eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHonda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznikaRe: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: Irek <1...@1...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
    Date: Sat, 25 Apr 2009 16:25:32 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 27
    Message-ID: <4...@1...pl>
    References: <g...@p...onet.pl> <i86hiwfh3qia.1nap9q09srgl$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: xdsl-1625.bielsko.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1240669307 7510 81.168.214.89 (25 Apr 2009 14:21:47 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Apr 2009 14:21:47 +0000 (UTC)
    X-Mailer: Mozilla 4.7 [en] (WinNT; I)
    X-Accept-Language: en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:562420 pl.misc.samochody:2168764
    [ ukryj nagłówki ]

    > Nawiasem mówišc, nie jest mi znane działanie tego układu a w szczególności
    > powód dla którego stycznik rozrusznika ma cewkę z odczepem. Mógłby ktoś
    > światły rozjaśnić sprawę? :)

    Tak naprawde to sa to 2 zupelnie rozne cewki, jedna nawinieta cienkim drutem,
    druga bardzo grubym. Uklad jest tak zaprojektowany, ze podanie napiecia na
    wspolny odczep tych cewek powoduje ze dzialaja zgodnie obie - jak gdyby
    rownolegle polaczone. Cienka doslownie pomiedzy zasilaniem a korpusem, a gruba
    pomiedzy zasilaniem a korpusem ale przez rozrusznik. Rozrusznik ma bardzo mala
    _rezystancje_, wiec w zasadzie mozna by go pominac w tym ukladzie. Zgodne
    dzialanie cewek jest pozadane aby wciagnac rdzen do kontaktora, a jesli juz
    ten zostanie wciagniety, to nie ma sensu nadal trzymac obie cewki pod
    napieciem - dlatego kontaktor wlaczajac zasialnie rozrusznika niejako zwiera
    przy okazji cewke nawinieta grubym drutem. Ta z cienkiego drutu spokojnie
    podtrzyma wciagniety rdzen (obwod magnertyczny jest praktyczie zamkniety) i to
    nawet przy ekstremalnie duzym przysiadzie napiecia w trakcie rozruchu. Gruba
    cewka zas po przez to, ze jest szeregowo z rozrusznikiem zrobi niejako przy
    okazji jedna fajna rzecz, a mianowicie lekko _napnie_ rozrusznik, zanim
    mechaznizm z zebatka (czasami sprzeglem jednokierunkowym, przekladnia
    planetarna itd...) zazebi sie za kolo zamachowe. Zeby i reszta mechaniki z
    pewnoscia beda wdzieczne za brak mocnych uderzen przy rozruchu. :)

    Tak w uproszczeniu.

    Milego.
    Irek.N.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: