  • 21. Data: 2010-11-12 12:25:11
    Temat: Re: Hardware do dewelopingu
    Od: Darek <d...@g...com>

    On 12 Lis, 13:19, "Mateusz Loskot" <m...@l...net> wrote:
    > "Darek" <d...@g...com> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > Kt re nic nie wnosi do dyskusji, a jest bezmyslnym sterotypem.
    > Wiec po cholere stosowac.

    Powiedze, ktore ma podkreslic zacofanie nic wiecej, to nie jest
    stereotyp.
    Bezmyslne stereotypy to: Polak->zlodziej, Polka->dziwka

    > Nie podniecam sie, raczej rece opadaja.

    Jak rozmumiem wulgaryzmow uzywasz w mowie codziennej do swojej zony,
    rodzicow i dzieci. Nie maja one za zadanie podkreslic Twojego stanu
    emocjonalnego.

    > Podobnie jak dupa, ale kontekst, a dokladnie stereotyp,
    > juz owo zabarwienie ma.

    Dupa to tez wulgaryzm, niezaleznie od kontekstu.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 22. Data: 2010-11-12 12:45:00
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "Darek" <d...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...

    .googlegroups.com...

    > Powiedze, ktore ma podkreslic zacofanie nic wiecej, to nie jest
    > stereotyp.
    > Bezmyslne stereotypy to: Polak->zlodziej, Polka->dziwka

    "Zacofany jak murzyn" to stereotyp.

    > Jak rozmumiem wulgaryzmow uzywasz w mowie codziennej do swojej zony,
    > rodzicow i dzieci. Nie maja one za zadanie podkreslic Twojego stanu
    > emocjonalnego.

    Nie każdy stan emocjonalny to podniecenie.

    > Dupa to tez wulgaryzm, niezaleznie od kontekstu.

    Etymologicznie (XV?, XVI? w.) nie ma nic w tym wyrazie wulgarnego.

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ

  • 23. Data: 2010-11-12 12:51:30
    Od: Darek <d...@g...com>

    On 12 Lis, 13:45, "Mateusz Loskot" <m...@l...net> wrote:
    > "Darek" <d...@g...com> wrote in message

    h.googlegroups.com...

    bg.googlegroups.com...

    > "Zacofany jak murzyn" to stereotyp.

    To jest niestety smutna prawda, kraje afrykanskie sa zacofane
    technologicznie i cywilizacyjnie. Nie wiem, byc moze nie wszystkie,
    moge sie tylko wypowiadac o tych ktore ja odwiedzilem(w sumie te
    najblizej Europy). Tak samo jak Polska jest zacofana w stosunku do
    krajow zachodniej Europy/Japonii/USA. Ja nie widze w tym nic
    szkodliwego. Mala korekta w takim razie:

    "MS jest 100 lat za Polakami z tym swoim krzywym msbuildem".

    Czy widzisz w tym cos szkodliwego?

    > Nie każdy stan emocjonalny to podniecenie.

    > Etymologicznie (XV?, XVI? w.) nie ma nic w tym wyrazie wulgarnego.

    Nie wiem byc moze nie zauwazyles, ale uzywamy jezyka w XXI(era
    komputerow i takie tam) wieku, a dokladnie 11.11.2010.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 24. Data: 2010-11-12 13:19:02
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "Darek" <d...@g...com> wrote:

    > "Zacofany jak murzyn" to stereotyp.
    >

    > To jest niestety smutna prawda, kraje afrykanskie sa zacofane
    > technologicznie i cywilizacyjnie.

    Jest istotna różnica, pomiędzy krajem afrykańskim a murzynem.
    Apartheid, na przykład, nie był dziełem czarnoskórych mieszkańców tego
    kontynentu.

> [...]
    > najblizej Europy). Tak samo jak Polska jest zacofana w stosunku do
    > krajow zachodniej Europy/Japonii/USA. Ja nie widze w tym nic

    Nie widzę związku.

    > Mala korekta w takim razie:
    >
    > "MS jest 100 lat za Polakami z tym swoim krzywym msbuildem".

    W pierwszym mailu piszesz o VS2005, a wyżej odnosisz się
    do aktualnego stanu rzeczy. jest != był.

    > Czy widzisz w tym cos szkodliwego?

    Dryfujesz w absurdalnym kierunku.
    Nijak ma się murzyn (kategoria systematyczna gatunku) do polaka (obywatel
    kraju)

    > Nie wiem byc moze nie zauwazyles, ale uzywamy jezyka w XXI(era
    > komputerow i takie tam) wieku, a dokladnie 11.11.2010.

    Uproszczę: dziura to nie wulgaryzm, a może być użyte w stereotypowym
    i negatywnym kontekście: Otwock to dziura zabita dechami.

    Pozdrawiam,

  • 25. Data: 2010-11-12 13:57:50
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2010-11-12 13:51, Darek pisze:

> [...]
    > technologicznie i cywilizacyjnie. Nie wiem, byc moze nie wszystkie,
    > moge sie tylko wypowiadac o tych ktore ja odwiedzilem(w sumie te

    Dygresja o złośliwości kwantyfikatorów ogólnych:
    Trochę dalej od Europy jest w Afryce taki kraj, z którego pochodzi
    koncern, będący właścicielem Allegro i GG. I to by było na tyle jeśli
    chodzi o zacofanie krajów Afryki z kwantyfikatorem ogólnym. OK - RPA to
    pewnie akurat wyjątek. Tyle, że w tym stereotypie nie jest o krajach,
    ale o ludziach. Stereotyp łączy zacofanie z pochodzeniem etnicznym. Coś
    na bazie takich poglądów już mieliśmy jakieś 70-80 lat temu - dziękuję,
    raz wystarczy.

    Nie wiem, czy rozumiesz subtelną a ważną różnicę między "zacofany jak
    gospodarka Bangladeszu" a "zacofany jak mieszkaniec Bangladeszu"?

> [...]
    > szkodliwego. Mala korekta w takim razie:
    >
    > "MS jest 100 lat za Polakami z tym swoim krzywym msbuildem".

    To samo. Zacofany jak polska gospodarka (szczególnie w dziedzinie
    nowych technologii) - z dokładnością do dyskusyjnej samego twierdzenia
    jako takiego - byłoby OK.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 26. Data: 2010-11-12 14:04:18
    Od: Darek <d...@g...com>

    Hej,

    On 12 Lis, 14:19, "Mateusz Loskot" <m...@l...net> wrote:
    > Dryfujesz w absurdalnym kierunku.
    > Nijak ma się murzyn (kategoria systematyczna gatunku) do polaka (obywatel
    > kraju)

    Poszukaj sobie etymologii tego powiedzenia oraz kontekstu w jakim
    powstalo, wszystko Ci sie wyjasni (co ma np. wspolnego murzyn z krajem
    afrykanskim). Zreszta podmien murzyna na bialasa, zeby nie mieszac
    "kategorii systematycznych gatunku". Czy nadal widzisz w tym cos
    nagannego w tym powiedzeniu? Jest jeszcze inne powiedzenie w jezyku
    polskim "nadgorliwosc gorsza od faszyzmu", nie doprowadzaj tzw.
    "poprawnosci politycznej" do granic absurdu, nie ma to najmniejszego
    sensu.

    > Uproszczę: dziura to nie wulgaryzm, a może być użyte w stereotypowym
    > i negatywnym kontekście: Otwock to dziura zabita dechami.

    Swiat jest pelen stereotypow, upraszczaja i kategoryzuja otaczajaca
    nas rzeczywistosc, pozwalaja skrocic przekaz. Dokladnie o to chodzi. Z
    mojej strony EOT.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 27. Data: 2010-11-14 09:16:46
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 12-11-2010 12:01, Mateusz Loskot wrote:

    > A może za Polakami albo Żydami? Epitetologię mamy wbitą na pięć.

    Nie, popatrz sobie gdzie lezy wiekszosc krajow 3ciego swiata, jaki to
    kontynent i jaka rasa tam dominuje.

    > Co za kurwa naród!

    Bo kazdy chcialby miec swojego murzyna do roboty ;-).
    Sa pewne powiedzenia "politycznie niepoprawne" ale humorystyczne i
    utrwalone. Nie widze powodu zeby sie burzyc.

    Pozdr

    Marek

  • 28. Data: 2010-11-14 14:44:01
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 12 Nov 2010 02:51:21 -0800 (PST), Darek
    <d...@g...com> wrote:

    >Z tego co pamietam narzedzia dolaczone do vs2005 tego ficzera nie
    >mialy i to MS byl/jest 100 lat za murzynami z tym swoim krzywym
    >msbuildem.

    Ciekawe. Dawniej sie jechalo na zydow, masonow i cyklistow.

    A.L.

  • 29. Data: 2010-11-14 14:48:58
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 12 Nov 2010 04:51:30 -0800 (PST), Darek
    <d...@g...com> wrote:

    >To jest niestety smutna prawda, kraje afrykanskie sa zacofane
    >technologicznie i cywilizacyjnie.

    Nigeria ma dwa satelity telekomunikacyjne

    http://www.nigcomsat.net/
    http://www.globalsecurity.org/space/world/nigeria/in
    dex.html

    Zacofana technologicznie jest Polska w ktorej montownia telewizorow
    uwazana jest za "dowod mocarstwowosci w dziedzinie high-tech", a
    letnia praktyka studenta w Google nie schodzi z pierwszych stron
    gazet pzrez miesiac.

    A.L.

  • 30. Data: 2010-11-14 15:12:52
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 11/14/2010 03:48 PM, A.L. wrote:

> [...]
    > uwazana jest za "dowod mocarstwowosci w dziedzinie high-tech", a
    > letnia praktyka studenta w Google nie schodzi z pierwszych stron

    Jest to logiczne, gdyż, zgodnie z artykułem drugim Ustawy Zasadniczej,
    "Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym,
    urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej".

    JD