  • 101. Data: 2018-10-06 21:15:01
    Temat: Re: I kolejny .. Egzaminu nie było.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-06 o 18:39, kk pisze:

    > Może bezpośrednio przed nadjeżdżający

    To, że pieszy wchodzi bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd wynika z
    tego, że ten pojazd nie zwolnił i wymusił pierwszeństwo na pieszym -
    więc to raczej słaby przykład (kierowca wówczas nie powinien stosować
    zasady ograniczonego zaufania, tylko się zatrzymać lub zwolnić, aby
    pieszy mógł skorzystać z pierwszeństwa - a wówczas odwoływanie się do
    ZOZ nie jest potrzebne).

    --
    Liwiusz

  • 102. Data: 2018-10-07 02:07:50
    Temat: Re: I kolejny .. sugeruje zamiar wejścia.
    Od: "kolotak" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > sankcje za niestosowanie sie do zasady ograniczonego zaufania w ruchu
    > drogowym. Tylko te przepisy sa istotne za ktorych nieprzestrzeganie jest
    > okreslona kara. Ww zasada ma charakter pomocniczy i jest stosowana z innym
    > paragrafem jako dodatkowy element obciazajacy. Zasada ....... to nic
    > innego niz paragraf 22. Poza tym zasada ograniczonego zaufania obowiazuje
    > w takim samym stopniu pieszych i kierowcow, nawet jesli piesi o tym nie
    > wiedza. Czytales chociaz ten artykul? Chyba nie. To masz. Art. 4.
    > Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć,
    inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że
    okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania. Gdzie w nim
    napisane ze kierowca musi sie zatrzymac zeby wpuscic pieszego na przejscie?
    W mysl art 4 pieszy ma wiedziec ze kierowca ma zakaz zatrzymywania na 10
    > metrow przed przejsciem.

    Zenek,
    to Sąd, wydając wyrok, powołał się na zasadę ograniczonego zaufania.
    Nie mieszaj mnie do tego.

  • 103. Data: 2018-10-07 13:01:24
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-10-2018 o 19:04, kolotak pisze:

    > ZAWSZE MUSZĘ, bo pieszy sugeruje zamiar wejścia
    > i obowiązuje mnie zasada ograniczonego zaufania,

    Nie - po pierwsze nie zawsze musisz uznać że pieszy chce wejść, po
    drugie - musisz być tylko gotowy do zatrzymania, GDYBY jednak się
    zdecydował, a nie bezwzględnie się zatrzymywać.

    Jeśli nie rozumiesz na czym polega zasada ograniczonego zaufania, ani co
    orzekł sąd, to przynajmniej nie upieraj się że jest inaczej.

  • 104. Data: 2018-10-07 14:18:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, October 6, 2018 at 7:06:15 PM UTC+2, kolotak wrote:

    > ZAWSZE MUSZĘ, bo pieszy sugeruje zamiar wejścia
    > i obowiązuje mnie zasada ograniczonego zaufania, art. 4 PoRD,

    Zasada "ograniczonego zaufania" to nie zasada "totalnego braku zaufania".

[...]

    Czyli generalnie masz prawo zakladac, ze wszyscy przestregaja PoRD, chyba ze
    "okolicznosci..." czyli np. zatacza sie jakis pijany, biegnie dziecto itp...
    Jesli ktos zachowuje sie standardowo/normalnie to nie musisz zakladac, ze odwali
    jakas glupote!

  • 105. Data: 2018-10-09 10:20:45
    Temat: Re: I kolejny zombiak
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 6 Oct 2018 04:19:02 -0700 (PDT), w
    <c...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Polskie prawo jest tak skonstruowane ze sad zajmuje sie tylko tym o co zostal
    zapytany. Jesli zapytanie dotyczylo czy narazila ludzi stojacych na chodniku to sad
    nie mogl odpowiedziec inaczej niz ze nie narazila. Jesli drugie pytanie dotyczylo czy
    kierujaca zastosowala sie do zasady ograniczonego zaufania to sa mogl tylko
    odpowiedziec ze sie zastosowala. Ale gdyby pytanie dotyczylo zatrzymania w trybie art
    49 pkt 2 to sad by musial uznac ze postapila niezgodnie z przepisami. Zwlaszcza ze
    byl to sad administracyjny ktory bada tylko w zakresie zgodnosci z przepisami to co
    mu zgloszono.

    A czytałeś chociaż?
    Sąd zajmował się czy uwalenie egzaminowanej za zatrzymanie przed pasami było
    słuszne. Orzekł, że nie było słuszne -- miała prawo.

    Wątpliwości czy umiesz czytać powoli zamieniają się w pewność.

  • 106. Data: 2018-10-09 10:26:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 6 Oct 2018 19:05:33 +0200, w <ppaq26$6mc$2@news.mixmin.net>, "kolotak"
    <o...@s...pl> napisał(-a):

    > ZAWSZE MUSZĘ, bo pieszy sugeruje zamiar wejścia
    > i obowiązuje mnie zasada ograniczonego zaufania, art. 4 PoRD,
    > tak orzekł Sąd.

    Zaczynam się zastanawiać ile % społeczeństwa potrafi czytać ze zrozumieniem...
    I ile z nich ma PJ.

  • 107. Data: 2018-10-09 16:50:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-10-2018 o 10:26, r...@k...pl pisze:

    > Zaczynam się zastanawiać ile % społeczeństwa potrafi czytać ze zrozumieniem...
    > I ile z nich ma PJ.

    Ja co do tego już dawno nie mam wątpliwości.
    Zastanawiam się tylko, po co udowadniać tą swoją dysfunkcję całemu
    światu, pisząc na newsach podobne bzdety, jeśli dużo lepiej byłoby
    siedzieć gdzieś w mysiej norze i się nie odzywać bez potrzeby.

  • 108. Data: 2018-10-09 22:00:38
    Temat: Re: I kolejny .. egzamin jest nieważny.
    Od: "kolotak" <o...@s...pl>

    > Sąd zajmował się czy uwalenie egzaminowanej za zatrzymanie przed pasami
    > było
    > słuszne. Orzekł, że nie było słuszne

    Nie, Sad nie orzekł, że nie było słuszne.
    Sąd orzekł, że egzamin jest nieważny.

  • 109. Data: 2018-10-10 09:19:55

    Tue, 9 Oct 2018 22:00:38 +0200, w <ppj2k1$snu$1@news.mixmin.net>, "kolotak"
    <o...@s...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, Sad nie orzekł, że nie było słuszne.

    Kłopoty z czytaniem i rozumieniem?
    Sąd orzekł, że niesłuszne było uwalenie egzaminowanej z powodu zatrzymania.
    Prawidłowo postąpiła na egzaminie.

    > Sąd orzekł, że egzamin jest nieważny.

    Bo taka jest procedura -- egzamin trzeba wówczas powtórzyć.