-
Data: 2011-09-08 12:01:04
Temat: Re: Honker Pick-Up - polska myśl techniczna
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 07 Sep 2011 22:59:23 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:
>> Leśnicy, wojsko i każdy, kto potrzebuje prostego, praktycznego
>> woła roboczego. Jeśli tylko będzie niezawodny, odporny na
>> zaniedbania w eksploatacji i prosty w naprawach, to wystarczy.
>
> Przez kilkanaście lat Honkerów produkowano kilkaset sztuk rocznie. Dla
Przez pierwsze dwadzieścia lat wyprodukowano 100000 Unimogów.
Całe 5000 pojazdów rocznie, które były produkowane i sprzedawane
w większym i bogatszym kraju.
Być może właśnie takie jest zapotrzebowanie na ten pojazd, który
nie jest towarem dla każdego. No chyba że powinni produkować
tysiące aut na plac.
> kogo i czego to wystarczy, paru spekulantów, którzy zarobią na
> sprzedaniu spółki za rok komuś innemu?
To sprzedadzą. Tylko czy do handlowania IP rzucaliby się na
uruchamianie produkcji? To kosztowny zabieg.
>> A kto powiedział, że mamy coś odbudowywać? Nasz przemysł był
>> owocem swoich czasów oraz izolacji. I, niezależnie od tego, czy
>> istniałby on w tych, czy innych warunkach, dziś mógłby być co
>> najwyżej częścią jednego z kilku dużych koncernów.
>
> Czechy jeszcze w 1992 roku nawet nie istniały jako kraj.
A co to ma do rzeczy? Słowacy ich okupowali, czy co?
> Tyle, że
> zamiast przez ostatnich kilkanaście lat biadolić na ustroje, przemiany,
> okupantów i izolację, pracowali.
No i? Skoda jest częścią VAG-a, Tatra to Terex Corp plus DAF,
Avia -- Ashok Leyland, Karosa -- Iveco. Praga zdechła, LIAZ
zdechł. Jawa się jakoś trzyma i produkuje to, co zostało z
poprzedniej epoki plus to, co się da poskładać z części
kupowanych u poddostawców (np. Jawa 660 z silnikiem Minarelli).
Ceska Zbrojovka motocykli już dawno nie produkuje, jest
poddostawcą części dla przemysłu motoryzacyjnego.
W Polsce mamy Bielsko, które jest częścią Fiata, gliwicką
fabrykę Opla, w Poznaniu VW, Jelcz produkuje pojazdy wojskowe
(zaraz powiesz, że kilkadziesiąt czy -set na rok i to się nie
liczy), Stara przejął MAN i teraz produkuje w nim części do
swoich ciężarówek, w Słupsku mamy Scanię, mamy też Solarisa.
Romet struga chińskie pierdzikółki, ktoś tam branduje jakąś
koreańszczyznę Junakiem (zresztą śmierć naszych motocykli możemy
zawdzięczać tylko i wyłącznie sobie, i to jeszcze za czasów
Gomułki, Gierka, a potem generała w ciemnych brylach).
Ja tu zasadniczej różnicy nie widzę. W obydwu wypadkach rodzimy
przemysł motoryzacyjny stał się częścią wielkich koncernów. I
właściwie gdyby nie istniał, to te koncerny też by się pojawiły.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?