-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: klaus <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Hybrydy na mrozie
Date: Tue, 10 Jan 2017 19:14:51 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 74
Message-ID: <o538ar$ro5$1@node2.news.atman.pl>
References: <58747dda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
<o52cmj$vsp$1@node2.news.atman.pl> <o52lkf$ndk$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 212.180.160.109
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1484072092 28421 212.180.160.109 (10 Jan 2017 18:14:52
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Jan 2017 18:14:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.6.0
In-Reply-To: <o52lkf$ndk$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2597039
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10-01-2017 o 13:57, ToMasz pisze:
>>> porownaniu z latem?
>>>
>>
>> Działają normalnie,
> ale domniemasz ja my wszyscy, czy używasz
Nie wiem kim są "my wszyscy", ja piszę z doświadczenia - używam.
>> prawie tak samo jak w lecie.
> to dziwne. bo zaletą hybrydy jest to, że może w mieście, korku jechać
> bez zużywania paliwa. latem na autostradzie, akumulator i napęd
> elektryczny jest zbędnym balastem
ale co w tym dziwnego?
>> Prawie, bo w zimie częściej/dłużej działa silnik spalinowy celem
>> utrzymania optymalnej temp. silnika i ogrzania wnętrza
> kaman. jest minus 15 do minus 8. ogrzewanie musi działac non stop.
> pytanie jest takie. po jakim czasie zaczyna działać? JAkie jest wydajne?
Nie wiem co musi działać według Ciebie.
Tak jak pisałem (z doświadczenia), silnik w korku włącza się co jakiś
czas celem utrzymania optymalnej temp. Wybacz ale nie mierzyłem stoperem
jaka jest różnica w czasie w stosunku do lata.
>> jak ktoś
>> oczywiście włączy klimatyzację ;)
>> Spalanie jest może około 10% większe.
> o czego? i gdzie?
co czego i gdzie?
Jak ktoś kupuje hybryde, to raczej do miasta. latem
> jeździ głównie w trybie mieszanym, gdzie ma szanse, dzięki napędowi
> elektrycznemu, spalać mniej niż typowe 100% spalinowe samochody. Teraz,
> podczas mrozów tej zalety niema. Bo? Zakładam że przez pierwsze 15 minut
> silnik zapierdziela na maksa, bo trzeba zagrzać siebie, wnętrze i
> ładować akumulatory, gdyz przy rozruchu benzyniaka napięcie spadło
> poniżej 12v. czyli silnik spala odrobinę więcej niż reszta towarzystwa w
> korku. następnie trzeba jakoś jechać. Przypuszczam że napędem
> elektrycznym można się podkulać, ale jak wczoraj zawoziłem żonę i
> dziecko do przedszkola, to zdecydowałem że zostanę w aucie. mało mi dupa
> do fotela nie przymarzła jak wyłączyłem silnik na 5 minut. czyli?
> właściciel hybrydy albo ma fotele podgrzewane czapę i rękawice, albo
> pali benzynę żeby mieć ogrzewanie.
> I teraz podsumowanie. hybryda na benzynie ostrą zimą spala 10% więcej
> niż latem w czasie jazdy mieszanej? To co wcześniej napisałem to tylko
> moje przypuszczenia, wynikłe z logiki. ale podsumowanie pachnie ściemą
> na kilolmet. raz że wszystkie spalinowce palą conajmniej 10% więcej zimą
> w czasie jazdy miejskiej. Dwa jeśli hybrydy na swoim kombinowanym
> napędzie zyskują _tylko_ 10% wobec spalniowców - to ja pierdziele taką
> ekologię.
> pytanie pozostaje dalej aktualne. jak w hybrydach działa ogrzewanie i
> klimatyzacja. Jak się zachowują akumulatory na mrozie. Ale w praktyce,
> bo teorie to znamy.
>
> ToMasz
Mam wrażenie że chcesz na siłę udowodnić sobie jakąś tezę a nie uzyskać
informację dlatego wywód jest ciekawy ale nie ma pokrycia w rzeczywistości.
Tak jak pisałem spalanie w zimie jest około 10% wyższe niż w lecie.
Przez jakiś czas miałem taką fobie i zapisywałem każde tankowanie i tak
mniej więcej wychodzi.
Nie rozumiem za bardzo "ściemy pachnącej na kilometr" (pisownia
poprawiona) - żeby rozwiać Twoje wątpliwości nie sprzedaję hybryd ;)
Własny samochód mam zwykły benzynowy i z przyzwyczajenia wolę nim
jeździć niż hybrydą.
Sama sprężarka klimatyzacji jest elektryczna (ale to przydaje się w lecie).
PS. Fotele oczywiście są podgrzewane elektrycznie ale z tego korzysta
się tylko przez minutę/dwie po długim postoju na mrozie, później jest to
wręcz niewskazane ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.17 20:47 j...@i...pl
- 10.01.17 22:27 Irek.N.
- 12.01.17 17:40 ToMasz
- 12.01.17 18:04 klaus
- 23.01.17 13:36 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=