    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Hardware do dewelopingu
    Date: Fri, 12 Nov 2010 14:57:50 +0100

    W dniu 2010-11-12 13:51, Darek pisze:
> [...]
    h.googlegroups.com...

    > To jest niestety smutna prawda, kraje afrykanskie sa zacofane
    > technologicznie i cywilizacyjnie. Nie wiem, byc moze nie wszystkie,
    > moge sie tylko wypowiadac o tych ktore ja odwiedzilem(w sumie te
    > najblizej Europy).

    Dygresja o złośliwości kwantyfikatorów ogólnych:
    Trochę dalej od Europy jest w Afryce taki kraj, z którego pochodzi
    koncern, będący właścicielem Allegro i GG. I to by było na tyle jeśli
    chodzi o zacofanie krajów Afryki z kwantyfikatorem ogólnym. OK - RPA to
    pewnie akurat wyjątek. Tyle, że w tym stereotypie nie jest o krajach,
    ale o ludziach. Stereotyp łączy zacofanie z pochodzeniem etnicznym. Coś
    na bazie takich poglądów już mieliśmy jakieś 70-80 lat temu - dziękuję,
    raz wystarczy.

    Nie wiem, czy rozumiesz subtelną a ważną różnicę między "zacofany jak
    gospodarka Bangladeszu" a "zacofany jak mieszkaniec Bangladeszu"?

    > Tak samo jak Polska jest zacofana w stosunku do
    > krajow zachodniej Europy/Japonii/USA. Ja nie widze w tym nic
    > szkodliwego. Mala korekta w takim razie:
    >
    > "MS jest 100 lat za Polakami z tym swoim krzywym msbuildem".
    >
    > Czy widzisz w tym cos szkodliwego?

    To samo. Zacofany jak polska gospodarka (szczególnie w dziedzinie
    nowych technologii) - z dokładnością do dyskusyjnej samego twierdzenia
    jako takiego - byłoby OK.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net