  • 21. Data: 2014-03-04 18:49:37
    Temat: Re: Hantek 6022BE
    Od: LS <l...@g...com>

    W dniu 2014-03-04 18:08, ww pisze:

    > Mi oscyloskop potrzebny jest głównie do tak ambitnych zadań jak:
    >
    > - sprawdzić przebieg napięcia sieciowego (po obniżeniu transformatorem) i
    > ocenić
    > moment załączania triaka w regulatorze fazowym
    > - obejrzeć przebiegi z enkodera kwadraturowego (2 przebiegi cyfrowe pewnie
    > do
    > kilkanaście khz)
    > - podejrzeć działanie jakiegoś pwm do max 100kHz
    >
    > Sporadycznie mogę chcieć obejrzeć jakiś szybszy/bardziej skomplikowany
    > przebieg.

    To ten będzie ok. A jak dorobisz izolacje galwaniczną to troche
    zmniejszą się szumy, jakieś szczątkowe śmieci lecą z PC. W tej
    przystawce brakuje uśredniania przebiegu na wszystkich zakresach, nie
    mam pewności ale uśrednianie jest tylko wtedy gdy próbkuje 48Ms/s.
    Do szybkich przebiegów wolę analoga, do wolnych tego cyfraka.

    http://www.eevblog.com/forum/testgear/hantek-6022be-
    will-it-work-for-me/

    Na jutubje są filmy.

  • 22. Data: 2014-03-05 19:24:08
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "LS" <l...@g...com> napisał w wiadomości

    > To ten będzie ok. A jak dorobisz izolacje galwaniczną to troche zmniejszą
    > się szumy, jakieś szczątkowe śmieci lecą z PC. W tej

    A jak taka izolacja galwaniczna by miała wyglądać ?

  • 23. Data: 2014-03-05 19:39:31
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > A jak taka izolacja galwaniczna by miała wyglądać ?

    Konwerter USB <-> Ethernet?
    Nie wiem, co jest w środku.

  • 24. Data: 2014-03-05 20:16:39
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > A jak taka izolacja galwaniczna by miała wyglądać ?

    Wewnątrz oscyloskopu separację wkłada się między ADC a FPGA na każdym
    kanale osobno, to najczęściej.
    Jak nie ma tego a trzeba się posiłkować "prowizorką" to można skorzystać
    z separacji USB, zasilanie to już można łatwiej zrealizować.
    K.

  • 25. Data: 2014-03-05 20:50:40
    Od: LS <l...@g...com>

    W dniu 2014-03-05 19:24, ww pisze:

    > A jak taka izolacja galwaniczna by miała wyglądać ?

    Poszukaj nazwy układu stąd:
    http://sklep.avt.pl/interfejs-usb-uart-rs232-z-galwa
    niczna-izolacja-magistral.html

    Tego so8, dodam że są inne różne i różniste, od 7zł z tego co pamiętam.
    Ten oscyloskop ma dwa przewody usb, ale chodzi podłączony pod jeden, nie
    wnikałem tak dokładnie.

  • 26. Data: 2014-03-05 21:10:23
    Od: "ww" <w...@o...pl>

> [...]
    >
    > Tego so8, dodam że są inne różne i różniste, od 7zł z tego co pamiętam.
    > Ten oscyloskop ma dwa przewody usb, ale chodzi podłączony pod jeden, nie

    Ale tutaj ten układ jest po stronie rs232 a nie po stronie usb. Robiłeś to
    czy tylko rozważałeś
    teoretycznie ?

    Poczytałem trochę w temacie optoizolacji usb i wygląda na to, że koszt
    wykonania czegoś
    takiego przekracza wartość tego oscyloskopu.

  • 27. Data: 2014-03-05 22:16:09
    Od: LS <l...@g...com>

    W dniu 2014-03-05 21:10, ww pisze:

    > Ale tutaj ten układ jest po stronie rs232 a nie po stronie usb. Robiłeś
    > to czy tylko rozważałeś
    > teoretycznie ?

    Faktycznie masz racje. Kiedyś robiłem, ale tam izolacja była w innym
    miejscu, zaraz za procem.

  • 28. Data: 2014-03-06 17:31:04
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "PcmOl" <...@...com> napisał w wiadomości

    > Konwerter USB <-> Ethernet?
    > Nie wiem, co jest w środku.

    Hm. Dla mnie to jest po prostu karta sieciowa na usb. W czym mi to ma pomóc
    ?

  • 29. Data: 2014-03-06 17:31:40
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak nie ma tego a trzeba się posiłkować "prowizorką" to można skorzystać z
    > separacji USB, zasilanie to już można łatwiej zrealizować.

    Zasilanie to nic. Optoizolacja to problem.

  • 30. Data: 2014-03-07 01:16:43
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    .> Hm. Dla mnie to jest po prostu karta sieciowa na usb. W czym mi to ma pomóc
    > ?

    W uzyskaniu pływającej masy na przyrządzie. Masa uziemiona bywa niewygodna.