego...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 114. Data: 2013-04-11 12:44:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    valid...

    > Ale gdzie? W Szwajcarii? Bo na pewno nie w Polsce.

    W Polsce.

    > Jazda lewym pasem autostrady 90km/h jest zdecydowanie zbyt powolna.

    Nie pisałem o jeździe lewym pasem.

    > Problem w tym, że Twoja większość to tak jak ostatnio 58%
    > Kaczyńskiego...

    Nie robię wiele kilometrów na trasach. Raptem jakiś tysiąc miesięcznie, ale
    za to po różnych drogach i w praktyce wygląda to tak:
    - Na autostradzie jeżdżę zwykle ok. 130 (bo powyżej bardzo rośnie spalanie)
    wyprzedzają mnie tylko pojedyncze pojazdy. Np. na odcinku Gliwice-Katowice
    (3 pasy) większość czasu muszę jechać skrajnym lewym pasem.
    - Na drogach krajowych poza terenem zabudowanym zwykle jest sporo ciężarówek
    które skutecznie ograniczają prędkość bo albo trafi sięktoś kto nie chce
    wyprzedzać, albo nie ma okazji.
    - Na drogach wojewódzkich poza terenem zabudowanym jak jadę 90 to bardzo
    sporadycznie ktoś mnie wyprzedza.
    - Po mieście to w ogóle nie ma o czym mówić bo poza kilkoma krótkimi
    odcinkami gdzie rzeczywiście ktoś jeździ powyżej 50 większość czasu spędza
    się w korkach jadąc 15-30 km/h.

    Tak naprawdę jedynym miejscem gdzie ludzie łamią przepisy są sytuacje Gdy
    droga krajowa lub wojewódzka przechodzi przez wiochy. Mało kto tam zwalnia
    do 50, ale akurat tam fotoradary są jak najbardziej wskazane. Oczywiście
    obwodnice byłyby lepsze, ale tymczasowo jakoś nie mamy nieograniczonego
    budżetu więc IMO lepiej aby najpierw skończyli autostrady.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 115. Data: 2013-04-11 13:58:56
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-04-11 12:44, *Ergie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
    > spalanie) wyprzedzają mnie tylko pojedyncze pojazdy. Np. na odcinku
    > Gliwice-Katowice (3 pasy) większość czasu muszę jechać skrajnym lewym

    To już wiem dlaczego muszę jechać skrajnie prawym (zresztą bardzo
    swobodnie, bo zwykle jest pusty) jadąc 140-150 ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 116. Data: 2013-04-11 14:04:36
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message
    > W Polsce.

    W Polsce zdecydowana większość łamie przepisy, przynajmniej jeśli chodzi i
    prędkość dopuszczalną

> [...]
    > spalanie) wyprzedzają mnie tylko pojedyncze pojazdy. Np. na odcinku
    > Gliwice-Katowice (3 pasy) większość czasu muszę jechać skrajnym lewym

    Na autostradach rzeczywiście mało kto przekracza dopuszczalną, a sporo
    samochodów jedzie wolniej niż 140km/h

    > - Na drogach krajowych poza terenem zabudowanym zwykle jest sporo
    > ciężarówek które skutecznie ograniczają prędkość bo albo trafi sięktoś
    > kto nie chce wyprzedzać, albo nie ma okazji.

    Ale większość wyprzedza i jak jest luźno z przodu, to mało kto jedzie
    zgodnie z ograniczeniami.

    > - Na drogach wojewódzkich poza terenem zabudowanym jak jadę 90 to bardzo
    > sporadycznie ktoś mnie wyprzedza.

    To ciekawostka, bo ja mam zupełnie inne odczucia. Przykłady - trasa
    Wwa-Lublin - jak utrzymuje w trasie 100km/h, to co chwilę ktoś mnie
    wyprzedza. Na gierkówce, jak jechałem 105km/h na tempomacie - wyprzedzało
    mnie więcej samochodów, niż ja wyprzedzałem.

    > - Po mieście to w ogóle nie ma o czym mówić bo poza kilkoma krótkimi

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > odcinkami gdzie rzeczywiście ktoś jeździ powyżej 50 większość czasu
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > spędza się w korkach jadąc 15-30 km/h.

    ROTFL!

    > Tak naprawdę jedynym miejscem gdzie ludzie łamią przepisy są sytuacje Gdy
    > droga krajowa lub wojewódzka przechodzi przez wiochy. Mało kto tam
    > zwalnia do 50, ale akurat tam fotoradary są jak najbardziej wskazane.

    No i właśnie sam napisałeś, że mało kto jeździ zgodnie z przepisami....

    --
    Axel

  • 117. Data: 2013-04-11 14:38:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości grup

    > W Polsce zdecydowana większość łamie przepisy, przynajmniej jeśli chodzi i
    > prędkość dopuszczalną

    Masz na to jakiś dowód? Policzyłem swoją rodzinę i znajomych ponad połowa z
    nich nie jeździ poza miastem, więc nawet nie ma okazji by łamać przepisy. W
    rodzinie (a większość to rodziny) zwykle na trasach jeździ tylko maż, a żona
    nie jeździ albo wcale, albo tylko po mieście na trasie dom/praca/szkoła. W
    wielu rodzinach żona w ogóle nie jeździ bo jest tylko jedno auto.

    Nie wiem jak chcesz uzyskać tę "większość", ale poczekam co zaproponujesz.

    > Ale większość wyprzedza i jak jest luźno z przodu, to mało kto jedzie
    > zgodnie z ograniczeniami.

    Ot ostatnia moja trasa DK 11 Katowice-Poznań. _Średnia_ prędkość poniżej 50
    km/h. Dwa razy udało mi się wyprzedzić ciężarówkę, bo albo wysepki, albo
    zakaz, albo zbyt dużo samochodów jadących za ciężarówką zderzak w zderzak.

> [...]
    > wyprzedza. Na gierkówce, jak jechałem 105km/h na tempomacie - wyprzedzało
    > mnie więcej samochodów, niż ja wyprzedzałem.

    To są według Ciebie drogi _wojewódzkie_?

    > ROTFL!

    Co Cię tak bawi? Bywają miesiące że mi komputer pokazuje średnią prędkość od
    tankowania do tankowania poniżej 15 km/h.

    > No i właśnie sam napisałeś, że mało kto jeździ zgodnie z przepisami....

    Mało kto _na_ _trasie_. Większość nie wyjeżdża na trasę wcale.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 118. Data: 2013-04-11 14:40:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To już wiem dlaczego muszę jechać skrajnie prawym (zresztą bardzo
    > swobodnie, bo zwykle jest pusty) jadąc 140-150 ;)

    To Twoje "zwykle" to chyba w nocy z soboty na niedzielę. W tygodniu prawy
    pas jest zapchany przez ciężarówki, a środkowy przez tych co je wyprzedzają
    jadąc 100 km/h.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 119. Data: 2013-04-11 14:53:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    > W Polsce.

    W jakieś innej Polsce mieszkasz.

    > Nie pisałem o jeździe lewym pasem.

    Są tacy, niestety.

    [...]

> [...]
    > wyprzedzają mnie tylko pojedyncze pojazdy. Np. na odcinku Gliwice-Katowice
    > (3 pasy) większość czasu muszę jechać skrajnym lewym pasem.

    Musisz?

    > - Na drogach krajowych poza terenem zabudowanym zwykle jest sporo ciężarówek
    > które skutecznie ograniczają prędkość bo albo trafi sięktoś kto nie chce
    > wyprzedzać, albo nie ma okazji.

    Ach, Ty z tym, co to ciężarówek nie wyprzedzają. Kapelutek za mocno
    uwiera...

    > - Na drogach wojewódzkich poza terenem zabudowanym jak jadę 90 to bardzo
    > sporadycznie ktoś mnie wyprzedza.

    Ale dopiero co pisałeś o 70/90

    > - Po mieście to w ogóle nie ma o czym mówić bo poza kilkoma krótkimi
    > odcinkami gdzie rzeczywiście ktoś jeździ powyżej 50 większość czasu spędza
    > się w korkach jadąc 15-30 km/h.

    W jakim mieście? Odwiedź Wrocław i spróbuj jechać 50km/h...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 120. Data: 2013-04-11 14:58:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

> [...]
    > wielu rodzinach żona w ogóle nie jeździ bo jest tylko jedno auto.
    > Nie wiem jak chcesz uzyskać tę "większość", ale poczekam co zaproponujesz.

    To Ty liczysz posiadaczy prawa jazdy a nie poruszające się po drogach
    pojazdy? W ten sposób to faktycznie możesz znaleźć "większość"...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan