  • 51. Data: 2020-03-18 12:28:12
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    J.F. pisze:

    >jak poprawnie zrobiona instalacji to nie przyjmą

    A raczej zakladamy, ze poprawnie ... choc bym sie w tym przypadku nie
    upieral - mogli nie przewidziec, ze falownik przeladuje baterie :-)

    >hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale

    A to tak IMO niekoniecznie.
    W dodatku w elektryku moga byc odchudzone, bo przeciez silnik hamuje
    :-)

    >każdy silnik fazowy będzie sam hamował jak mu się zewrze fazy, jak np

    No tak nie calkiem bo indukcyjny to slabo.

    >2/3 to słabo a jak 3/3 to już bardzo mocno
    >oczywiście jeśli producent takie coś przewidział :)

    No wlasnie - hamowal bedzie, sie przegrzeje i spali ...

    J.

  • 52. Data: 2020-03-19 13:38:53
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    J.F. pisze:
    hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale

    > A to tak IMO niekoniecznie.
    > W dodatku w elektryku moga byc odchudzone, bo przeciez silnik hamuje :-)

    nie sądzę żeby homologacja pozwalała postawić na mieszane hamowanie, ale
    można to przecież sprawdzić w specyfikacjach elektryków

    > No tak nie calkiem bo indukcyjny to slabo.

    > No wlasnie - hamowal bedzie, sie przegrzeje i spali ...

    i znowu ile by musiał hamować żeby się przegrzał, na pewno ma czujniki
    temperatury i odcinanie przy przegrzaniu,

    Więc pewnie jak ktoś by robił zjazd naście kilometrów przy pełnym
    naładowaniu to by i silniki i hamulec mógł się przegrzać, tak jak i w
    spaliniakach niektórzy potrafią zrobić .

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 53. Data: 2020-03-19 18:22:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. pisze:
    >hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale

    >nie sądzę żeby homologacja pozwalała postawić na mieszane hamowanie,
    >ale można to przecież sprawdzić w specyfikacjach elektryków

    Raczej podejrzewam, ze jeszcze nie maja osobnych przepisow,
    ewentualnie - malo maja osobnych.

    Ale co jeden producent moze zrobic na zapas, to inny moze zrobic na
    granicy

    >i znowu ile by musiał hamować żeby się przegrzał, na pewno ma
    >czujniki temperatury i odcinanie przy przegrzaniu,

    I co odetnie - hamulce ?
    Czy zartzyma cakkowicie.
    >Więc pewnie jak ktoś by robił zjazd naście kilometrów przy pełnym
    >naładowaniu to by i silniki i hamulec mógł się przegrzać, tak jak i w
    >spaliniakach niektórzy potrafią zrobić .

    skoro mozna w spalinowym przegrzac, to i elektryka mozna.

    J.

    J.