-
11. Data: 2011-06-14 12:27:19
Temat: Re: Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
Od: "Kazik" <k...@k...pl>
Użytkownik "moonraker" <m...@e...pl> napisał w wiadomości
news:it7eu9$dm8$1@inews.gazeta.pl...
> Ale w okolicy korka jest przewód odprowadzający płyn do zbiorniczka? Nie
> pamiętam jak to tam wygląda ale nadmiar płynu powinien chyba wędrować do
> zbiorniczka a nie w atmosferę? Może masz nieszczelny korek?
Dokładnie. Jest wężyk, więc sytuacja jest dość dziwna, a jeszcze dziwniejsza
że jak wywali mi płyn to w zbiorniczku wyrównawczym jest ciągle tyle samo
płynu i nie spływa mi do chłodnicy. Wężyk drożny, bo dmuchałem lekko pompką
i bulgotało w zbiorniczku wyrównawczym. Sprawdze jeszcze ten korek i jak
kolega wsk125 mi poradził termostat. Sporo rzeczy tam może być źle ;/
Dzięki za pomoc :)
-
12. Data: 2011-06-14 12:35:46
Temat: Re: Hornet wypluwa płyn chłodiczy
Od: Kefir <a...@g...com>
Elou!
On Jun 14, 7:46 am, "Kazik" <k...@k...pl> wrote:
> Witam grupę,
>
> Mam pytanko do bardziej doświadczonych. Ostatnio Hornet 600 jak dostanie
> temperatury to wypluwa mi płyn chłodniczy przez korek. Co to może być?
> Podejrzewam pompe wody, ale nie wiem jak sprawdzić czy działa prawidłowo. Co
> oprócz pompy może być coś nie tak i jak ewentualnie to sprawdzić?
Plyn uzupelnij starannnie, odpowietrzajac, po przestygnieciu silnika.
Zanim dasz sie namowic na sciaganie glowicy KONIECZNIE wymien korek i
potestuj. Kup porzadny.
--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST955 XT660X Tiger955
-
13. Data: 2011-06-14 13:57:13
Temat: Re: Hornet wypluwa p yn ch odiczy
Od: amos <g...@g...com>
On 14 Cze, 11:37, moonraker <m...@e...pl> wrote:
> Wypluwa ci płyn chłodniczy przez korek do zbiorniczka wyrównawczego?
> Jeżeli tak to sprawdź stan uszczelek w samym korku, może po prostu
> "puszczają". W motocyklu jest ciśnieniowy układ chłodzenia i jak jest
> nieszczelność to chłodziwo zaczyna się gotować w niższej temp.
>
Przy okazji podczepie sie z pytaniem. Co nalezy zrobic gdy podczas
dojezdzania na miejsce docelowe, tuz przed zaparkowaniem wlacza sie
wentylator chlodnicy?
Zostawic na wolnych obrotach do czasu wylaczenia sie wentylatora, czy
poprostu zgasic?
Po zgaszeniu wentylator przestaje dzialac, jak sie domyslam aby nie
zabic akumulatora. W samochodzie wciaz sie kreci do czasu uzyskania
dopuszczalnej temperatry ukladu.
--
zdrowka
amos
-
14. Data: 2011-06-14 13:58:21
Temat: Re: Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
Od: TaDzik <t...@B...pl>
W dniu 14-06-2011 12:42, wsk125 pisze:
> Sprawdź termostat.
Też to miałem proponować,
sprawdź
albo go w ogóle wywal na jakiś czas (w końcu lato mamy) :)
--
Pozdro
TaDzik
-
15. Data: 2011-06-14 13:59:21
Temat: Re: Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
Od: amos <g...@g...com>
On 14 Cze, 12:42, wsk125 <m...@p...onet.pl> wrote:
> Może termostat - nie puszcza wody z chłodnicy do obiegu. W trakcie jazdy
> pęd powietrza zdoła wychłodzić silnik - na postoju już nie...
>
A nie jest przypadkiem tak, ze zepsuty termostat nie domyka ukladu?
--
amos
-
16. Data: 2011-06-14 14:20:04
Temat: Re: Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-06-14, amos <g...@g...com> wrote:
>
> A nie jest przypadkiem tak, ze zepsuty termostat nie domyka ukladu?
>
Jak sie zatnie to moze tak byc - mialem tak w aucie, ale zdarza sie tez
ze sie nie otwiera. Tytus moze cos o tym powiedziec.
--
Artur
ZZR 1200
-
17. Data: 2011-06-14 21:07:57
Temat: Re: Hornet wypluwa p yn ch odiczy
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 14.06.2011 amos <g...@g...com> napisał/a:
> Przy okazji podczepie sie z pytaniem. Co nalezy zrobic gdy podczas
> dojezdzania na miejsce docelowe, tuz przed zaparkowaniem wlacza sie
> wentylator chlodnicy?
>
> Zostawic na wolnych obrotach do czasu wylaczenia sie wentylatora, czy
> poprostu zgasic?
>
Zgasić, wyłączając silnik, wyłączasz pompę wody.
--
kakmaratgmaildotcom
-
18. Data: 2011-06-15 08:46:03
Temat: Re: Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
Od: moonraker <m...@e...pl>
W dniu 2011-06-14 14:27, Kazik pisze:
> U?ytkownik "moonraker"<m...@e...pl> napisa? w wiadomo?ci
> news:it7eu9$dm8$1@inews.gazeta.pl...
>> Ale w okolicy korka jest przew?d odprowadzaj?cy p?yn do zbiorniczka? Nie
>> pami?tam jak to tam wygl?da ale nadmiar p?ynu powinien chyba w?drowa? do
>> zbiorniczka a nie w atmosfer?? Mo?e masz nieszczelny korek?
>
> Dok?adnie. Jest w?yk, wi?c sytuacja jest do?? dziwna, a jeszcze dziwniejsza
> ?e jak wywali mi p?yn to w zbiorniczku wyr?wnawczym jest ci?gle tyle samo
> p?ynu i nie sp?ywa mi do ch?odnicy. W?yk dro?ny, bo dmucha?em lekko pompk?
> i bulgota?o w zbiorniczku wyr?wnawczym. Sprawdze jeszcze ten korek i jak
> kolega wsk125 mi poradzi? termostat. Sporo rzeczy tam mo?e by? ?le ;/
Obstawiam że wymiana korka załatwi sprawę. Być może że wystarczy wymiana
uszczelki tej największej która jest między tym za co trzymasz
odkręcając korek a chłodnicą. Bo wszyscy myślą że " korek jak korek co
się może zepsuć w korku?", ale jak się przyjrzeć dokładnie są w nim 2
zawory, które regulują ilość płynu w układzie chłodzenia.
--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/
-
19. Data: 2011-06-15 09:56:50
Temat: Re: Hornet wypluwa p yn ch odiczy
Od: juhass <j...@p...fm>
W dniu 2011-06-14 23:07, kakmar pisze:
(..)
>> Zostawic na wolnych obrotach do czasu wylaczenia sie wentylatora, czy
>> poprostu zgasic?
>>
> Zgasić, wyłączając silnik, wyłączasz pompę wody.
>
Ja tam zwykle pozwalam mu się wychłodzić, no chyba że się spieszę. Samo
zgaszenie silnika przy pracującym wentylatorze niewiele daje, bo płyn
nie cyrkuluje w układzie. Pozostawienie w silniku płynu o temperaturze
ponad 100 stopni chyba nie jest szczególnie szkodliwe?
Można teoretyzować, że wyłączenie silnika z płynem o wysokiej
temperaturze może spowodować jego zagotowanie (w skutek spadku ciśnienia
w układzie), ale się z tym nie spotkałem.
Zresztą zamiast teoretyzować- chodźmy polatać :D
--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia
-
20. Data: 2011-06-15 10:03:18
Temat: Re: Hornet wypluwa p yn ch odiczy
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-06-15, juhass <j...@p...fm> wrote:
>>
>> Zgasić, wyłączając silnik, wyłączasz pompę wody.
>>
>
> Ja tam zwykle pozwalam mu się wychłodzić, no chyba że się spieszę. Samo
> zgaszenie silnika przy pracującym wentylatorze niewiele daje, bo płyn
> nie cyrkuluje w układzie. Pozostawienie w silniku płynu o temperaturze
> ponad 100 stopni chyba nie jest szczególnie szkodliwe?
> Można teoretyzować, że wyłączenie silnika z płynem o wysokiej
> temperaturze może spowodować jego zagotowanie (w skutek spadku ciśnienia
> w układzie), ale się z tym nie spotkałem.
> Zresztą zamiast teoretyzować- chodźmy polatać :D
>
Nie zmienia to nic, te pare stopni spadnie w kilka minut po zgaszeniu. A
czemu mialo by byc szkodliwe? Przy wylaczeniu silnika nie spada przeciez
cisnienie, cisnienia nie generuje pompa tylko powstaje ono na skutek
rozszerzalnosci plynu pod wplywem ciepla.
--
Artur
ZZR 1200