  • 81. Data: 2018-10-05 23:31:25
    Temat: Re: I kolejny zombiak
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 5 Oct 2018 13:02:21 -0700 (PDT), w
    <2...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Byl wyrok ale w innym temacie. Zdajaca egzamin na pj zatrzymala sie przed
    przejsciem zeby przepuscic pieszych. Nie zdala z tego powodu egzaminu. Zwrocila sie
    do sadu i sad orzekl ze egzaminator mial racje. Daj teraz linka do tego wyroku o
    ktorym napisales a najlepiej oddal sie na polityke gdzie twoje miejsce.

    Proszę.
    Są jednak uzasadnione wątpliwości czy umiesz czytać.

    Sprawą dotyczącą zachowania kierowców w pobliżu przejść dla pieszych zajmował
    się niedawno Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy. Jak donosi
    "Rzeczpospolita", dotyczyła ona egzaminu, który zakończył się wynikiem
    negatywnym. Powodem było dwukrotne zatrzymanie się egzaminowanej przed
    przejściem dla pieszych, na którym nie było przechodniów.

    Sprawa początkowo trafiła do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (które
    przyznało rację egzaminowanej), a następnie do Wojewódzkiego Sądu
    Administracyjnego w Bydgoszczy. Ten - w oparciu o materiał dowodowy (zapis
    wideo z egzaminu) - również przyznał rację egzaminowanej. Po dokładnej analizie
    sytuacji stwierdził, że swoim zachowaniem nie naraziła pieszych na
    niebezpieczeństwo i zastosowała się do zasady ograniczonego zachowania.

  • 82. Data: 2018-10-05 23:33:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    ktorym napisales a najlepiej oddal sie na polityke gdzie twoje miejsce.

    Jak możemy przeczytać w ,,Rzeczpospolitej", kilka miesięcy temu kwestię
    przepuszczania pieszych zbliżających się do przejścia rozstrzygał Wojewódzki
    Sąd Administracyjny w Bydgoszczy.

    Sprawa dotyczyła egzaminu na prawo jazdy, który zakończył się dla zdającej
    wynikiem negatywnym. Z nagrania wynikało, że podczas jazdy na wprost,
    egzaminowana, obserwując grupę pieszych oczekujących na możliwość przejścia
    przez jezdnię, zatrzymała pojazd egzaminacyjny, umożliwiając osobom pieszym
    przejście po pasach. Kilka minut później egzaminowana ponownie zatrzymała
    łagodnie pojazd, gdyż zachowanie pieszej stojącej przed pasami początkowo
    wskazywało na zamiar przejścia przez przejście. Następnie, gdy pojazd
    egzaminacyjny zatrzymał się przed pasami, piesza zmieniła kierunek drogi. W tym
    samym momencie przez przejście dla pieszych przebiegło dziecko.

    Działający z upoważnienia Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Dyrektor
    Departamentu Organizacyjnego w Urzędzie Marszałkowskim podjął decyzję o
    unieważnieniu egzaminu.

    Z jego rozstrzygnięciem nie zgodził się egzaminator. W odwołaniu podkreślił, iż
    egzaminowana dwukrotnie popełniła wykroczenie, polegające na zatrzymaniu
    pojazdu przed przejściem dla pieszych, łamiąc tym samym zakaz wynikający z art.
    49 pkt 1 Prawa o ruchu drogowym i nawet jeśli przyjąć, iż nie spowodowało to
    zagrożenia w ruchu drogowym i było przejawem kultury, to nie oznacza, że
    egzaminowana nie popełniła wykroczenia.

    Egzaminator zwrócił uwagę, że zatrzymywanie przed przejściem dla pieszych w
    celu umożliwienia przejścia pieszym na drugą stronę jezdni obecnie nie jest
    dozwolone, choć w mniemaniu większości jest to przejaw kultury. Jego zdaniem
    nie ma mowy, by wykroczenie drogowe było kulturalne, nawet jeśli jest
    popełniane w dobrej wierze.

    Samorządowe Kolegium Odwoławcze uznało jednak, iż zachowania osoby
    egzaminowanej były prawidłowe i wynikały z prawidłowej oceny sytuacji na
    drodze. Jak przypomniano, w myśl art. 13 ust. 1 Prawa drogowego, pieszy
    przechodząc przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany zachować szczególną
    ostrożność i co do zasady korzystać z przejścia dla pieszych; pieszy znajdujący
    się na tym przejściu mają pierwszeństwo przed przejazdem.

    Wprawdzie osoby widoczne na nagraniu nie znajdowały się na przejściu, a zatem
    nie korzystały z pierwszeństwa, jednakże ich zachowanie sugerowało zamiar
    wejścia na to przejście - zauważyło SKO.

    W ocenie Kolegium działanie osoby egzaminowanej było przejawem kultury jazdy i
    właściwej oceny sytuacji na drodze. Skoro zatem nie miało miejsca dwukrotne
    nieprawidłowe wykonywanie tego samego zadania egzaminacyjnego, to marszałek
    województwa miał prawo unieważnić egzamin jako przeprowadzony w sposób niezgody
    z przepisami ustawy, a ujawnione nieprawidłowości miały wpływ na jego wynik.

  • 83. Data: 2018-10-06 07:00:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Byl wyrok ale w innym temacie. Zdajaca egzamin na pj zatrzymala sie przed
    przejsciem zeby przepuscic pieszych. Nie zdala z tego powodu egzaminu. Zwrocila sie
    do sadu i sad orzekl ze egzaminator mial racje.

    Kurcza, a ja pamiętam dokładnie na odwrót. Dawaj linka.

    Mój masz tu:

    https://www.rp.pl/Prawo-drogowe/310269908-Sad-pieszy
    -zbliza-sie-do-pasow-kierowca-musi-zwolnic.html

  • 84. Data: 2018-10-06 07:53:19
    Temat: Re: I kolejny .. Egzaminu nie było.
    Od: "kolotak" <o...@s...pl>

    > Kurcza, a ja pamiętam dokładnie na odwrót. Dawaj linka.
    >
    > Mój masz tu:
    >
    > https://www.rp.pl/Prawo-drogowe/310269908-Sad-pieszy
    -zbliza-sie-do-pasow-kierowca-musi-zwolnic.html

    Nigdzie nie jest napisane, że zdająca zdała egzamin.
    Jest tylko napisane, że marszałek unieważnił egzamin
    i Sąd Administracyjny podtrzymał taką decyzję.
    To znaczy że zdająca ani nie zadała, ani nie oblała.
    Uznano, że egzaminu nie było.

  • 85. Data: 2018-10-06 08:00:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2018 o 07:53, kolotak pisze:

> [...]
    > i Sąd Administracyjny podtrzymał taką decyzję.
    > To znaczy że zdająca ani nie zadała, ani nie oblała.

    Uznano że egzaminujący popełnił błąd. Przedpisca napisał o wyroku
    dokładnie odwrotnym. Szukajcie, bop wygląda na to, że zmyślacie.

    Shrek

  • 86. Data: 2018-10-06 09:20:21
    Od: "kolotak" <o...@s...pl>

    -zbliza-sie-do-pasow-kierowca-musi-zwolnic.html

    > Uznano że egzaminujący popełnił błąd.
    >
    > Shrek

    W uzasadnieniu przyznano, iż z punktu widzenia literalnego brzmienia
    przepisu art. 49 ust. 1 pkt 2 u.k.p., doszło do naruszenia zasady zakazu
    zatrzymywania pojazdu przed przejściem dla pieszych, na którym pieszych nie
    było w momencie zbliżania się pojazdu do przejścia.

    Nigdzie nie pisze, że egzaminujący popełnił błąd.
    Nie uznano też, że egzamin jest zdany.

  • 87. Data: 2018-10-06 09:46:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2018 o 09:20, kolotak pisze:

> [...]

    drodze."

    > Nigdzie nie pisze, że egzaminujący popełnił błąd.

    Uznano:

    "Skoro zatem nie miało miejsca dwukrotne nieprawidłowe wykonanie tego
    samego zadania egzaminacyjnego, to marszałek województwa miał prawo
    unieważnić egzamin jako przeprowadzony w sposób niezgodny z przepisami
    ustawy, a ujawnione nieprawidłowości miały wpływ na jego wynik."

    > Nie uznano też, że egzamin jest zdany.

    Bo i też nie ma takiej możliwości - w przypadku błędu egzaminatora
    egzamin przeprowadza się ponownie - poniekąd słusznie choć nie do końca
    sprawiedliwie, ale innej możliwości specjalnie nie ma - przecież celem
    egazaminu jest stwierdzenie, że egzaminowany spełnia wymagania. To że
    egzaminator dupa i sam nie spełnia tych wymagań nie znaczy przecież że
    egzaminowany spełnia.

    Shrek

  • 88. Data: 2018-10-06 10:09:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-06 o 09:46, Shrek pisze:
    [...]

    ... a znaki mają pierwszeństwo przed światłami.

    Długo masz zamiar kopać się z koniem? :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 89. Data: 2018-10-06 10:23:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2018 o 10:09, Akarm pisze:

    > ... a znaki mają pierwszeństwo przed światłami.
    >
    > Długo masz zamiar kopać się z koniem? :D

    Akurat zwykłe pierdolenie jestem gotów ignorować. Natomiast jak ktoś
    rzuca zmyślonymi wyrokami sądów, to należy to prostować, bo jeszcze ktoś
    uwierzy.

    Shrek

  • 90. Data: 2018-10-06 10:48:01
    Temat: [OT] Re: I kolejny .. Egzaminu nie było.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-06 o 10:23, Shrek pisze:

    > Akurat zwykłe pierdolenie jestem gotów ignorować. Natomiast jak ktoś
    > rzuca zmyślonymi wyrokami sądów, to należy to prostować, bo jeszcze ktoś
    > uwierzy.

    Wyrok sądu podałeś kilka wpisów wcześniej. Jest jasny i zrozumiały dla
    każdego człowieka, który jest choć trochę inteligentniejszy od taboretu.
    Jeśli jakiś tępak nie jest w stanie zrozumieć słowa pisanego, to i tak
    mu nie wytłumaczysz. Nikt go nie przekona, że czarne jest czarne a białe
    jest białe. I znaki ustawione przy jezdni obowiązują na drogach
    rowerowych przebiegających w pobliżu.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/