  • Data: 2023-08-30 17:49:37
    Temat: Re: ISDN
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 Aug 2023 16:12:49 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Ważniejsze było czego wymagał konkretny sprzedawca. Jak to w PRLu. I kto
    > personalnie był tym sprzedawcą :-)

    Pewnie tak, ale jak wymagali, aby pilnował zezwolenia, to pilnował.
    Moze musiał gdzies wpisać ..

    > Trop może nigdy nie potrzebował zezwolenia, ale on miał się nijak do 100
    > mW. Mam wrażenie, że granica była niżej.

    Być może. I Trop mial np 10mW i to jeszcze tolerowano.

    > Poza tym, jakby to było 100 mW,
    > to przecież zrobiliby (nawet jeśli nie Warel) 99 mW, jak z silnikami
    > samochodowymi.

    No jak - panstwo chce miec porządek w eterze, a panstwowa firma
    wypuszcza takie 99mW?

    > To wcale nie jest tak niedużo. Poza tym kwestia anteny - z takimi mocami
    > były prowadzone łączności międzykontynentalne. 100 mW w PRL bez
    > zezwolenia? Akurat.

    Tak jakos pamietam, że te lepsze wymagały zezwolenia.
    Ale moze źle pamietam, albo to była kwestia roku, a nie mocy.

    > Piszą że to było max 300 m w idealnych warunkach (widoczność optyczna,
    > strefa Fresnela, wilgotność UV temperatura siła wiatru natężenie pola
    > radiestezyjnego), a w praktyce wielokrotnie mniej. Mam wrażenie, że
    > w końcówce PRL pojawiły się telefony bezprzewodowe, teoretycznie
    > nielegalne, i też z nimi nie walczono jakoś specjalnie.

    W koncówce, i troche po, to sie duzo rzeczy pojawiło.
    Takie tam rozprężenie, gdy wiadomo było, ze system padnie.

    > Tukany i Echo były typowo na 27,12. Inne radia były na niepubliczne
    > częstotliwości, zwykle większe i np. z dużo korzystniejszym
    > (narrow band oczywiście) FM.

    Tylko tych innych, to raczej w sklepach nie widziałem.

    J.