-
51. Data: 2020-03-18 12:28:12
Temat: Re: Here's the problem with electric cars
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e71e33b$0$17343$6...@n...neostrad
a.pl...
J.F. pisze:
>> Oprocz tego, ze pod gore duzo mocy trzeba, to silnik spalinowy
>> pomagal tez hamowac z gorki.
>
>> A jak pojade na narty, naładuje na parkingu, i przyjdzie pare km
>> zjezdzac z gory ...
>> -baterie energii nie przyjma, bo pelne,
>jak poprawnie zrobiona instalacji to nie przyjmą
A raczej zakladamy, ze poprawnie ... choc bym sie w tym przypadku nie
upieral - mogli nie przewidziec, ze falownik przeladuje baterie :-)
>> -hamulce ... a nie wstawili tam jakis malych, bo przeciez hamujemy
>> regeneracyjnie ?
>hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale
A to tak IMO niekoniecznie.
W dodatku w elektryku moga byc odchudzone, bo przeciez silnik hamuje
:-)
>> No i ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.
>> W zimie to co prawda mozna nagrzewnice uruchomic, a w lecie klime.
>każdy silnik fazowy będzie sam hamował jak mu się zewrze fazy, jak np
No tak nie calkiem bo indukcyjny to slabo.
>2/3 to słabo a jak 3/3 to już bardzo mocno
>oczywiście jeśli producent takie coś przewidział :)
No wlasnie - hamowal bedzie, sie przegrzeje i spali ...
J.
-
52. Data: 2020-03-19 13:38:53
Temat: Re: Here's the problem with electric cars
Od: cyklista <c...@k...pl>
J.F. pisze:
hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale
>
> A to tak IMO niekoniecznie.
> W dodatku w elektryku moga byc odchudzone, bo przeciez silnik hamuje :-)
>
nie sądzę żeby homologacja pozwalała postawić na mieszane hamowanie, ale
można to przecież sprawdzić w specyfikacjach elektryków
>>> No i ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.
>>> W zimie to co prawda mozna nagrzewnice uruchomic, a w lecie klime.
>
>> każdy silnik fazowy będzie sam hamował jak mu się zewrze fazy, jak np
>
> No tak nie calkiem bo indukcyjny to slabo.
>
>> 2/3 to słabo a jak 3/3 to już bardzo mocno
>> oczywiście jeśli producent takie coś przewidział :)
>
> No wlasnie - hamowal bedzie, sie przegrzeje i spali ...
i znowu ile by musiał hamować żeby się przegrzał, na pewno ma czujniki
temperatury i odcinanie przy przegrzaniu,
Więc pewnie jak ktoś by robił zjazd naście kilometrów przy pełnym
naładowaniu to by i silniki i hamulec mógł się przegrzać, tak jak i w
spaliniakach niektórzy potrafią zrobić .
> J.
--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus
--
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
-
53. Data: 2020-03-19 18:22:43
Temat: Re: Here's the problem with electric cars
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e7367dc$0$537$6...@n...neostrada.
pl...
J.F. pisze:
>hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale
>
>> A to tak IMO niekoniecznie.
>> W dodatku w elektryku moga byc odchudzone, bo przeciez silnik
>> hamuje :-)
>nie sądzę żeby homologacja pozwalała postawić na mieszane hamowanie,
>ale można to przecież sprawdzić w specyfikacjach elektryków
Raczej podejrzewam, ze jeszcze nie maja osobnych przepisow,
ewentualnie - malo maja osobnych.
Ale co jeden producent moze zrobic na zapas, to inny moze zrobic na
granicy
>>> każdy silnik fazowy będzie sam hamował jak mu się zewrze fazy, jak
>>> np
>
>> No wlasnie - hamowal bedzie, sie przegrzeje i spali ...
>i znowu ile by musiał hamować żeby się przegrzał, na pewno ma
>czujniki temperatury i odcinanie przy przegrzaniu,
I co odetnie - hamulce ?
Czy zartzyma cakkowicie.
>Więc pewnie jak ktoś by robił zjazd naście kilometrów przy pełnym
>naładowaniu to by i silniki i hamulec mógł się przegrzać, tak jak i w
>spaliniakach niektórzy potrafią zrobić .
skoro mozna w spalinowym przegrzac, to i elektryka mozna.
J.
J.