  • 61. Data: 2018-03-05 21:00:45
    Temat: Re: Holek bez PJ
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2018 o 19:58, Tomasz Pyra pisze:

    > Pytanie tylko czy biorą za to łapówy, czy zwyczajnie nie dają rady
    > intelektualnie?

    Myślę, że niepotrzebnie mnożysz byty. I policja jest państwowa i GUM,
    cartyfikat czy aprobata też jest państwowa i dla państwa. Tylko sądy
    pokpiły sprawę, ale to już naprawiają.

    Shrek

  • 62. Data: 2018-03-05 22:01:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 5 Mar 2018 21:00:45 +0100, Shrek napisał(a):

    > Myślę, że niepotrzebnie mnożysz byty. I policja jest państwowa i GUM,
    > cartyfikat czy aprobata też jest państwowa i dla państwa.

    Ale np. alkomaty podlegają tym samym warunkom prawno-technicznym, a z tego
    co wiem tam problemów nie ma.
    I procedura powtórzenia pomiaru po 15 minutach i weryfkacja badaniem krwi
    jest w procedurze.

    I pomimo że jedząc cukierka można zamknąć skalę w alkomacie, to raczej do
    więzienia za to nie trafisz - a przecież też można by robić jeden pomiar i
    na jego podstawie zabierać prawo jazdy.

    > Tylko sądy
    > pokpiły sprawę, ale to już naprawiają.

    No znam w tej kwestii też wyroki sądów zahaczające silnie o absurd.

  • 63. Data: 2018-03-06 07:29:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2018 o 22:01, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > więzienia za to nie trafisz - a przecież też można by robić jeden pomiar i

    I okazało się, że jakiś koleś stracił. Pamiętam tyle, że był radnym i
    niedorzecznik twierdził, że nie mają takiego obowiązku.

    > No znam w tej kwestii też wyroki sądów zahaczające silnie o absurd.

    Spokojnie teraz sądy będą narodowe i będą miały jedyną właściwą linię
    orzecznictwa.

    Shrek

  • 64. Data: 2018-03-06 09:13:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 3 Mar 2018 07:08:24 +0100, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Sprawa jest jeszcze prostsza. Należy mierzyć również odległość
    > między
    > pojazdami. NIe jest to jakaś wyższa technologia.

    Ale po kombinowacil i udowadniać że jechało się rzeczywiście 141
    zamiast 161 na ograniczeniu 50?
    Nie prościej jechać zgodnie z przepisami? Ilu było złapanych na ten
    rejestrator w pojeździe, którzy przekroczyli o max 10km/h?
    Założę się, że 0. Na ten "rejestrator na oko" łapią się tylko ci co
    ewidentnie zap... i wyróżniają się z "tłumu".

    --
    Marek

  • 65. Data: 2018-03-06 09:31:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 06 Mar 2018 09:13:51 +0100, Marek napisał(a):

    > Ale po kombinowacil i udowadniać że jechało się rzeczywiście 141
    > zamiast 161 na ograniczeniu 50?

    W tamtej starej sprawie historia wydaje się być jeszcze inna.
    Jechał nawet 180km/h, ale zauważył policję zbliżającą się 200 i gwałtownie
    zwolnił do 100km/h - i dopiero wtedy wykonano pomiar.

    Pomiar który tak naprawdę zawyżył prędkość pojazdu o jakieś 100km/h
    (dwukrotnie).

    Sąd natomiast oparł się nie o ten pomiar, a o średnią prędkość którą
    przejechał radiowóz (i siłą rzeczy też pojazd kontrolowany), między
    miejscem gdzie zobaczyli się poraz pierwszy i miejscem kontroli - i tam
    wyszło to 160km/h.

    > Nie prościej jechać zgodnie z przepisami?

    Niby prościej, ale ta metoda pomiaru jest tak nieprecyzyjna, że bez
    problemu może wyjść 180km/h komuś kto autostradą jedzie np. 150.

    > Ilu było złapanych na ten
    > rejestrator w pojeździe, którzy przekroczyli o max 10km/h?

    Ale z prawa też wynikają inne rzeczy - np. zatrzymanie prawa jazdy za
    ujawnienie przekroczenia o ponad 50km/h.
    W tej sytuacji robi się istotne czy przekroczenie było o 49km/h, czy o
    51km/h, zwłaszcza że zatrzymanie to jest "automatyczne", bez uznaniowości
    ze strony policjanta.

    > Założę się, że 0. Na ten "rejestrator na oko" łapią się tylko ci co
    > ewidentnie zap... i wyróżniają się z "tłumu".

    Może i można by karać każdego któy robi "ziummm" zamiast "brum brum brum",
    ale mimo to jednak prędkość trzeba zmierzyć i fakt ten udowodnić, a nie
    tylko podejść na zasadzie że "ewidentnie zap...".

  • 66. Data: 2018-03-06 09:33:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2018 o 09:13, Marek pisze:

    > Ale po kombinowacil

    No właśnie po co kombinować? Prękość mierzy się odpowiednimi przyrządami
    a nie na oko.

    > i udowadniać że jechało się rzeczywiście 141 zamiast
    > 161 na ograniczeniu 50?

    Bo czasem jest 120@70. Albo wychodzi im "ponad dwie paki" a okazuje się,
    że było 140.

> [...]
    > Założę się, że 0. Na ten "rejestrator na oko" łapią się  tylko ci co
    > ewidentnie zap... i wyróżniają się z "tłumu".

    Pewnie masz rację. Tym bardziej nie widzę naciąganego sensu na
    udowadnianie im ile jechali, tylko wniosek do sądu o stwarzanie
    zagrożenia i niech sąd ocenia.

    Shrek

  • 67. Data: 2018-03-06 09:36:42
    Od: p...@g...com

    --Nie prościej jechać zgodnie z przepisami? Ilu było złapanych na ten rejestrator w
    pojeździe, którzy przekroczyli o max 10km/h?

    konferencja wzywa :-) rajdowiec czy minister wojny tlumaczenie jest zawsze to samo

  • 68. Data: 2018-03-06 13:29:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    t...

> [...]
    >tego
    >co wiem tam problemów nie ma.
    >I procedura powtórzenia pomiaru po 15 minutach i weryfkacja badaniem

    Badania krwi kierowca moze sie domagac, jak uczestniczy w wypadku.
    Przy zwyklej kontroli nie moze - tzn moze, ale nie ma wprost
    zapisanego takiego prawa, wiec moga go policjanty olac.

> [...]
    >raczej do
    >więzienia za to nie trafisz - a przecież też można by robić jeden

    Dalej - KK mowi:
    § 16. Stan nietrzeźwości w rozumieniu tego kodeksu zachodzi, gdy:
    1) zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila albo prowadzi do
    stężenia przekraczającego tę wartość lub
    2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego powietrza przekracza 0,25 mg
    albo prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość.

    Czyli teoretycznie rzecz biorac - wystarczy, ze alkomat pokaze ponad
    0.25mg/litr, i juz cie badanie krwi nie uratuje - moze byc i zero we
    krwi, a znamiona przestepstwa sa spelnione.
    Oczywiscie mozesz zwalac na uszkodzony alkomat - ale on ma swiadectwo
    z GUM :-)

    J.

  • 69. Data: 2018-03-06 18:46:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Ale po kombinowacil i udowadniać że jechało się rzeczywiście 141 zamiast
    > 161 na ograniczeniu 50?
    > Nie prościej jechać zgodnie z przepisami?

    KAPELUSZ PLONK WARNING

  • 70. Data: 2018-03-06 20:45:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 marca 2018 18:46:15 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    > KAPELUSZ PLONK WARNING

    Pijesz?
    Nie pisz.