  • 11. Data: 2017-03-30 17:57:47
    Temat: Re: Historia jednej awarii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-03-30 o 09:09, J.F. pisze:
    >Odpowiem zupełnie serio. Parę miesięcy temu wymieniłem elastyczne
    >wężyki do baterii w całym domu. Po 12 latach eksploatacji materiał
    >węża kruszył się w palcach. Jedno załamanie metalowego oplotu i
    >wyciek gotowy.

    Ja mialem odwrotnie - metalowy oplot przerdzewial.
    A wezyk w srodku okazal sie eleastyczny i malo wytrzymaly na
    cisnienie.

    Na szczescie bylem w domu ... strach sie bac.

    No i chodzi mi po glowie jakis odcinacz wody - poki nie plynie, to nie
    ruszac, ale jak jak wodomierz zacznie sie krecic przy uzbrojonym
    alarmie, to zakrecic.
    Z ewentualna rezerwa na pralke czy zmywarke.

    J.

  • 12. Data: 2017-03-30 18:31:28
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-03-30 o 17:57, J.F. pisze:

    > No i chodzi mi po glowie jakis odcinacz wody - poki nie plynie, to nie
    > ruszac, ale jak jak wodomierz zacznie sie krecic przy uzbrojonym
    > alarmie, to zakrecic.
    > Z ewentualna rezerwa na pralke czy zmywarke.

    Tak można zalać mieszkanie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2017-03-30 19:34:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >Tak można zalać mieszkanie.

    Teraz wychodzisz bez zakrecania, wiec tym bardziej mozna :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-03-30 19:37:09
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 30 Mar 2017 10:29:55 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tylko wiesz - nie raz mi sie zdarzalo, ze po jakim zwarciu wylecial
    > bezpiecznik nie ten "najblizszy", tylko ten dalej, "glowniejszy".

    Bezpiecznik czy eska?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 15. Data: 2017-03-30 20:16:00
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 30/03/2017 16:36, PeJot wrote:

    > No i praktycznie cała drobnica ma bezpiecznik we wtyczce.

    Zasilacze wtyczkowe nie mają (przynajmniej takiego zewnętrznego)

    c.

  • 16. Data: 2017-03-30 20:20:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badworm" napisał w wiadomości grup

    >Bezpiecznik czy eska?

    Eski nie, to sie tyczylo starych "automatow", oraz bezpiecznikow
    topikowych.

    J.

  • 17. Data: 2017-03-30 20:29:59
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-03-30 20:20, J.F. wrote:
    > Użytkownik "badworm" napisał w wiadomości grup

    > Eski nie, to sie tyczylo starych "automatow", oraz bezpiecznikow
    > topikowych.

    U mnie przy zwarciu wylatuje B10 i topik 20A jednocześnie.
    Nic niezwykłego - niska impedancja pętli zwarcia.

  • 18. Data: 2017-03-30 20:36:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-03-30 20:20, J.F. wrote:

    >U mnie przy zwarciu wylatuje B10 i topik 20A jednocześnie.
    >Nic niezwykłego - niska impedancja pętli zwarcia.

    Czy to takie "nic niezwyklego" ... ale co powiesz, jak 20A wyleci, a
    10A nie ?

    J.

  • 19. Data: 2017-03-30 21:30:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-03-30 o 20:16, Cezar pisze:

    > Zasilacze wtyczkowe nie mają (przynajmniej takiego zewnętrznego)

    Dlatego myślę o dobezpieczeniu małym bezpiecznikiem topikowym, ale nie
    mam pojęcia czy w tej sytuacji zwarcie nie wyrzuci B16 w rozdzielnicy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2017-03-31 08:40:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 17:57:50 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > No i chodzi mi po glowie jakis odcinacz wody - poki nie plynie, to nie
    > ruszac, ale jak jak wodomierz zacznie sie krecic przy uzbrojonym
    > alarmie, to zakrecic.
    Zwykły elekrozawór sterowany alarmem da radę

    > Z ewentualna rezerwa na pralke czy zmywarke.
    Nie zostawiać zmywarki jak nikogo w domu nie ma
    Poniżej fotki jak się u mnie w chcie ze dwa lata temu zmywarka zapaliła. Na szczęście
    byliśmy w domu.

    http://www.fotoszok.pl/show.php/2848029_img-20150304
    -175209.jpg.html
    http://www.fotoszok.pl/show.php/2848030_img-20150304