    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Holek bez PJ
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <1...@4...net>
    <p7h252$n98$5@node2.news.atman.pl>
    <6miaamdf5y7g$.1j6cwvx3n9kbn.dlg@40tude.net>
    <p7hcqf$vbb$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sun, 4 Mar 2018 21:24:52 +0100

    Dnia Sun, 4 Mar 2018 19:10:24 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ja mam wrażenie, że to wyciągnęli z naprowadzania rakiety na zasadzie w
    > coś trafi;)

    Jak to tak działało, to nie wiem w co oni trafiali :)

    Sam pomysł niby niezły - wskazywać prędkość najszybszego pojazdu, co w
    założeniu pozwalało zmierzyć prędkość kogoś kto wyprzedza np. ciężarówkę.

    Natomiast realizacja takiego problemu nie jest taka prosta, obiekty mają
    bardzo różne odbicie radarowe i niektóre niby nieduże elementy (części
    felgi czy drżące części samochodu) dawały na wystarczające echo żeby to
    prędkość tej części była zmierzona.
    Lub nawet wielokrotnie słabsze, wielokrotne echo było przez urządzenie
    uznane za źródło pomiaru.

    Tam jeszcze były możliwości konfiguracji, z których _rozumiejący_ temat
    operator mógł zrobić użytek i zmniejszyć szanse na wadliwy pomiar.
    Tyle że w praktyce moc ustawiona na maksa, policjant celuje i mierzy.
    Jak był uczciwy, to jak widział że samochód jedzie ~80, a miernik pokazuje
    160 to go nie zatrzymywał...
    Ale jak widział że samochód jedzie ~80, a miernik pokazał 95, to już pewnie
    sam nie wiedział że wynik jest błędny.

    > To niech prokurator sprawdzi.

    A jak on sprawdzi, jak chyba jedyny kto w tym kraju opiniuje sprzęt
    pomiarowy, to właśnie GUM? ;)