  • 71. Data: 2018-10-05 11:04:26
    Temat: Re: I kolejny zombiak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..
    On Fri, 05 Oct 2018 09:59:48 +0200, J.F. wrote:

    >Tak jak o gustach się nie dyskutuje, tak i tłumaczenie kulturalności
    >wydaje mi się bezcelowe. Kultura albo jest, albo jej nie ma.

    Ale kultura moze byc po obu stronach - ty chcesz przepuscic pieszego,
    a pieszy moze chciec przepuscic ciebie :-)

    Bo np zdaje sobie sprawe, ze jak jedziesz szybko, to on przejdzie za
    3-5s, a jak go puscisz, to bedziesz musial zatrzymac, potem rozpedzic,
    moze stracisz zielona fale ... i bedzie to znacznie wiecej niz jego
    strata ...

    J.

  • 72. Data: 2018-10-05 11:45:02
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 05 Oct 2018 11:04:26 +0200, J.F. wrote:
> [...]
    > 3-5s, a jak go puscisz, to bedziesz musial zatrzymac, potem rozpedzic,
    > moze stracisz zielona fale ... i bedzie to znacznie wiecej niz jego

    Podoba mi się ta zabawa w kalkulowanie opłacalności kultury. Pozwól że i
    ja ponaginam w takim razie, ale w drugą stronę.

    Ja mam tyłek wygodnie posadzony w ciepłym, suchym samochodzie z muzyką w
    tle. Pieszy stoi na chodniku, przy pasach, i czeka z błagającym wzrokiem
    aby ktoś go puścił - bo to ruchliwa ulica jest, samochody sznurkiem jadą
    w zasadzie non-stop.

    Deszcz. Chwilami grad. Zimny, przejmujący północny wiatr. Przejeżdżające
    samochody ochlapują go błotem.

    Komu bardziej opłaca się ustąpić?

    Ja stracę powiedzmy 10s na zatrzymanie się i uśmiechnięcie w kierunku
    bliźniego.

    Pieszy natomiast nabawi się zapalenia płuc. Potem nastąpią powikłania:
    ARDS, sepsa i zapalenie osierdzia. Zgon po 4 miesiącach ciężkiej walki z
    chorobą.

    Nie ma tu żalu o pieszego, wszak jego wina - po co z domu wychodził na
    nogach. Mógł przecież SUVem jechać do warzywniaka, jak wszyscy. Szkoda
    tylko pieniędzy które służba zdrowia zaprzepaściła na próbach wyleczenia
    tego pieszego pacjenta.

    Mateusz

  • 73. Data: 2018-10-05 12:03:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > w zasadzie non-stop.
    >
    > Deszcz. Chwilami grad. Zimny, przejmujący północny wiatr. Przejeżdżające

    Zgodnie z podejściem ekologicznym to stojący pieszy oznacza mniejsze
    szkody w środowisku. Zgodne z finansowym również. TO o jaką opłacalność
    pytałeś?

    > Ja stracę powiedzmy 10s na zatrzymanie się i uśmiechnięcie w kierunku
    > bliźniego.

    Jak nie mam nikogo za plecami a pogoda jest taka jak opisujesz to
    sam tak robię. Jak jedzie sznur aut i ktoś staje żeby udowodnić swoją
    kulturę przepuszczając pieszego to udowadnia brak kultury wobec
    jadących za nim.

    Coś za coś a dupa tradycyjnie zawsze z tyłu.

    > Pieszy natomiast nabawi się zapalenia płuc. Potem nastąpią powikłania:
    > ARDS, sepsa i zapalenie osierdzia. Zgon po 4 miesiącach ciężkiej walki z
    > chorobą.

    Jak kilkusekundowe oczekiwanie na wolną drogę przez jezdnie doprowadzi
    go do śmierci to nie powinien z domu wychodzić.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2018-10-05 13:11:51
    Od: "kolotak" <o...@s...pl>

> [...]

    > a jak go puscisz, to bedziesz musial zatrzymac, potem rozpedzic, moze
    > stracisz zielona fale ... i bedzie to znacznie wiecej niz jego strata ...

    Stoję 5 m od przejścia, specjalnie daleko, bo widziałem że nadjeżdża,
    a debil kierowca zatrzymuje się przed przejściem.
    Jesteśmy tylko dwaj : on i ja, żadnego innego samochodu, ani pieszych.
    Miałem ochotę odwrócić się do niego dudą, ale powstrzymałem się
    i przeszedłem przez ulicę.
    Czesto widzę podobne sytuacje.

  • 75. Data: 2018-10-05 19:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Pieszy natomiast nabawi się zapalenia płuc. Potem nastąpią
    > powikłania: ARDS, sepsa i zapalenie osierdzia. Zgon po 4 miesiącach
    > ciężkiej walki z chorobą.

    Masz racje, taki słabowity to rzeczywiscie nie powinien wychodzic...
    Boszz, co za poziom argumentacji - zapalenie płuc bo nie przeszedł bez
    zatrzymania przez ulice...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 76. Data: 2018-10-05 19:50:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.10.2018 o 09:53, Akarm pisze:

    > Nie zwróciłeś uwagi, że usiłujesz dyskutować z kimś, dla kogo
    > pierwszeństwo sygnałów świetlnych nad znakami określającymi
    > pierwszeństwo, oznacza że pierwszeństwo maja znaki.

    To ten? No tak kontynuacją myśli, że pierwszeństwo sygnałów świetlnych
    nad znakami polega na tym, że pierwszeństwo mają znaki w oczywisty
    sposób prowadzi do tego, że pierwszeństwo pieszego na przejściu oznacza,
    że ma on pierwszenstwa ustąpić;)

    Shrek

  • 77. Data: 2018-10-05 19:53:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Musisz jeszcze pamietac ze w Polsce jest zakaz zatrzymywania w odleglosci mniejszej
    niz 10 metrow od przejscia dla pieszych o ile zatrzymanie nie nastepuje wskutek
    warunkow ruchu. Zatrzymanie zeby przepuscic pieszego stojacego na chodniku nie
    wchodzi w zakres warunkow ruchu dopuszczajacych zatrzymanie przed przejsciem.

  • 78. Data: 2018-10-05 20:26:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 05 Oct 2018 17:00:01 +0000, Budzik wrote:
    > Masz racje, taki słabowity to rzeczywiscie nie powinien wychodzic...
    > Boszz, co za poziom argumentacji - zapalenie płuc bo nie przeszedł bez
    > zatrzymania przez ulice...

    Uprzedzałem, że będzie naginane. Przedpiśca taki konkurs wymyślił, staram
    się zająć dobre miejsce.

    Mateusz

  • 79. Data: 2018-10-05 20:44:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 5 Oct 2018 10:53:50 -0700 (PDT), w
    <f...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    wchodzi w zakres warunkow ruchu dopuszczajacych zatrzymanie przed przejsciem.

    Już tutaj był cytowany wyrok -- sąd orzekł, że bzdurzysz.

  • 80. Data: 2018-10-05 22:02:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Byl wyrok ale w innym temacie. Zdajaca egzamin na pj zatrzymala sie przed przejsciem
    zeby przepuscic pieszych. Nie zdala z tego powodu egzaminu. Zwrocila sie do sadu i
    sad orzekl ze egzaminator mial racje. Daj teraz linka do tego wyroku o ktorym
    napisales a najlepiej oddal sie na polityke gdzie twoje miejsce.