  • 1. Data: 2011-11-04 09:22:43
    Temat: Hybryda na dojazdy do pracy
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

    Witam
    Codziennie ok. 100 km przejeżdżam do pracy i spowrotem, paliwo drogie, moje
    mondeo spala 7,5 L/100 i tak pomyślałem o hybrydzie, tylko czy to jest tak
    różowo? Spalanie niby ok. 3,5-4 L jak to się ma w praktyce - może ktoś kto
    używa się wypowie? Jakie jeszcze dodatkowe koszty przy użytkowaniu hybrydy?
    No i czy wystarczy 15-20 kPLN na hybrydowe auto?

    --=olo=--

  • 2. Data: 2011-11-04 09:37:52
    Temat: Re: Hybryda na dojazdy do pracy
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > używa się wypowie? Jakie jeszcze dodatkowe koszty przy użytkowaniu
    > hybrydy? No i czy wystarczy 15-20 kPLN na hybrydowe auto?

    15-20kUSD ale gdzie ta oszczednosc w hybrydzie to nie wiem :)
    Kup lepiej benzyne i gaz zainstaluj albo diesla jakiegos

  • 3. Data: 2011-11-04 10:34:41
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-11-04 09:22, --=olo=-- wrote:

> [...]
    > może ktoś kto używa się wypowie? Jakie jeszcze dodatkowe koszty przy
    > użytkowaniu hybrydy? No i czy wystarczy 15-20 kPLN na hybrydowe auto?

    Koszty przy uzytkowaniu hybrydy za 15-20k PLN? Glownie dotyczace
    przegladu instalacji LPG.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2011-11-04 10:38:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 04 Nov 2011 10:34:41 +0100, elmer radi radisson napisał(a):

    > Koszty przy uzytkowaniu hybrydy za 15-20k PLN? Glownie dotyczace
    > przegladu instalacji LPG.

    ROTFL!!!!!

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI

  • 5. Data: 2011-11-04 10:55:19
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-11-04 09:22, --=olo=-- pisze:
> [...]
    > może ktoś kto używa się wypowie? Jakie jeszcze dodatkowe koszty przy
    > użytkowaniu hybrydy? No i czy wystarczy 15-20 kPLN na hybrydowe auto?

    Zamiast myśleć o 1500kg samochodzie pomyśl o lekkim możliwie nowym aucie
    np seg B z małym silnikiem diesla.

    Najbardziej na spalanie w mieście ma wpływ masa auta oraz rodzaj
    silnika. Na trasie z kolei liczy się powierzchnia czołowa i Cx a silnik
    już mniej ma do rzeczy.
    Dlatego wszystko zależy ile % masz jazdy miejskiej a ile po za miejskiej
    i takie auto wybierz.

    Jeżeli chcesz tanio jeździć to na twoim miejscu pomyślałbym o np nowej
    fieście 1.4 tdci 68KM. Tym samochodem masz szanse osiągnąć spalanie 4-5l
    najlepiej z oponami eco, albo w ogóle w pakiecie econetic - kolejne
    0.3-0.5l mniej. Takie auta można kupić jako 2-3 letnie.

    Zdaje się że nowy peugeot 208 który pojawi się na wiosnę będzie ważył
    poniżej 1000kg a to w połączeniu z 1.4HDI pozwoli na realne 4l na 100km.
    Tyle że to będzie pewnie z 50tys zł.

    Popatrz także na clio III z silnikiem 1.5 dci, vw polo z 1.4TDI (droższe
    używane) albo yarisie d4d (także droższe używane)

    Na pewno w w.w kwocie się nie zmieścisz za te samochody w dobrym stanie
    technicznym ale za 30 tyś kupisz coś naprawdę sensownego.

    Z tanich aut do 20tys kupisz na pewno 206 1.4HDI oraz clio II 1.5dci z
    sensownym wyposażeniem i dobrym stanie technicznym.

    Jeżeli potrzebujesz więcej miejsca to zostają ci tylko mikrovany albo
    MPV jak np fusion, meriva albo note ale to już spalanie szczególnie przy
    jeździe z większą prędkością będzie większe... niestety. Po za tym wtedy
    już można się zastanowić czy kompakt z 90KM dieslem nie byłby sensownym
    rozwiązaniem ale tu już z 5-6l na 100km trzeba będzie liczyć...

    Inna sprawą jest bezkompromisowe podejście do spalania - wtedy
    skierowałby się w stronę smarta diesel, c1/aygo/ diesel albo nawet VW
    lupo diesel.

    Tutaj masz raport spalania z C1 diesel

    http://www.autocentrum.pl/oceny/citroen/c1/ocena-kie
    rowcy-1780586643/
    i oferta np
    http://otomoto.pl/citroen-c1-hdi-klima-27tys-przebie
    gu-C14468180.html

    Tak wiec to jedno z aut które możesz mieć za 20 tys i spalać będzie 4l
    ON na 100km.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 6. Data: 2011-11-04 10:57:00
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    --=olo=-- wrote:

> [...]
    > może ktoś kto używa się wypowie? Jakie jeszcze dodatkowe koszty przy
    > użytkowaniu hybrydy? No i czy wystarczy 15-20 kPLN na hybrydowe auto?

    Jeżeli dojeżdżasz 100 km do pracy, to chyba nie przez miasto? Hybryda
    tylko w jeździe miejskiej jest oszczędniejsza niż nie-hybryda. Podczas
    jednostajnej jazdy, bez częstych hamowań i ruszań, bycie hybrydą nie da
    nic, lub prawie nic.

    Tak, czy inaczej wątpię, czy coś znajdziesz z hybryd w cenie do 25 tys. zł.

  • 7. Data: 2011-11-04 10:59:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.11.2011 09:22, --=olo=-- pisze:
> [...]
    > może ktoś kto używa się wypowie? Jakie jeszcze dodatkowe koszty przy
    > użytkowaniu hybrydy? No i czy wystarczy 15-20 kPLN na hybrydowe auto?

    Te 100km to przez zakorkowane miasto?

    Bo jeśli nie, to hybryda sensu nie ma.

    Lepszy będzie mały diesel.

    A! Ważne pytanie: z jakimi prędkościami jeździsz i czy jeździsz płynnie
    czy "dynamicznie" (czyli np. pędzenie do świateł i mocne hamowanie tuż
    przed czerwonym)?

  • 8. Data: 2011-11-04 11:07:05
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > A! Ważne pytanie: z jakimi prędkościami jeździsz i czy jeździsz płynnie
    > czy "dynamicznie" (czyli np. pędzenie do świateł i mocne hamowanie tuż
    > przed czerwonym)?

    7.5 l w Mondeo to chyba dynamicznie nie jeździ

  • 9. Data: 2011-11-04 11:21:21
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-11-04 11:07, Agent pisze:

    > 7.5 l w Mondeo to chyba dynamicznie nie jeździ

    U mnie 7.5l na 100km w mondeo MK4 diesel to dość szybkie przeloty do
    pracy. Mam około 90km w obie strony (70% trasa). Jadąc do 120km/h i
    spokojnie spalam o półtora litra paliwa mniej. Chyba że to mondeo to
    benzynowe MK3 a tego nie doszukałem się w wypowiedzi.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 10. Data: 2011-11-04 11:23:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.11.2011 11:07, Agent pisze:

    > 7.5 l w Mondeo to chyba dynamicznie nie jeździ

    Nie wiem, nie mam Mondeo, więc nie mam danych ;)