  • 31. Data: 2013-10-11 11:29:27
    Temat: Re: I niech mi ktos powie ze chodzi o bezpieczenstwo...
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-10-11 10:46, Budzik pisze:

    > To może Ty napisz (skoro twierdzisz, ze nie mam racji),

    Zasadniczo to Ty powinieneś udowodnić, że "Ja ze w ogole nie po to",
    ale proszę bardzo....

    > jakie zadania
    > ustawowo zostały nałożone na straz miejską i które z tych zadań straże
    > wykonują i w jakich ilościach.

    Art. 10.
    1. Straż wykonuje zadania w zakresie ochrony porządku publicznego
    wynikające z ustaw i aktów prawa miejscowego.
    (...)
    Art. 11.
    1. Do zadań straży należy w szczególności:
    1) ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
    2) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie
    okre-ślonym w przepisach o ruchu drogowym,
    2a) kontrola publicznego transportu zbiorowego - w zakresie określonym w
    art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie
    zbiorowym (Dz. U. Nr 5, poz. 13),
    3) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i
    zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk
    żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
    4) zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego
    zda-rzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób
    po-stronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia
    właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków
    zda-rzenia,
    5) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
    6) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku
    podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
    7) doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich
    za-mieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do
    zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach
    zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu
    innych osób,
    8) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a
    także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu
    zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom
    kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi,
    samorządowymi i organizacjami społecznymi,
    9) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości
    pie-niężnych dla potrzeb gminy.
    2. W związku z realizowanymi zadaniami określonymi w ust. 1 i art. 10,
    straży przysługuje prawo do obserwowania i rejestrowania przy użyciu
    środków tech-nicznych obrazu zdarzeń w miejscach publicznych w
    przypadku, gdy czynności te są niezbędne do wykonywania zadań oraz w celu:
    1) utrwalania dowodów popełnienia przestępstwa lub wykroczenia,
    2) przeciwdziałania przypadkom naruszania spokoju i porządku w miejscach
    publicznych,
    3) ochrony obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej.

    > Bo o ile w większych miastach zapewne troche innych zadań mają (chociaż
    > jakby zliczyc karanie za nieprawidlowe parkowanie i kontrolowanie predkosci
    > to boję się ze to i tak bedzie wiekszosc ich pracy) o tyle w tych
    > wszystkich pipidówka to czesto fotosy to 90% ich zajęć.

    Cóż, to już pozostaje Ci sprawdzić i podać wyniki, a nie uogólniać
    sobie do 90%, bo gdzieś SM wystawiła FR i strzyże na oznakowanym
    terenie frajerów.

    > Ja mieszkam w Poznania i poza tym, ze kiedys założyli mi blokade w bocznej,
    > piaskowej ulicy za 50zł (nikomu nie przeszkadzałem, ruchu nie blokowałem,
    > bo tam poza parkującymi ruchu nie ma, znak ustawiony tak, ze własciwie do
    > niczego sie nie odnosi ale obok jest duzy parking płatny...),

    Aha, czyli dowolna interpretacja - to wolno tam było stać, czy nie?

    > drugi raz
    > założyli mi mandat ale wzieli w łape 20zł to innej działalności straży
    > miejskiej nie znam.

    Ha, czyli jeszcze popełniłeś przestępstwo i zamiast to zgłosić to
    narzekasz? Tak to zabawnie wchodzi, że patologii niby mówisz nie, ale
    ją karmisz, bo tak wygodnie :>

    > wiec moze mnie uświadomisz?

    Ja nie jestem od uświadamiania.

  • 32. Data: 2013-10-11 11:51:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Jak będziesz kiedyś tamtędy jechał to pojedziesz osobówką nie +15
    >tylko +5. W innych miejscach też będziesz bardziej uważał. Czy
    >dostaną kasę to inna sprawa. >Zrobią sporo żeby dostać. Im się nie
    >spieszy. Mogą dostać za rok.

    Nie dostana. Albo mandat zaplacisz im szybko, albo kasa nie go gminy
    wplynie.
    Droga sadowa to jest dla SM wylacznie strata.
    I tu sie otwieraja mozliwosci negocjacyjne :-)

    A w przypadku Budzika faktycznie napisalbym pismo ze z uwagi na
    dokladnosc FR wykroczenie uwazam za nieudowodnione i niech sie bujaja
    :-)
    I to w ciemno bym napisal o +/-3km/h, nie sprawdzajac w instrucji -
    niech oni sami sobie szukaja i uzasadniaja.

    W innych przypadkach drobna niedokladnosc ma mniejsze znaczenie, bo 89
    czy 95 - tak czy inaczej wiecej niz 50, ale tu 59 mozliwe i ustawowa
    niekaralnosc.
    A nawet obowiazek skasowania zdjec :-)

    J.

  • 33. Data: 2013-10-11 12:14:25
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 11 października 2013 11:51:02 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >

    > W innych przypadkach drobna niedokladnosc ma mniejsze znaczenie, bo 89
    >
    > czy 95 - tak czy inaczej wiecej niz 50, ale tu 59 mozliwe i ustawowa

    Jeśli będzie musiał zapłacić to komu by nie zapłacił to i tak kasy nie będzie miał.
    Tak ze pierdolenie o wyższości tracenia kasy na straż a nie na budżet z punktu
    widzenia płacącego może uskuteczniać ktoś upośledzony umysłowo. Jeśli został złapany
    i okaże się że żadne sztuczki nie odniosą skutku to mu z gardła wyrwą kasę. Ukarany
    nauczy się czegoś i zdarzenie zapamięta. I to jest prewencja i poprawa
    bezpieczeństwa. Nawet jak nie zapłaci bo się wymiga to też zapamięta i jak drugi raz
    tam będzie jechał to pojedzie +5. I już się nie będzie zastanawiał czy + 12 to
    bezpiecznie dla osobowego czy niebezpiecznie.

  • 34. Data: 2013-10-11 12:40:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >nie będzie miał. Tak ze pierdolenie o wyższości tracenia kasy na
    >straż a nie na budżet z punktu >widzenia płacącego może uskuteczniać

    Ale pierdolenie o braku wyzszosci to tez uposledzony umyslowo.
    Jakby tak wszyscy kierowcy dolozyli te 50 zl i odmowi zaplaty w
    Kobylnicy, to bys zobaczyl ze nie mieliby tam jednego FR na kazdy
    tysiac mieszkancow, i o bezpieczenstwo dbaja raz w tygodniu, albo
    tylko narzekaja ze policja nie dba :-)

> [...]
    >jechał to pojedzie +5. I już się nie będzie >zastanawiał czy + 12 to
    >bezpiecznie dla osobowego czy niebezpiecznie.

    Nie mowie nie, jak widac u nas tez nastapil syndrom francuski i ludzie
    zwolnili zanim system ruszyl.

    J.

  • 36. Data: 2013-10-11 12:42:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jak będziesz kiedyś tamtędy jechał to pojedziesz osobówką nie +15
    > tylko +5.

    Ale co to da?

    > W innych miejscach też będziesz bardziej uważał.

    Nie. Włącze janosika. Zwolnie tam gdzie pokazuje, nadrobię w inny mmiejscu.
    Pytanie czy bezpieczniej jechac 60 w zabudowanym czy 120 poza.
    Jeżeli to jest ta poprawa bezpieczenstwa to cóż...

    > Czy dostaną
    > kasę to inna sprawa. Zrobią sporo żeby dostać. Im się nie spieszy.
    > Mogą dostać za rok.

    No tak. Ale jeżeli dostaną stówkę a wydadzą 200 na korespondecję +
    drukowanie, pisanie, obsługa to pytanie czy rzeczywiście coś dostali...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 35. Data: 2013-10-11 12:42:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Zasadniczo to Ty powinieneś udowodnić, że "Ja ze w ogole nie po to",
    > ale proszę bardzo....

    Dziekuje, juz czytam.

    > Art. 10.
    [ciach]

    Hmm, wymieniłes to do czego zsotali powołani a nie to, co rzeczywiście
    robią.
    To ma być dowód?

    > Cóż, to już pozostaje Ci sprawdzić i podać wyniki, a nie uogólniać
    > sobie do 90%, bo gdzieś SM wystawiła FR i strzyże na oznakowanym
    > terenie frajerów.

    To tak jak z policją.
    Jeżeli policja nie wystawia w roku 10 mandatów za wyprzedzanie rowerzysty
    nie pozostawiając metra odległości to uważasz, ze pilnuje przestrzegania
    tego przepisu czy nie?
    Co mam ci sprawdzić i udowodnić?
    Ze w wielu gminach straz zajmuje sie tylko fotoradarami?
    Mam ci uduwodnić, ze nie mają umiejetnosci multiplikowania osób i nie sa w
    stanie robic dwóch rzeczy na raz?

    > Aha, czyli dowolna interpretacja - to wolno tam było stać, czy nie?

    Bys widział jak stał znak, to nadal byśsie zastanawiał...
    Ale to nie ważne. Nawet jak tam stał, to pytanie po co stał.
    Boczna droga, dojazd do bloku, szeroko, tylko ten parking obok implikował
    ten zakaz.

    > Ha, czyli jeszcze popełniłeś przestępstwo i zamiast to zgłosić to
    > narzekasz? Tak to zabawnie wchodzi, że patologii niby mówisz nie, ale
    > ją karmisz, bo tak wygodnie :>

    ROTFL
    Ty z wyznawców teorii Michalika?

    > Ja nie jestem od uświadamiania.

    Aha, no to konczmy te dyskusje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 37. Data: 2013-10-11 12:47:46
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 11 października 2013 12:40:51 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >
    > tylko narzekaja ze policja nie dba :-)

    > Nie mowie nie, jak widac u nas tez nastapil syndrom francuski i ludzie

    Jak by wszyscy dołożyli 5 dych to by znaczyło że są idiotami. Nic więcej by nie
    znaczyło. A tak ogólnie jak by babcia miała wąsy to by była dziadkiem. To medialne "
    jak by wszyscy, zróbmy coś razem". Dla płacącego karę liczy się to że on nie będzie
    maił pieniędzy a nie kto je dostanie. Bo w efekcie dostaje je państwo albo jakaś
    instytucja czy urząd bezpośrednio związany z państwem.

  • 38. Data: 2013-10-11 12:54:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, October 11, 2013, 11:51:02 AM, you wrote:

> [...]
    > W innych przypadkach drobna niedokladnosc ma mniejsze znaczenie, bo 89
    > czy 95 - tak czy inaczej wiecej niz 50, ale tu 59 mozliwe i ustawowa

    Myslę, że ustawowe +10 bierze juz pod uwagę właśnie błąd pomiaru.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2013-10-11 13:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > i jak drugi raz tam będzie jechał to pojedzie +5. I już się nie będzie
    > zastanawiał czy + 12 to bezpiecznie dla osobowego czy niebezpiecznie.

    Bzdura. Nie da sie jechac wolniej niz jechalem ostatnio, bo sprowadza sie
    niebezpieczesntwo bo coraz wiecej szybkich aut cię wyprzedza.
    Po prostu bede jeszcze bardziej uważal gdzie stoją (janosik, czestsze
    pytanie na cb)
    A ewentualne zwolnienie nadrobię na trasie jadac 120 zamiast 100 na
    godzinę.

    Po prostu jechałem nie spieszac sie, stwierdzilem, ze pojade bardzo
    spokojnie.
    Jak widac. o kant dupy rozbić.
    Jeżeli uważasz, ze teraz bede na 30 zwalniał do 30 to cóz - wywołujesz
    palpitacje serca u strażników miejskich.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 40. Data: 2013-10-11 13:01:24
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-10-11 12:42, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail n...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
    (..)
    > [ciach]
    >
    > Hmm, wymieniłes to do czego zsotali powołani a nie to, co rzeczywiście
    > robią.
    > To ma być dowód?

    To jest dowód choćby przeciwko Twojemu twierdzeniu, że "Ja ze w ogole
    nie po to" choć mają to explicite wpisane w obowiązki. A robią nie
    tylko to, choć jak wiemy do różnych patologii również dochodzi.
    No, ale to inne służby ścigają.

> [...]
    > nie pozostawiając metra odległości to uważasz, ze pilnuje przestrzegania

    Aha, znaczy poza tym nic nie robią?

    > Co mam ci sprawdzić i udowodnić?
    > Ze w wielu gminach straz zajmuje sie tylko fotoradarami?

    Raczej, ze 90% SM tak działa.

    > Mam ci uduwodnić, ze nie mają umiejetnosci multiplikowania osób i nie sa w
    > stanie robic dwóch rzeczy na raz?

    A gdzie jest napisane, że wszystkie obowiązki tyczą jednego strażnika?
    Jak trzeba to zatrudnią więcej - masz swoją multiplikację :P

    > Bys widział jak stał znak, to nadal byśsie zastanawiał...

    Aha, a Ty mandat przyjąłeś w ciemno?

    > Ale to nie ważne. Nawet jak tam stał, to pytanie po co stał.

    Aha, a Ty mandat przyjąłeś w ciemno?

    > Boczna droga, dojazd do bloku, szeroko, tylko ten parking obok implikował
    > ten zakaz.

    To był zakaz? Skąd Twoja dowolna interpretacja prawa do łamania takiego
    zakazu?

    > ROTFL
    > Ty z wyznawców teorii Michalika?

    Nie bardzo wiem co miałeś na myśli, ale sorry - jak twierdzisz, że
    strażnik wziął w łapę to Ty mu to wręczyłeś i nie ma tutaj żadnego
    wytłumaczenia. Trzeba było zgłosić sytuację gdzie trzeba, a nie teraz
    opowiadać jak to SM czeka na danie w łapę i znajomych.

    > Aha, no to konczmy te dyskusje.

    Znaczy idziesz się pomodlić?