    From: "Robbo" <y...@m...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: IE6
    Date: Thu, 24 Mar 2011 23:41:16 +0100

    > Nieśmiało pragnę zasugerować, iż czasami można nie być lemingiem.

    Zacznijmy od tego, że ja wobec ciebie nie wykazałem się nieuprzejmością, nie
    stosowałem docinek, ani różnych epitetów. Prosiłbym, abyś także wobec mnie
    zachowywał się odpowiednio.
    Miałem kiedyś kolegę, który nie był lemingiem, miał swoją ideologię.
    Robił duży sklep internetowy w czasach, gdy był Netscape i IE. Kolega bardzo
    nie lubił Netscape i z tego względu, jak ktoś z tej przeglądarki wchodził do
    sklepu, to wyświetlał się napis "Drogi użytkowniku, używasz przeglądarki
    Netscape. Zainstaluj przeglądarkę Internet Explorer i spróbuj ponownie".
    Długo jednak ta samowola nie potrwała, bo szef szybko się zorientował i
    nakazał, żeby sklep działał także pod Netscape. Chodzi o to, że warunki
    dyktuje rynek, a nie ideologia programisty. Wtedy Netscape nie miał jakiegoś
    wielkiego udziału, a jednak właściciel sklepu chciał zawalczyć o tę
    niewielką grupę użytkowników tej przeglądarki, wbrew ideologii programisty.

    Wszystko zależy od tego, co się robi. Jasne, że jeśli robi się stronę
    internetową 20-osobowej polskiej firmy, to nie ma sensu inwestować w obsługę
    IE6. Natomiast, gdybym np. robił bibliotekę lightbox, z której korzystałby
    świat, to poważnie podszedłbym do IE6 nawet obecnie.

    A gdybyś na przykład pracował w Ebay i robiłbyś engine, który miałby działać
    także w Chinach i w Japonii, to czy zignorowałbyś IE6?

    R.
    PS. YouTube wypisuje, że nie obsługuje IE6, ale nadal pod IE6 działa :)