  • 11. Data: 2011-06-14 12:27:19
    Temat: Re: Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
    Od: "Kazik" <k...@k...pl>

    Użytkownik "moonraker" <m...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:it7eu9$dm8$1@inews.gazeta.pl...
    > Ale w okolicy korka jest przewód odprowadzający płyn do zbiorniczka? Nie
    > pamiętam jak to tam wygląda ale nadmiar płynu powinien chyba wędrować do
    > zbiorniczka a nie w atmosferę? Może masz nieszczelny korek?

    Dokładnie. Jest wężyk, więc sytuacja jest dość dziwna, a jeszcze dziwniejsza
    że jak wywali mi płyn to w zbiorniczku wyrównawczym jest ciągle tyle samo
    płynu i nie spływa mi do chłodnicy. Wężyk drożny, bo dmuchałem lekko pompką
    i bulgotało w zbiorniczku wyrównawczym. Sprawdze jeszcze ten korek i jak
    kolega wsk125 mi poradził termostat. Sporo rzeczy tam może być źle ;/

    Dzięki za pomoc :)

  • 12. Data: 2011-06-14 12:35:46
    Temat: Re: Hornet wypluwa płyn chłodiczy
    Od: Kefir <a...@g...com>

    Elou!
    On Jun 14, 7:46 am, "Kazik" <k...@k...pl> wrote:
    > Witam grupę,
    >
    > Mam pytanko do bardziej doświadczonych. Ostatnio Hornet 600 jak dostanie
    > temperatury to wypluwa mi płyn chłodniczy przez korek. Co to może być?
    > Podejrzewam pompe wody, ale nie wiem jak sprawdzić czy działa prawidłowo. Co
    > oprócz pompy może być coś nie tak i jak ewentualnie to sprawdzić?

    Plyn uzupelnij starannnie, odpowietrzajac, po przestygnieciu silnika.
    Zanim dasz sie namowic na sciaganie glowicy KONIECZNIE wymien korek i
    potestuj. Kup porzadny.

    --
    Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST955 XT660X Tiger955

  • 13. Data: 2011-06-14 13:57:13
    Od: amos <g...@g...com>

    On 14 Cze, 11:37, moonraker <m...@e...pl> wrote:
    > Wypluwa ci płyn chłodniczy przez korek do zbiorniczka wyrównawczego?
    > Jeżeli tak to sprawdź stan uszczelek w samym korku, może po prostu
    > "puszczają". W motocyklu jest ciśnieniowy układ chłodzenia i jak jest
    > nieszczelność to chłodziwo zaczyna się gotować w niższej temp.

    Przy okazji podczepie sie z pytaniem. Co nalezy zrobic gdy podczas
    dojezdzania na miejsce docelowe, tuz przed zaparkowaniem wlacza sie
    wentylator chlodnicy?

    Zostawic na wolnych obrotach do czasu wylaczenia sie wentylatora, czy
    poprostu zgasic?

    Po zgaszeniu wentylator przestaje dzialac, jak sie domyslam aby nie
    zabic akumulatora. W samochodzie wciaz sie kreci do czasu uzyskania
    dopuszczalnej temperatry ukladu.

    --
    zdrowka
    amos

  • 14. Data: 2011-06-14 13:58:21
    Od: TaDzik <t...@B...pl>

    W dniu 14-06-2011 12:42, wsk125 pisze:
    > Sprawdź termostat.
    Też to miałem proponować,
    sprawdź
    albo go w ogóle wywal na jakiś czas (w końcu lato mamy) :)

    --
    Pozdro
    TaDzik

  • 15. Data: 2011-06-14 13:59:21
    Od: amos <g...@g...com>

    On 14 Cze, 12:42, wsk125 <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Może termostat - nie puszcza wody z chłodnicy do obiegu. W trakcie jazdy
    > pęd powietrza zdoła wychłodzić silnik - na postoju już nie...

    A nie jest przypadkiem tak, ze zepsuty termostat nie domyka ukladu?

    --
    amos

  • 16. Data: 2011-06-14 14:20:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-06-14, amos <g...@g...com> wrote:

    > A nie jest przypadkiem tak, ze zepsuty termostat nie domyka ukladu?

    Jak sie zatnie to moze tak byc - mialem tak w aucie, ale zdarza sie tez
    ze sie nie otwiera. Tytus moze cos o tym powiedziec.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2011-06-14 21:07:57
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 14.06.2011 amos <g...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > wentylator chlodnicy?
    >
    > Zostawic na wolnych obrotach do czasu wylaczenia sie wentylatora, czy

    Zgasić, wyłączając silnik, wyłączasz pompę wody.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 18. Data: 2011-06-15 08:46:03
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    W dniu 2011-06-14 14:27, Kazik pisze:
    > U?ytkownik "moonraker"<m...@e...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Dok?adnie. Jest w?yk, wi?c sytuacja jest do?? dziwna, a jeszcze dziwniejsza
    > ?e jak wywali mi p?yn to w zbiorniczku wyr?wnawczym jest ci?gle tyle samo
    > p?ynu i nie sp?ywa mi do ch?odnicy. W?yk dro?ny, bo dmucha?em lekko pompk?
    > i bulgota?o w zbiorniczku wyr?wnawczym. Sprawdze jeszcze ten korek i jak
    > kolega wsk125 mi poradzi? termostat. Sporo rzeczy tam mo?e by? ?le ;/

    Obstawiam że wymiana korka załatwi sprawę. Być może że wystarczy wymiana
    uszczelki tej największej która jest między tym za co trzymasz
    odkręcając korek a chłodnicą. Bo wszyscy myślą że " korek jak korek co
    się może zepsuć w korku?", ale jak się przyjrzeć dokładnie są w nim 2
    zawory, które regulują ilość płynu w układzie chłodzenia.

    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 19. Data: 2011-06-15 09:56:50
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-06-14 23:07, kakmar pisze:
    (..)

    > Zgasić, wyłączając silnik, wyłączasz pompę wody.

    Ja tam zwykle pozwalam mu się wychłodzić, no chyba że się spieszę. Samo
    zgaszenie silnika przy pracującym wentylatorze niewiele daje, bo płyn
    nie cyrkuluje w układzie. Pozostawienie w silniku płynu o temperaturze
    ponad 100 stopni chyba nie jest szczególnie szkodliwe?
    Można teoretyzować, że wyłączenie silnika z płynem o wysokiej
    temperaturze może spowodować jego zagotowanie (w skutek spadku ciśnienia
    w układzie), ale się z tym nie spotkałem.
    Zresztą zamiast teoretyzować- chodźmy polatać :D

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 20. Data: 2011-06-15 10:03:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-06-15, juhass <j...@p...fm> wrote:

> [...]
    > w układzie), ale się z tym nie spotkałem.
    > Zresztą zamiast teoretyzować- chodźmy polatać :D

    Nie zmienia to nic, te pare stopni spadnie w kilka minut po zgaszeniu. A
    czemu mialo by byc szkodliwe? Przy wylaczeniu silnika nie spada przeciez
    cisnienie, cisnienia nie generuje pompa tylko powstaje ono na skutek
    rozszerzalnosci plynu pod wplywem ciepla.

    --
    Artur
    ZZR 1200