-
Data: 2020-03-16 18:36:31
Temat: Re: Here's the problem with electric cars
Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 16-03-2020 o 18:19, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:r4oaqt$j2r$1$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 16-03-2020 o 14:52, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
>>>>> I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?
>>>> Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto
>>>> nimi nie jest.
>>>> Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.
>>
>>> Ale pisales, ze to interfejs do komunikacji, wiec ciekaw jestem -
>>> ujednolicony, czy kazdy sobie interfejs skrobie.
>
>> Ujednolicony.
>> Evse od bmw będzie Ci ładowało nissana.
>
> https://youtu.be/wlA6oEi4moU?t=100
>
> To evse,
To czyli co?
Bo nie wiem o co pytasz konkretnie.
To mi wygląda na wtyczkę Type-2, pytanie co jest z drugiej strony, w
każdym razie to z drugiej strony to jest właście evse,
Niezależnie od tego, czy jest to wallbox, słupek AC, czy przenośne evse
wkładane do gniazda 230V lub innego.
>czy jakis VAG-standard ?
Nie - gniazdo Type 2 to standard ogólnoświatowy.
Wszystko co podłączasz między gniazdkiem 230v a samochodem to evse.
Kwestia nazewnictwa tylko i faktycznie spełnianej funkcji.
Wrzuć sobie to słowo w google.
>
> Czy trzeba miec ze soba zestaw kabli :-)
Zależy gdzie się podłączasz.
1. Jak do gniazda 230V to musisz mieć evse zakończone wtyczką Schuko
(czyli std).
2. Jak to słupka z gniazdem Type2 to musisz mieć kabel Type2->Type2.
3. Jak to wollboxa z kablem Type2 to nie musisz mieć niczego, kabel jest
zakończony odpowiedią wtyczką.
4. Jak do ładowarki AC, to patrz punt 3.
5. Jak do wallboxa z gniazdem Type 2 to patrz punkt 2.
6. Jak do gniazda o innym standardzie, to musisz mieć odpowiednie
przejściówki.
Okablowanie z p.1 i p.2 ma każdy samochód elektryczny, ale nie wszystkie
w standardzie.
>>> IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu
>>> niz jakąs superladowarke.
>
>> Zwykłe gniazdka na parkingu całkowicie mijają się z celem.'
>> Już lepiej słupki np. 11 kW, koszt pewnie zbliżony, a efektywność
>> kilka razy lepsza.
>
> Ja potrzebuje ~130km, to ile to bedzie - 15-20kWh ?
> 6h ladowania 3kW w sam raz starczy
Ale w samochodzie zazwyczaj jest evse 10A, czyli 6 h nie wystarczy.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=