eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"Re: Here's the problem with electric cars
  • Data: 2020-03-16 18:36:31
    Temat: Re: Here's the problem with electric cars
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 16-03-2020 o 18:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:r4oaqt$j2r$1$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 16-03-2020 o 14:52, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    >>>>> I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?
    >>>> Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto
    >>>> nimi nie jest.
    >>>> Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.
    >>
    >>> Ale pisales, ze to interfejs do komunikacji, wiec ciekaw jestem -
    >>> ujednolicony, czy kazdy sobie interfejs skrobie.
    >
    >> Ujednolicony.
    >> Evse od bmw będzie Ci ładowało nissana.
    >
    > https://youtu.be/wlA6oEi4moU?t=100
    >
    > To evse,

    To czyli co?
    Bo nie wiem o co pytasz konkretnie.

    To mi wygląda na wtyczkę Type-2, pytanie co jest z drugiej strony, w
    każdym razie to z drugiej strony to jest właście evse,
    Niezależnie od tego, czy jest to wallbox, słupek AC, czy przenośne evse
    wkładane do gniazda 230V lub innego.



    >czy jakis VAG-standard ?

    Nie - gniazdo Type 2 to standard ogólnoświatowy.

    Wszystko co podłączasz między gniazdkiem 230v a samochodem to evse.
    Kwestia nazewnictwa tylko i faktycznie spełnianej funkcji.

    Wrzuć sobie to słowo w google.

    >
    > Czy trzeba miec ze soba zestaw kabli :-)

    Zależy gdzie się podłączasz.
    1. Jak do gniazda 230V to musisz mieć evse zakończone wtyczką Schuko
    (czyli std).
    2. Jak to słupka z gniazdem Type2 to musisz mieć kabel Type2->Type2.
    3. Jak to wollboxa z kablem Type2 to nie musisz mieć niczego, kabel jest
    zakończony odpowiedią wtyczką.
    4. Jak do ładowarki AC, to patrz punt 3.
    5. Jak do wallboxa z gniazdem Type 2 to patrz punkt 2.
    6. Jak do gniazda o innym standardzie, to musisz mieć odpowiednie
    przejściówki.

    Okablowanie z p.1 i p.2 ma każdy samochód elektryczny, ale nie wszystkie
    w standardzie.

    >>> IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu
    >>> niz jakąs superladowarke.
    >
    >> Zwykłe gniazdka na parkingu całkowicie mijają się z celem.'
    >> Już lepiej słupki np. 11 kW, koszt pewnie zbliżony, a efektywność
    >> kilka razy lepsza.
    >
    > Ja potrzebuje ~130km, to ile to bedzie -  15-20kWh ?
    > 6h ladowania 3kW w sam raz starczy

    Ale w samochodzie zazwyczaj jest evse 10A, czyli 6 h nie wystarczy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: