-
Data: 2011-09-08 12:01:04
Temat: Re: Honker Pick-Up - polska myśl techniczna
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 07 Sep 2011 22:59:23 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:
>> Leśnicy, wojsko i każdy, kto potrzebuje prostego, praktycznego
>> woła roboczego. Jeśli tylko będzie niezawodny, odporny na
>> zaniedbania w eksploatacji i prosty w naprawach, to wystarczy.
>
> Przez kilkanaście lat Honkerów produkowano kilkaset sztuk rocznie. Dla
Przez pierwsze dwadzieścia lat wyprodukowano 100000 Unimogów.
Całe 5000 pojazdów rocznie, które były produkowane i sprzedawane
w większym i bogatszym kraju.
Być może właśnie takie jest zapotrzebowanie na ten pojazd, który
nie jest towarem dla każdego. No chyba że powinni produkować
tysiące aut na plac.
> kogo i czego to wystarczy, paru spekulantów, którzy zarobią na
> sprzedaniu spółki za rok komuś innemu?
To sprzedadzą. Tylko czy do handlowania IP rzucaliby się na
uruchamianie produkcji? To kosztowny zabieg.
>> A kto powiedział, że mamy coś odbudowywać? Nasz przemysł był
>> owocem swoich czasów oraz izolacji. I, niezależnie od tego, czy
>> istniałby on w tych, czy innych warunkach, dziś mógłby być co
>> najwyżej częścią jednego z kilku dużych koncernów.
>
> Czechy jeszcze w 1992 roku nawet nie istniały jako kraj.
A co to ma do rzeczy? Słowacy ich okupowali, czy co?
> Tyle, że
> zamiast przez ostatnich kilkanaście lat biadolić na ustroje, przemiany,
> okupantów i izolację, pracowali.
No i? Skoda jest częścią VAG-a, Tatra to Terex Corp plus DAF,
Avia -- Ashok Leyland, Karosa -- Iveco. Praga zdechła, LIAZ
zdechł. Jawa się jakoś trzyma i produkuje to, co zostało z
poprzedniej epoki plus to, co się da poskładać z części
kupowanych u poddostawców (np. Jawa 660 z silnikiem Minarelli).
Ceska Zbrojovka motocykli już dawno nie produkuje, jest
poddostawcą części dla przemysłu motoryzacyjnego.
W Polsce mamy Bielsko, które jest częścią Fiata, gliwicką
fabrykę Opla, w Poznaniu VW, Jelcz produkuje pojazdy wojskowe
(zaraz powiesz, że kilkadziesiąt czy -set na rok i to się nie
liczy), Stara przejął MAN i teraz produkuje w nim części do
swoich ciężarówek, w Słupsku mamy Scanię, mamy też Solarisa.
Romet struga chińskie pierdzikółki, ktoś tam branduje jakąś
koreańszczyznę Junakiem (zresztą śmierć naszych motocykli możemy
zawdzięczać tylko i wyłącznie sobie, i to jeszcze za czasów
Gomułki, Gierka, a potem generała w ciemnych brylach).
Ja tu zasadniczej różnicy nie widzę. W obydwu wypadkach rodzimy
przemysł motoryzacyjny stał się częścią wielkich koncernów. I
właściwie gdyby nie istniał, to te koncerny też by się pojawiły.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida