-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Honker Pick-Up - polska myśl techniczna
Date: Thu, 8 Sep 2011 10:01:04 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 63
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <j43o6g$36c$1@news.onet.pl> <1...@l...institute.com>
<j47j22$353$1@news.onet.pl> <1...@l...institute.com>
<j47qnl$kkc$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
<j48pfn$qog$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1315476064 31691 194.63.133.138 (8 Sep 2011 10:01:04 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Sep 2011 10:01:04 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.9p1 (OpenBSD)
X-FAQbot-Ignore: yes
X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
l...@l...wkurw.org
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2397060
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 07 Sep 2011 22:59:23 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:
>> Leśnicy, wojsko i każdy, kto potrzebuje prostego, praktycznego
>> woła roboczego. Jeśli tylko będzie niezawodny, odporny na
>> zaniedbania w eksploatacji i prosty w naprawach, to wystarczy.
>
> Przez kilkanaście lat Honkerów produkowano kilkaset sztuk rocznie. Dla
Przez pierwsze dwadzieścia lat wyprodukowano 100000 Unimogów.
Całe 5000 pojazdów rocznie, które były produkowane i sprzedawane
w większym i bogatszym kraju.
Być może właśnie takie jest zapotrzebowanie na ten pojazd, który
nie jest towarem dla każdego. No chyba że powinni produkować
tysiące aut na plac.
> kogo i czego to wystarczy, paru spekulantów, którzy zarobią na
> sprzedaniu spółki za rok komuś innemu?
To sprzedadzą. Tylko czy do handlowania IP rzucaliby się na
uruchamianie produkcji? To kosztowny zabieg.
>> A kto powiedział, że mamy coś odbudowywać? Nasz przemysł był
>> owocem swoich czasów oraz izolacji. I, niezależnie od tego, czy
>> istniałby on w tych, czy innych warunkach, dziś mógłby być co
>> najwyżej częścią jednego z kilku dużych koncernów.
>
> Czechy jeszcze w 1992 roku nawet nie istniały jako kraj.
A co to ma do rzeczy? Słowacy ich okupowali, czy co?
> Tyle, że
> zamiast przez ostatnich kilkanaście lat biadolić na ustroje, przemiany,
> okupantów i izolację, pracowali.
No i? Skoda jest częścią VAG-a, Tatra to Terex Corp plus DAF,
Avia -- Ashok Leyland, Karosa -- Iveco. Praga zdechła, LIAZ
zdechł. Jawa się jakoś trzyma i produkuje to, co zostało z
poprzedniej epoki plus to, co się da poskładać z części
kupowanych u poddostawców (np. Jawa 660 z silnikiem Minarelli).
Ceska Zbrojovka motocykli już dawno nie produkuje, jest
poddostawcą części dla przemysłu motoryzacyjnego.
W Polsce mamy Bielsko, które jest częścią Fiata, gliwicką
fabrykę Opla, w Poznaniu VW, Jelcz produkuje pojazdy wojskowe
(zaraz powiesz, że kilkadziesiąt czy -set na rok i to się nie
liczy), Stara przejął MAN i teraz produkuje w nim części do
swoich ciężarówek, w Słupsku mamy Scanię, mamy też Solarisa.
Romet struga chińskie pierdzikółki, ktoś tam branduje jakąś
koreańszczyznę Junakiem (zresztą śmierć naszych motocykli możemy
zawdzięczać tylko i wyłącznie sobie, i to jeszcze za czasów
Gomułki, Gierka, a potem generała w ciemnych brylach).
Ja tu zasadniczej różnicy nie widzę. W obydwu wypadkach rodzimy
przemysł motoryzacyjny stał się częścią wielkich koncernów. I
właściwie gdyby nie istniał, to te koncerny też by się pojawiły.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=