  • 11. Data: 2010-10-14 12:27:05
    Temat: Re: Handel podrabianymi częściami.
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Możesz coś napisać konkretnie?
    Jakiego typu elementy?

    Teraz jest taki brak elementów, że dostawcy szukają gdzie się da.
    Jeśli zamówisz np. w Chinach to zawsze twierdzą, że podzespoły new&original
    Tymczasem często są to podróbki.
    Płacisz z góry i co zrobisz z takimi elementami? Teoretycznie sprzedawcy dają
    gwarancję, nie wiem jak w praktyce.

    Połowa kłopotu jeśli są to jakieś mało wymagajace aplikacje, a elementy są
    nieoryginalne, ale o zbliżonych parametrach i wszystkie sprawne.
    EM

  • 12. Data: 2010-10-14 13:20:39
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A kiedy mniej więcej złożyłeś zawiadomienie ?

    Ach jaki Ty jesteś akuratny. Niedawno mieliśmy właśnie taki przypadek,
    części raczej drogie, ewidentnie podróby (brak jakiegokolwiek sensownego
    działania, zwarcia itp - były dobre sztuki do porównania) - aczkolwiek
    wykonane bardzo starannie. Kupione w dużym, poważnym sklepie. Sprawę
    załatwiono ugodowo. Producent na podstawie bardzo dokładnych zdjęć obudów
    nie potrafił zająć jednoznacznego stanowiska, choć były pewne detale
    różniące oryginał od podróbki (na podróbce był jeden dodatkowy nadruk od
    spodu, kolor nadruku od góry inny - ale występujący czasem w innych
    scalakach). Doradzono nam kupno u autoryzowanych dystrybutorów.

    Więc wg Ciebie jaka jest szansa jakiegokolwiek rozwiązania tej sprawy?
    Mieliśmy powołać biegłego albo samemu otwierać te scalaki? I właściwie po
    co - żeby stwierdzono, że winny jest w Chinach? Jeśli dla własnego dobrego
    samopoczucia lubisz spędzić sobie pół dnia na komisariacie (tylko po to by
    za pół roku zapieprzać na pocztę po odbiór poleconego z umorzeniem), to
    OK, Twoja sprawa, ja mam co innego do roboty.

    e.

  • 13. Data: 2010-10-14 13:22:28
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    Konkretnie prosze bez pieprzenia bzdur.

    Kupowalem wielokrotnie w chinach i nie zdazylo mi sie nigdfy kupic
    podrobionego rezystora a co dopiero mowic o scalaku.

  • 14. Data: 2010-10-14 14:34:52
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 14-10-2010 15:22, konieczko pisze:
    > Konkretnie prosze bez pieprzenia bzdur.
    >

    > Kupowalem wielokrotnie w chinach i nie zdazylo mi sie nigdfy kupic
    > podrobionego rezystora a co dopiero mowic o scalaku.

    Opłaca się kupować rezystory? Przesyłka lotnicza pewnie podwaja wartość.
    Co do innych elementów to może po prostu nic nie przykuło twojej uwagi.
    Jeśli elementy ogólnie działają, często trudno zauważyć różnicę.
    --
    Pozdr
    EM

  • 15. Data: 2010-10-14 15:00:06
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Konkretnie prosze bez pieprzenia bzdur.

    Konkretnie to możesz sobie walnąć baranka o ścianę. Nie mogę podać
    szczegółów a i nie muszę - zorientowani i tak wiedzą o co chodzi.

    > Kupowalem wielokrotnie w chinach i nie zdazylo mi sie nigdfy kupic
    > podrobionego rezystora a co dopiero mowic o scalaku.

    Widocznie tanich rezystorów i popularnych, tanich scalaków się nie
    podrabia (albo się nawet nie zorientowałeś). Za to podrabia się wszystko,
    co jest trochę droższe. I to nie tylko niedostępne, drogie scalaki (np.
    starsze końcówki mocy) ale nawet taką drobnicę jak pamięci FRAM,
    tranzystory bipolarne większej mocy czy kondensatory elektrolityczne. A,
    twierdzisz że nie w Chinach... Cóż, jak którymś razem przyjdzie Ci stamtąd
    niezupełnie to, co chciałeś, to będziesz mógł sobie walnąć baranka po raz
    drugi.

    e.

  • 16. Data: 2010-10-14 16:50:39
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-14 17:00, entroper pisze:
> [...]
    > niezupełnie to, co chciałeś, to będziesz mógł sobie walnąć baranka po raz

    Ty masz chyba mozg lekko podrobiony bo pierdolisz jak potluczony.

  • 17. Data: 2010-10-14 18:31:47
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 14 Oct 2010 17:00:06 +0200, entroper napisał:
> [...]
    > niezupełnie to, co chciałeś, to będziesz mógł sobie walnąć baranka po raz

    Kiedyś w sklepie trafiłem na podrabiane PIC12F675 - albo nie programowały się
    wogóle albo max 2-3 razy (pisałem o tym na grupie). Nadruk jakiś kiepski był
    na tych kostkach. Kostki zakupione w Gamie nie miały tego problemu.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 18. Data: 2010-10-14 18:35:16
    Od: konieczko <t...@o...pl>

> [...]
    > wogóle albo max 2-3 razy (pisałem o tym na grupie). Nadruk jakiś kiepski był
    > na tych kostkach. Kostki zakupione w Gamie nie miały tego problemu.

    Kiedys gdzies, ale konkrety prosze konkrety dzieki temu nikt nastepny
    sie nie natnie po to jest grupa dyskusyjkna dziwczynki.

  • 19. Data: 2010-10-14 18:53:59
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 14 Oct 2010 20:35:16 +0200, konieczko napisał:

    > Kiedys gdzies, ale konkrety prosze konkrety dzieki temu nikt nastepny
    > sie nie natnie po to jest grupa dyskusyjkna dziwczynki.

    Poszukaj w archiwum. Od tego są grupy dyskusyjne. Chłopczyku.

  • 20. Data: 2010-10-14 18:57:21
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-14 20:53, Verox pisze:

    > Poszukaj w archiwum. Od tego są grupy dyskusyjne. Chłopczyku.

    Czytam grupe codziennie od kilku lat i nie przypominam sobie zeby ktos
    sensowny cos konkretnego o tym napisal.