  • Data: 2010-11-29 12:44:04
    Temat: Re: Histereza regulatora CO
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mario napisał:

> [...]
    > wywali na kotle. Gdzieś te kilkanaście kilowatów musi podnieść
    > temperaturę. A jeśli nawet w innych pomieszczeniach (poza korytarzem)
    > temperatura zostałaby mocno przekroczona ( bo zawory całkiem nie
    > odcięły) to potem z kolei mocno by spadła zanim by się kocioł ponownie
    > włączył. Mielibyśmy niekomfortową sytuację, że we wszystkich pokojach
    > temperatura by się wahała między np 17 a 27 stopni a w korytarzu
    > latałaby między 21,5 a 22,5. A i tak średnia w mieszkaniu za cały cykl
    > oscylacji wyniosłaby 22C i z tego wyszłoby zużycie energii takie jak

    Zdarzają się domy, co to w nich kaloryfery zakładał fachowiec od
    "panie, na każdy metr kwadratowy trzeba jedno żeberko". Nieważne,
    czy to narożny pokój, czy wewnętrzny korytarz. Zwykle pomaga na
    ustabilizowanie temperatury w takim domu wypieprzenie grzejników
    z tych ostatnich pomieszczeń.

    > Nie da się mieszkać ze średnią temperaturą ponad 25C. No chyba, że
    > mieszkańcy uchylają okna bo im za ciepło.

    Znałem takiego jednego, co miał fioła na punkcie hodowli storczyków.
    Nie dość, że w chałupie 28 stopni, to jeszcze wilgoć jak w pralni.

    > Tak więc to jest głównie kwestia stylu życia i skutecznych przegród
    > cieplnych a nie stabilizacji.

    Ten to w ogóle miał osobliwy styl życia.

    --
    Jarek