  • 1. Data: 2002-01-28 16:29:14
    Temat: INTERNET VIA SKY
    Od: "KUBA" <g...@b...gnet.pl>

    Mam pytanie jak to dziala, chodzi mi o srednie transfery i czy warto sie w
    to bawic??
    mam sdi i chce zmontowac jakis w miare tani a szybki sygnal zwrotny.\
    pozdrawiam
    KUBA

  • 2. Data: 2002-01-28 22:27:06
    Temat: Re: INTERNET VIA SKY
    Od: "Marcin Szplit" <M...@k...chip.pl>

> [...]
    > to bawic??
    > mam sdi i chce zmontowac jakis w miare tani a szybki sygnal zwrotny.\
    Nie warto! Wiem bo mam. Po pierwsze EON wycofała się z Internetu przez
    proxy(unicast) i obecnie jedyne co można robić to ściągać tym zamówione
    pliki (transfer do 2MBit/s) i oglądać parę kanałów przez Windows Streaming.
    Moim zdaniemnie warte jest 800zł/rok. Zniechęcam z całych sił.
    Marcin

  • 3. Data: 2002-01-28 22:38:50
    Od: "Paweł Zamaro" <z...@p...fm>

    ja mam neostrade i tez sie nad tym zastanawiam.
    Użytkownik KUBA <g...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych nap
    isał:a33u0o$33b$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-01-28 23:10:30
    Od: y...@o...arg.invalid (Lukasz Biegaj)

    Marcin Szplit <M...@k...chip.pl> wrote:
    > Nie warto! Wiem bo mam. Po pierwsze EON wycofała się z Internetu przez
    > proxy(unicast) i obecnie jedyne co można robić to ściągać tym zamówione

    Wycofala sie? Skad takie wiadomosci?

    [pio@elrond pio]$ telnet 194.177.32.171 8080
    Trying 194.177.32.171.8080...
    Connected to gruik115.europeonline.net.
    Escape character is '^]'.
    GET http://www.microsoft.com/ HTTP/1.0

    HTTP/1.0 407 Proxy Authentication Required
    Server: Squid/2.4.STABLE3

    Jak dla mnie to dziala (pomijajac autentyfikacje).

    --
    Lukasz Biegaj * http://www.lukasz.biegaj.net/ * y...@o...arg ROT13

  • 5. Data: 2002-01-31 23:17:47
    Od: "TPI" <m...@p...tpsa.pl>

    Czy mógłby wreszcie się ktoś rzeczowo wypowiedzieć przedstawiając dla
    ewentualnie zaintresowanych wady zalety oraz wrażenia z uzytkowania
    Internetu via SKY (nie czepiając się szczegółów).
    Mile widziane wrażenia osób korzystajacych z konkurencji AOL działajacej na
    Eutelsacie ?
    Z góry dzięki !
    HEJ !

  • 6. Data: 2002-02-03 00:19:40
    Temat: Re: INTERNET VIA SKY (dlugie)
    Od: m...@2...pl (Misiek2001)

> [...]
    >Internetu via SKY (nie czepiając się szczegółów).
    >Mile widziane wrażenia osób korzystajacych z konkurencji AOL działajacej

    Korzystalem z tego dosc dawno, bo okolo rok temu wiec od tego czasu moze
    troche sie zmienilo ale po kolei:

    Wymagania sprzetowe:
    czasza + konwerter + karta DVB + kabel
    karte DVB dostajemy przewaznie przy okazji wykupienia abonamentu. Zazwyczaj
    jest to jakis tani model Techno Trenda http://www.technotrend.de, przy
    okazji mozna sobie ogladac niekodowane kanaly TV Sat i Radia Sat na
    komuputerze.
    Sterowniki dostepne sa praktycznie do wszyskich popularnych systemow
    operacyjnych Win, dla Linuxa tez pewno cos by sie zanalazlo (nie
    sprawdzalem).
    Co najmniej modem jako polaczenie zwrotne !!!!!!!!!!!!

    Oplaty:
    obecnie kosztuje okolo 150 € za rok razem z karta, czyli okolo 50 zl
    miesiecznie, ale trzeba placic karta, pewno firmy posredniczace w polsce
    tez troche beda chcialy zarobic wiec moze kosztowac troche wiecej.

    Konfiguracja:
    Jest dosc skomplowana, przynajmniej w Windows, i zanim sie dojdzie o co w
    niej chodzi, troche to trwa, ale daje sie przebrnac. Trzeba oczywiscie
    zainstalowac sterowniki do karty, i kilka softow od EOLa w tym Fazzt do
    sciagania offlineowego. Do wyboru 3 transpondery i kilka czestotliwosci.
    Nalezy wybrac jedna i konsekwentnie we wszyskich konfiguracjach z niej
    korzystac.

    Jak to sie sprawuje w rzeczywistosci:
    W czasie kilkutygodniowego uzywania (przypominam okolo rok temu, wiec
    troche moglo sie zmienic) przy uzywaniu jako polaczenia zwrotnego modemu
    udalo mi sie wyciagnac maksymalnie okolo 30 KB "zywego" transferu online.
    Czyli po prostu sciagania plikow. Niestety nie nalezy liczyc na to, ze to
    sie tak stale utrzymuje, zazwyczaj jest znacznie slabiej, czasami modem
    bezposrednio okazywal sie szybszy. Na odpowiedzi serwera dosc dlugo trzeba
    czekac.
    Szybkie transfery daje sie uzyskac tylko dzieki subskrypcji dla sciagania
    offline, ale jest to bardzo upierdliwe. Procedura wyglada tak, ze trzeba
    zalogowac sie na strone EOLa, wpisac w odpowiednie okienko bezposredni
    adres ftp (obsluguje tylko ftp!!!) do pliku, ktory chcemy sciagnac,
    zostawic odpalonego kompa z uruchomionym programem fazzt i czekac jak sie
    pojawi sciagniety plik. Brakuje jakiegos softu, chocby namiastki getrighta,
    ktory po kliknieci w link powodowal by automatyczne sciaganie pliku w
    offline. (Przynajmniej nie bylo)
    Wiem, ze pozniej dorobili offlineowe powiadomienie o mailach, ale tylko
    przychodzacych na konto w EOL.
    Ktos mowil, ze zaczeli ograniczac ilosc plikow sciaganych offlinem, wiec
    zupelnie traci to sens. Jak jak korzystalem to nie bylo zadnych ograniczen
    tego typu.

    Chyba tyle moich uwag, wg. mnie nie warto w to sie bawic. Nawet jako
    wspomaganie dla SDI, czy czegos w tym rodzaju, a juz zupelnie nie dla
    modemu. W sumie wychodzi co najmniej podwojna oplata.

    Moze ktos ma inne uwagi, to uzupelni, doda swoje.

    Pozdrawiam
    Misiek