  • Data: 2023-08-30 00:26:03
    Temat: Re: ISDN
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    [echo i tukany]

    > Zakup może nastąpić po uzyskaniu zgody i przydzieleniu odpowiedniego
    > kanału przez Okręgowy Inspektorat Państwowej Inspekcji Radiowej
    > właściwej dla siedziby zamawiającego."

    Wszystko fajnie, tylko takie typowe echo i tukany pracowały na
    27,12 MHz. I trzeba było mieć po prostu zezwolenie. Nie pamiętam jak
    to się nazywało, może tam był jakiś przydział kanału (wspólnego dla
    wszystkich)?

    Oczywiście dało się to kupić i używać inaczej, bez kwitów z PIRu.

    > Cos mi skleroza podpowiada, ze mozna to było jednak kupic bez
    > zezwolenia. Ale kiedy? koncówka lat 70-tych?
    > Bo przeciez nie w stanie wojennym. po 85?

    Po 85, tak. Kwestia jak długo po. Ale nie pamiętam.

    > Artykuł z Młodego Technika pisze o Trop 55 i wprost "nie wymaga
    > żadnego zezwolenia". zasiegi 350m, 100m w lesie, 30m w pagórkach.

    A tak, były jakieś takie. To się raczej nie nadawało do niczego innego
    niż zabawa, i to taka raczej niezbyt ambitna.
    Może dla "zuchów" (ale nie na "podchodach").

    > https://archive.org/details/radioamator-i-krotkofalo
    wiec-1961-1978/RiK_1977-03%20SKUP%20MAKULATURY%20PRL
    /page/74/mode/2up

    > nic o zezwoleniu nie pisza. a moc >=60mW.

    Chyba pobierana z baterii.
    Zapomnij. Może 6 mW. I nie było potrzeba zezwolenia ze względu na
    pomijalną moc.

    "Znamionowa moc wyjściowa odbiornika" - chodzi o głośniczek :-)

    Nadawanie bez modulacji <= 25 mA (z baterii 6F22, znanej z ekstremalnie
    małej pojemności i obciążalności). Klasa A. BF(P)214.

    > Chodzi mi po głowie, ze np GOPR mial jakies radiotelefony,
    > ale czy to było cos powazniejszego ze sklepu, za zezwoleniem,
    > czy raczej prosto z fabryki - milicja uzywała radiotelefonow,
    > WOP ...

    Różne organizacje miały różne radiotelefony, ale wtedy miały także
    przydzielone częstotliwości (niekoniecznie na wyłączność) i teren, na
    którym mogły tego używać. Nie żeby teraz jakoś to inaczej było.
    --
    Krzysztof Hałasa