-
1. Data: 2012-11-09 09:00:55
Temat: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Już kiedyś zakładałem podobny temat, ale to był inny motocykl. Teraz
zmieniłem moto i problem powrócił w trochę innym wydaniu.
Pacjent to Hayabusa z 2000 r. Przedni układ hamulcowy - dwa sześciotłoczkowe
zaciski stałe, wyczyszczone (były bardzo zastane, niektóre tłoczki były
praktycznie zablokowane), nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy
zaciskach (przy pompie nie odkręcałem). Pompa ma wymieniony wkład (zestaw
naprawczy), ale nie przeze mnie, więc nie mogę za to ręczyć. Oprócz tego
założony jest oplot. Klocki to Carbone Lorraine.
Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie
wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez
hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.
Macie pomysł, co go może boleć? Możliwe że klocki, gdy niektóre tłoczki
pracowały ciężej od innych, wyrobiły się nierównomiernie i to od tego?
Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mieście,
to chyba za duży wynik. To może być problem świec? Wyczyściłem filtr (jest
założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić świece (podobno
są już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu
założyć normalny filtr?
Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak
łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ścisnąć tak,
żeby całkowicie wysprzęglić. Da się coś z tym zrobić, czy trzeba z tym
żyć i ściskać ręką do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem
to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,
takiego jak przy hamulcu.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
2. Data: 2012-11-09 09:10:37
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-11-09, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
>
> Pacjent to Hayabusa z 2000 r. Przedni układ hamulcowy - dwa sześciotłoczkowe
> zaciski stałe, wyczyszczone (były bardzo zastane, niektóre tłoczki były
> praktycznie zablokowane), nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy
> zaciskach (przy pompie nie odkręcałem). Pompa ma wymieniony wkład (zestaw
> naprawczy), ale nie przeze mnie, więc nie mogę za to ręczyć. Oprócz tego
> założony jest oplot. Klocki to Carbone Lorraine.
>
> Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
> palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
> Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie
> wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez
> hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.
>
Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
czesc ruchu jest jalowa?
>
> Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mieście,
> to chyba za duży wynik. To może być problem świec? Wyczyściłem filtr (jest
> założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić świece (podobno
> są już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu
> założyć normalny filtr?
>
Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy.
Mam u siebie Denso irydowe, najechane maja 90 kkm i dzialaja, spalanie
wzgledem nowych jakos dramatycznie nie wzroslo a i tak niekoniecznie to musi
byc wina swiec. Ja bym szukal gdzie indziej.
>
> Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak
> łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ścisnąć tak,
> żeby całkowicie wysprzęglić. Da się coś z tym zrobić, czy trzeba z tym
> żyć i ściskać ręką do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem
> to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,
> takiego jak przy hamulcu.
>
Odpowietrz porzadnie.
--
Artur
ZZR 1200
-
3. Data: 2012-11-09 10:34:34
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>
Adam Wysocki napisał(a):
> Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
> palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
> Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie
> wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez
> hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.
Identyczny objaw mialem w skutrze kumpla. Porzadne odpowietrzenie
zalatwilo sprawe. A bywalo ze dwa dni bylo ok, a na trzeci klamka miekka
jak czlonek uztykownika kawasaki.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke
-
4. Data: 2012-11-09 10:36:29
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:
> nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy
> zaciskach (przy pompie nie odkręcałem).
No to odpowietrz jeszcze przy pompie.
I jeszcze raz obejrzyj tloczki.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
5. Data: 2012-11-09 10:42:24
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:
>> Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
>> palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
>> Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie
>> wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez
>> hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.
>
> klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.
>
Ktorego i skad wiesz??
--
Artur
ZZR 1200
-
6. Data: 2012-11-09 10:52:08
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: Magic <m...@w...pl>
W dniu 2012-11-09 10:42, AZ pisze:
> On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:
>> klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.
>>
> Ktorego i skad wiesz??
>
Oho, AZ boi się że czegoś nie pamięta.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
Grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
7. Data: 2012-11-09 11:01:21
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: Monster <a...@o...pl>
W dniu 2012-11-09 10:42, AZ pisze:
> On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:
>>> Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
>>> palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
>>> Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie
>>> wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez
>>> hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.
>>
>> klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.
>>
> Ktorego i skad wiesz??
>
Żona mówiła.
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
-
8. Data: 2012-11-09 11:13:07
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-11-09, Magic <m...@w...pl> wrote:
>>> klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.
>>>
>> Ktorego i skad wiesz??
>>
>
> Oho, AZ boi się że czegoś nie pamięta.
>
Ja wszystko bardzo dobrze pamietam, martwie sie o innych...
--
Artur
ZZR 1200
-
9. Data: 2012-11-09 11:20:52
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
AZ <a...@g...com> wrote:
> Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
> czesc ruchu jest jalowa?
Duża część ruchu jest jałowa. Jak już złapie, to raczej dozowalność jest
normalna.
> Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy.
Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
mój pierwszy kontakt z maszyną na wtrysku).
>> Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak
>> łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ścisnąć tak,
>> żeby całkowicie wysprzęglić. Da się coś z tym zrobić, czy trzeba z tym
>> żyć i ściskać ręką do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem
>> to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,
>> takiego jak przy hamulcu.
>>
> Odpowietrz porzadnie.
Ok, zerknę do Haynesa i zobaczę jak to się robi. W sobotę chcę trochę
pogrzebać przy moto.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
10. Data: 2012-11-09 11:24:32
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-11-09, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
> AZ <a...@g...com> wrote:
>
>> Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
>> czesc ruchu jest jalowa?
>
> Duża część ruchu jest jałowa. Jak już złapie, to raczej dozowalność jest
> normalna.
>
To popatrz przy okazji na klocki co w tym momencie robia. Moze jest jakis
problem z uszczelkami w zacisku i klocki cofaja sie za daleko.
>
> Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
> i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
> mój pierwszy kontakt z maszyną na wtrysku).
>
A tego to nie wiem, ale raczej bylo by przerywanie, odpalanie na 3 garach
itp.
>>
>> Odpowietrz porzadnie.
>
> Ok, zerknę do Haynesa i zobaczę jak to się robi. W sobotę chcę trochę
> pogrzebać przy moto.
>
Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.
--
Artur
ZZR 1200