  • 1. Data: 2014-08-15 14:41:44
    Temat: IBM 72GB USCSI - 4 - SSA czy warto ?
    Od: z <...@...pl>

    Wpadły mi w ręce dyski z serwera co poszedł na złom.
    IBM 72.8GB USCSI-4-SSA
    RPM: 15.000 RPM
    Jest to coś warte? Sprzedać? Wykorzystać w blaszaku?
    Jaki kontroler do tego? Zazwyczaj pozbywam się złomu ale tu się
    zawahałem :-)

  • 2. Data: 2014-08-15 20:15:47
    Temat: Re: IBM 72GB USCSI - 4 - SSA czy warto ?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 15 Aug 2014 14:41:44 +0200, z wrote:

> [...]
    > Wykorzystać w blaszaku?
    > Jaki kontroler do tego? Zazwyczaj pozbywam się złomu ale tu się

    Jeśli to są faktycznie dyski z interfacem SSA to możesz spokojnie zrobić
    z nich przycisk do papieru :) Podaj jakiś P/N to się dowiemy.

    Tomek

  • 3. Data: 2014-08-15 20:30:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-08-15 o 20:15, Tomasz Stiller pisze:
    > Jeśli to są faktycznie dyski z interfacem SSA to możesz spokojnie zrobić
    > z nich przycisk do papieru :) Podaj jakiś P/N to się dowiemy.

    IBM P/N: 24P3733

  • 4. Data: 2014-08-15 20:43:03
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 15 Aug 2014 14:41:44 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > Jest to coś warte? Sprzedać? Wykorzystać w blaszaku?
    > Jaki kontroler do tego? Zazwyczaj pozbywam się złomu ale tu się

    Serio chcialbys wyjace jak diabli (15k obr) malenstwo (70GB) pakowac do
    kompa?
    Po co?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2014-08-15 20:48:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-08-15 o 20:43, R.e.m.e.K pisze:
    > Serio chcialbys wyjace jak diabli (15k obr) malenstwo (70GB) pakowac do
    > kompa?

    Nie miałem do czynienia z takimi dyskami. Dzięki za wadę - głośne.
    Małe? Myślałem o systemie (szybkość) biorąc pod uwagę koszt zakupu 0 zł :-)

  • 6. Data: 2014-08-16 23:46:20
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 15 Aug 2014 20:30:19 +0200, z wrote:

    > IBM P/N: 24P3733

    Dalej niewiele wiem. Niektóre odnośniki sugerują dysk SSA, a niektóre
    zwykły Ultra160/320 SCSI. Jakie toto ma złącze? SCA 80pin?

    Tomek

  • 7. Data: 2014-08-17 08:51:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-08-16 o 23:46, Tomasz Stiller pisze:
    > Dalej niewiele wiem. Niektóre odnośniki sugerują dysk SSA, a niektóre
    > zwykły Ultra160/320 SCSI. Jakie toto ma złącze? SCA 80pin?

    http://w25.wrzuta.pl/obraz/7Rweg8cvecE/2014-08-17-24
    08
    http://w25.wrzuta.pl/obraz/18CNNdxL4WY/2014-08-17-24
    10

  • 8. Data: 2014-08-17 11:52:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-17 08:51, z pisze:

    > http://w25.wrzuta.pl/obraz/7Rweg8cvecE/2014-08-17-24
    08
    > http://w25.wrzuta.pl/obraz/18CNNdxL4WY/2014-08-17-24
    10

    Wygląda na Wide 68 pin, więc jest do użycia.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2014-08-17 12:06:29
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 17 Aug 2014 11:52:37 +0200, Irokez wrote:

    08
    10

    > Wygląda na Wide 68 pin, więc jest do użycia.

    Chyba kolego nie widziałeś złącza Wideo SCSI. Tutaj masz porównanie. Na
    górze dysk SCA 80pin, na dole Wide SCSI 68pin

    https://www.yobitech.com/v/vspfiles/assets/images/sc
    si%2068%20and%2080%
    20pin.jpg

    To jest złącze SCA 80pin. Zatem da się fizycznie podłączyć do "zwykłego"
    kontrolera. Pytanie czy dysk ma uniwersalny firmware. Widząc oznaczenia
    na dysku mocno w to wątpie. Na tym etapie trzeba by go podłączyć do
    zwykłego kontrolera, choćby przez przejściówkę 80/68 pin i zobaczyć czy
    kontroler go wykryje. Więcej nie da się stwierdzić.

    Tomek

  • 10. Data: 2014-08-17 12:20:41

    W dniu 2014-08-17 o 12:06, Tomasz Stiller pisze:
> [...]
    > zwykłego kontrolera, choćby przez przejściówkę 80/68 pin i zobaczyć czy
    > kontroler go wykryje. Więcej nie da się stwierdzić.

    Dzięki. Ja się w to bawić nie będę. Ile taki dysk jest warty?