-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
pl!not-for-mail
From: Irek <1...@1...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
Date: Sat, 25 Apr 2009 16:25:32 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 27
Message-ID: <4...@1...pl>
References: <g...@p...onet.pl> <i86hiwfh3qia.1nap9q09srgl$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: xdsl-1625.bielsko.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1240669307 7510 81.168.214.89 (25 Apr 2009 14:21:47 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Apr 2009 14:21:47 +0000 (UTC)
X-Mailer: Mozilla 4.7 [en] (WinNT; I)
X-Accept-Language: en
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:562420 pl.misc.samochody:2168764
[ ukryj nagłówki ]> Nawiasem mówišc, nie jest mi znane działanie tego układu a w szczególności
> powód dla którego stycznik rozrusznika ma cewkę z odczepem. Mógłby ktoś
> światły rozjaśnić sprawę? :)
Tak naprawde to sa to 2 zupelnie rozne cewki, jedna nawinieta cienkim drutem,
druga bardzo grubym. Uklad jest tak zaprojektowany, ze podanie napiecia na
wspolny odczep tych cewek powoduje ze dzialaja zgodnie obie - jak gdyby
rownolegle polaczone. Cienka doslownie pomiedzy zasilaniem a korpusem, a gruba
pomiedzy zasilaniem a korpusem ale przez rozrusznik. Rozrusznik ma bardzo mala
_rezystancje_, wiec w zasadzie mozna by go pominac w tym ukladzie. Zgodne
dzialanie cewek jest pozadane aby wciagnac rdzen do kontaktora, a jesli juz
ten zostanie wciagniety, to nie ma sensu nadal trzymac obie cewki pod
napieciem - dlatego kontaktor wlaczajac zasialnie rozrusznika niejako zwiera
przy okazji cewke nawinieta grubym drutem. Ta z cienkiego drutu spokojnie
podtrzyma wciagniety rdzen (obwod magnertyczny jest praktyczie zamkniety) i to
nawet przy ekstremalnie duzym przysiadzie napiecia w trakcie rozruchu. Gruba
cewka zas po przez to, ze jest szeregowo z rozrusznikiem zrobi niejako przy
okazji jedna fajna rzecz, a mianowicie lekko _napnie_ rozrusznik, zanim
mechaznizm z zebatka (czasami sprzeglem jednokierunkowym, przekladnia
planetarna itd...) zazebi sie za kolo zamachowe. Zeby i reszta mechaniki z
pewnoscia beda wdzieczne za brak mocnych uderzen przy rozruchu. :)
Tak w uproszczeniu.
Milego.
Irek.N.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.04.09 14:43 Slv
- 26.04.09 03:51 Pszemol
- 26.04.09 11:14 Piotrek
- 27.04.09 20:11 Pszemol
- 27.04.09 20:11 Pszemol
- 27.04.09 20:27 J.F.
- 28.04.09 16:22 Pszemol
- 28.04.09 20:49 J.F.
- 28.04.09 21:00 Pszemol
- 28.04.09 21:35 Piotrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=