  • 11. Data: 2012-11-09 11:32:18
    Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:

    > Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mieście,
    > to chyba za duży wynik. To może być problem świec? Wyczyściłem filtr (jest
    > założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić świece (podobno
    > są już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu
    > założyć normalny filtr?

    w zależności od paliwa mi mieści się w 7,5 l, tyle że ja powoli i
    turystycznie jeżdżę, K&N to ściema ale też mam, świece ngk irydowe już
    długo i spalanie ciągle ten sam poziom

    > Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak
    > łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ścisnąć tak,
    > żeby całkowicie wysprzęglić. Da się coś z tym zrobić, czy trzeba z tym
    > żyć i ściskać ręką do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem
    > to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,
    > takiego jak przy hamulcu.

    Hayabusa miała problem z użyciem zbyt słabego materiału dla cylindra
    sprzęgła, przez co gumowy oring wyrabiał go, układ się rozszczelniał
    zapowietrzał, łąpał wilgoci. Warto tam zajrzeć. tj przy zębatce
    zdawczej, często też syf z łańcucha brudził pręcik. Są zestawy naprawcze
    w larssonie. Można ostatecznie wstawić dłuższy pręcik jeśl brakuje ci
    regulacji na klamce, tylko nie wiem czy sprzęgło nie zacznie się ślizgać.

  • 12. Data: 2012-11-09 11:33:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-09, WIADRO <w...@g...com> wrote:

> [...]
    > w larssonie. Można ostatecznie wstawić dłuższy pręcik jeśl brakuje ci
    > regulacji na klamce, tylko nie wiem czy sprzęgło nie zacznie się ślizgać.

    Ale przeca to reguluje sie samo, tloczek od silownika wraca tyle ile go
    cofnie sprzeglo.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2012-11-10 11:26:46
    Od: "marvin" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam Wysocki" napisal...

    > Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
    > i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
    > mój pierwszy kontakt z maszyną na wtrysku).

    Na pewno chodzi o synchronizacje wtryskiwaczy? Moze ktos przyblizy temat, bo
    o synchro przepustnic to slyszalem ale wtryskow to nie bardzo.

    Pozdrawiam
    marvin
    tdm900

  • 14. Data: 2012-11-10 12:32:19
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    marvin <m...@w...pl> wrote:

    > Na pewno chodzi o synchronizacje wtryskiwaczy? Moze ktos przyblizy temat, bo
    > o synchro przepustnic to slyszalem ale wtryskow to nie bardzo.

    Możliwe że chodzi o synchronizację przepustnic, chociaż słyszałem
    o synchronizacji wtryskiwaczy (możliwe że to to samo). W gaźnikach
    wiem jak to wygląda, na wtrysku nie mam pojęcia, więc chętnie się
    dowiem :)

    PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/

  • 15. Data: 2012-11-10 13:55:24
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-11-10 12:32, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > o synchronizacji wtryskiwaczy (możliwe że to to samo). W gaźnikach
    > wiem jak to wygląda, na wtrysku nie mam pojęcia, więc chętnie się

    tak samo. I tu i tu synchronizuje sie przepustnice.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 16. Data: 2012-11-10 22:23:43
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    AZ pisze:

    > Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
    > duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
    > w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

    Dokładnie, majlepiej podłączyć do odpowietrzenia wężyk zakończony dużą
    strzykawką (tzw. żanetą). Następnie dobrze jest zdjąć cały zacisk i
    podnieść jak najwyżej, tak by zaworek odpowietrzacza był najwyższym
    punktem zacisku. Delikatnie nacisnąć klamkę (jeśli pokrywa zbiorniczka
    jest zdjęta) a następnie powoli odkręcić odpowietrzacz. Zasysać
    strzykawką aż przestanie się pojawiać piana. Zdjąć strzykawkę, wypuścić
    powietrze i powtórzyć operację. Warto trochę obstukać zasisk aby pozbyć
    się reszty bąbelków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem
    się piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa.

    Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofnięcie tłoczków sprzyja
    zapowietrzeniu zacisku.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2012-11-10 22:39:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-10, Piotr Rezmer <p...@b...pl> wrote:

> [...]
    > się reszty bąbelków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem
    > się piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa.

    Tylko jedna rzecz ktorej mozna nie zauwazyc i piana bedzie do usranej
    smierci leciala - wezyk dobrze spasowany z odpowietrznikiem i strzykawka,
    jak jest slabo i duze podcisnienie to zasysa powietrze miedzy wezykiem
    a odpowietrznikiem.

    > Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofnięcie tłoczków sprzyja
    > zapowietrzeniu zacisku.

    Ale niby jak?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2012-11-14 22:30:32
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:
    > Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
    > palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
    > Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie
    > wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez
    > hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

    Mialem podobnie we fazerze. Okazalo sie, ze tarcza byla krzywa. Zimna
    odpychala mocno klocki, a po nagrzaniu sie troche prostowala.

    Sprawdz to - sam sie sporo nakombinowalem zanim (przez kompletny
    przypadek) na to wpadlem.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo