  • Data: 2022-06-23 23:06:24
    Temat: Re: Hejt na elektryki
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 19 May 2022 09:29:59 +0200, T.

    > Powyżej 50 km na godzinę hałas jest identyczny.

    Nie jest. Nawet przy 100 jest różnica. Przypominam,
    że jako posiadacz PHEV, mam wprost porównanie jak
    jedzie samochód w trybie EV, a z zapiętym ICE.
    A komfort od spaliniaka w PHEV jest wyższy niż
    w ICE, bo silnik nie jest spięty przez skrzynię.

    > No i emisja pyłów jest prawie taka
    > sama w spalinowym jak i elektryku.

    Nie jest, odchodzi całe spalanie "lokalne",
    oraz znaczna część pylenia z klocków hamulcowych.
    Przypominam że mam przeleciane 160tkm i oryginalne
    klocki tak z przodu jak i z tyłu. Poza tym jeżdżę
    spokojniej (wolniej) PHEVem niż jeździłem spaliniakiem,
    bo jazda jest przyjemniejsza i mniej męcząca, więc
    pylenie wtórne, które zapewne miałeś na myśli, ale
    nawet nie potrafisz sklecić zdania, jest mniejsze.

    > Emisja CO2 - jeśli dołożyć produkcję - porównywalna.

    Bzdura, w cyklu życia samochodu tj. 15-20 lat,
    jest zdecydowanie mniejsza, nawet jeśli
    policzyć produkcję baterii dwa razy.

    > Utylizacja oleju jest zdecydowanie
    > prostsza niż utylizacja baterii.

    Ale oleju idą hektolitry per jedna bateria, poza
    tym aktualne 10 lat doświadczeń pokazuje że baterie
    samochodowe trzymają się bardzo dobrze i nie trzeba
    ich nadal utylizować. Co więcej, nawet po okresie
    eksploatacji nadal można je wykorzystywać w bankach
    energii, np. w domach.

    > Nie ma tylko związków siarki i innych
    > syfów ze spalin.

    Tylko? ROTFL No tak, typowy pertrolhead. Ołów też
    nikomu nie szkodził, duże silniki też -- to się
    ekolodzy przypałętali i zabronili ołowiu, nakazali
    zmniejszyć pojemności, spalanie itd.

    > Ps. Poczytaj o problemach w Norwegii,
    > a miało być tak pieknie z elektrykami...

    Chciałbym mieć takie problemy, w tym naszym
    zaściankowym grajdołku, jak mają w Norwegii.

    > Chyba wycofają się z dopłat i ulg.

    Nie chyba, a na pewno. Przecież to była tymczasowa forma zachęty do zakupu
    EV. Trzeba być skończonym idiotą aby wierzyćżę to będzie trwać wiecznie.
    Tak samo jak podatek drogowy na EV w końcu wprowadzą. Zresztą ja od
    początku uważam, nawet jeśli w ponad 90% jeżdżę od 4 lat na prądzie, że EV
    powinny być obciążone podatkiem. np. winietą.

    --
    Pozdor
    Myjk