    From: "4CX250" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ISP przez LPT w AVR Studio
    Date: Fri, 7 Jan 2011 12:33:36 +0100

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:ig5i6t$11k$1@news.onet.pl...
    > AVR ISP (oznaczenie Atmela: ATAVRISP) ma port szeregowy (COM) a nie
    > równoległy (LPT):
    > http://www.atmel.com/dyn/products/tools_card.asp?too
    l_id=2726

    > Współczesne wersje AVR Studio (4.x) obsługują tylko atmelowe
    > programatory (i ich klony :)) podłączane przez porty COM lub USB.

    Dzięki za wyjaśnienia. Pozostaje więc twój program lub Pony Prog, albo
    zakupić programator "dla ludzi"

    Pozwole sobie ciebie jeszcze o coś zapytać.
    Chciałem wykorzystać bibliotekę niejakiego Pana Radzio obsługującą
    wyśw graph. na KS0108.
    Zainstalowałem sobie zarówno AVR Studio jak i Win AVR. AVR Studio
    wygląda na poważniejsze narzędzie ale problemem jest pecet. Dość długo
    trzeba czekac na wykonywanie pewnych czynności, czasem nawet po
    kilkanascie sekund. Trzeba będzie usprawnić PCta ale zanim to zrobię
    wróciłem więc do Win AVR ale w nim mam natomiast problem z
    includowaniem tej biblioteki.
    Wklepałem krótki programik i gdy wybieram make all to nie rozpoznaje
    jednej lub paru funkcji z tej biblioteki.
    Całą zawartość biblioteki GLCDKS0108 od Radzio umieściłem w katalogu
    E:\WinAVR\avr\include\ks108

    Zapis w main.C wygląda tak

    #include <ks108/KS0108.h>
    #include <ks108/graphic.h>

    int main(void)
    {
    GLCD_Initialize();
    GLCD_ClearScreen();

    GLCD_GoTo(0,0);
    GLCD_WriteString(" Test Wyswietlacza |");

    for( ; ; );
    return 0;
    }

    Ciągle wywala mi błędy które pojawiają się już na etapie kompilacji.
    Poniżej wkleiłem komunikaty jakie wydał z siebie Win AVR

    > "make.exe" all

    -------- begin --------
    avr-gcc (WinAVR 20100110) 4.3.3
    Copyright (C) 2008 Free Software Foundation, Inc.
    This is free software; see the source for copying conditions. There
    is NO
    warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR
    PURPOSE.

    Compiling C: main.c
    avr-gcc -c -mmcu=atmega128 -I. -gstabs -DF_CPU=8000000UL -Os -funsigned-char
    -funsigned-bitfields -fpack-struct -fshort-enums -Wall -Wstrict-prototypes
    -Wa,-adhlns=./main.lst -std=c99 -MMD -MP -MF .dep/main.o.d main.c -o
    main.o
    main.c: In function 'main':
    main.c:8: warning: implicit declaration of function 'GLCD_Initialize'

    Linking: main.elf
    avr-gcc -mmcu=atmega128 -I. -gstabs -DF_CPU=8000000UL -Os -funsigned-char
    -funsigned-bitfields -fpack-struct -fshort-enums -Wall -Wstrict-prototypes
    -Wa,-adhlns=main.o -std=c99 -MMD -MP -MF .dep/main.elf.d
    main.o --output main.elf -Wl,-Map=main.map,--cref -lm
    main.o: In function `main':
    main.c:8: undefined reference to `GLCD_Initialize'
    main.c:9: undefined reference to `GLCD_ClearScreen'
    main.c:11: undefined reference to `GLCD_GoTo'
    main.c:12: undefined reference to `GLCD_WriteString'
    make.exe: *** [main.elf] Error 1