eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHonker Pick-Up - polska myśl techniczna › Re: Honker Pick-Up - polska myśl techniczna
  • Data: 2011-09-08 12:01:04
    Temat: Re: Honker Pick-Up - polska myśl techniczna
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 07 Sep 2011 22:59:23 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    >> Leśnicy, wojsko i każdy, kto potrzebuje prostego, praktycznego
    >> woła roboczego. Jeśli tylko będzie niezawodny, odporny na
    >> zaniedbania w eksploatacji i prosty w naprawach, to wystarczy.
    >
    > Przez kilkanaście lat Honkerów produkowano kilkaset sztuk rocznie. Dla

    Przez pierwsze dwadzieścia lat wyprodukowano 100000 Unimogów.
    Całe 5000 pojazdów rocznie, które były produkowane i sprzedawane
    w większym i bogatszym kraju.

    Być może właśnie takie jest zapotrzebowanie na ten pojazd, który
    nie jest towarem dla każdego. No chyba że powinni produkować
    tysiące aut na plac.

    > kogo i czego to wystarczy, paru spekulantów, którzy zarobią na
    > sprzedaniu spółki za rok komuś innemu?

    To sprzedadzą. Tylko czy do handlowania IP rzucaliby się na
    uruchamianie produkcji? To kosztowny zabieg.

    >> A kto powiedział, że mamy coś odbudowywać? Nasz przemysł był
    >> owocem swoich czasów oraz izolacji. I, niezależnie od tego, czy
    >> istniałby on w tych, czy innych warunkach, dziś mógłby być co
    >> najwyżej częścią jednego z kilku dużych koncernów.
    >
    > Czechy jeszcze w 1992 roku nawet nie istniały jako kraj.

    A co to ma do rzeczy? Słowacy ich okupowali, czy co?

    > Tyle, że
    > zamiast przez ostatnich kilkanaście lat biadolić na ustroje, przemiany,
    > okupantów i izolację, pracowali.

    No i? Skoda jest częścią VAG-a, Tatra to Terex Corp plus DAF,
    Avia -- Ashok Leyland, Karosa -- Iveco. Praga zdechła, LIAZ
    zdechł. Jawa się jakoś trzyma i produkuje to, co zostało z
    poprzedniej epoki plus to, co się da poskładać z części
    kupowanych u poddostawców (np. Jawa 660 z silnikiem Minarelli).
    Ceska Zbrojovka motocykli już dawno nie produkuje, jest
    poddostawcą części dla przemysłu motoryzacyjnego.

    W Polsce mamy Bielsko, które jest częścią Fiata, gliwicką
    fabrykę Opla, w Poznaniu VW, Jelcz produkuje pojazdy wojskowe
    (zaraz powiesz, że kilkadziesiąt czy -set na rok i to się nie
    liczy), Stara przejął MAN i teraz produkuje w nim części do
    swoich ciężarówek, w Słupsku mamy Scanię, mamy też Solarisa.
    Romet struga chińskie pierdzikółki, ktoś tam branduje jakąś
    koreańszczyznę Junakiem (zresztą śmierć naszych motocykli możemy
    zawdzięczać tylko i wyłącznie sobie, i to jeszcze za czasów
    Gomułki, Gierka, a potem generała w ciemnych brylach).

    Ja tu zasadniczej różnicy nie widzę. W obydwu wypadkach rodzimy
    przemysł motoryzacyjny stał się częścią wielkich koncernów. I
    właściwie gdyby nie istniał, to te koncerny też by się pojawiły.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: