-
11. Data: 2012-11-09 11:32:18
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: WIADRO <w...@g...com>
W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:
> Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mieście,
> to chyba za duży wynik. To może być problem świec? Wyczyściłem filtr (jest
> założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić świece (podobno
> są już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu
> założyć normalny filtr?
w zależności od paliwa mi mieści się w 7,5 l, tyle że ja powoli i
turystycznie jeżdżę, K&N to ściema ale też mam, świece ngk irydowe już
długo i spalanie ciągle ten sam poziom
> Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak
> łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ścisnąć tak,
> żeby całkowicie wysprzęglić. Da się coś z tym zrobić, czy trzeba z tym
> żyć i ściskać ręką do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem
> to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,
> takiego jak przy hamulcu.
Hayabusa miała problem z użyciem zbyt słabego materiału dla cylindra
sprzęgła, przez co gumowy oring wyrabiał go, układ się rozszczelniał
zapowietrzał, łąpał wilgoci. Warto tam zajrzeć. tj przy zębatce
zdawczej, często też syf z łańcucha brudził pręcik. Są zestawy naprawcze
w larssonie. Można ostatecznie wstawić dłuższy pręcik jeśl brakuje ci
regulacji na klamce, tylko nie wiem czy sprzęgło nie zacznie się ślizgać.
-
12. Data: 2012-11-09 11:33:25
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-11-09, WIADRO <w...@g...com> wrote:
>
> Hayabusa miała problem z użyciem zbyt słabego materiału dla cylindra
> sprzęgła, przez co gumowy oring wyrabiał go, układ się rozszczelniał
> zapowietrzał, łąpał wilgoci. Warto tam zajrzeć. tj przy zębatce
> zdawczej, często też syf z łańcucha brudził pręcik. Są zestawy naprawcze
> w larssonie. Można ostatecznie wstawić dłuższy pręcik jeśl brakuje ci
> regulacji na klamce, tylko nie wiem czy sprzęgło nie zacznie się ślizgać.
>
Ale przeca to reguluje sie samo, tloczek od silownika wraca tyle ile go
cofnie sprzeglo.
--
Artur
ZZR 1200
-
13. Data: 2012-11-10 11:26:46
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: "marvin" <m...@w...pl>
Uzytkownik "Adam Wysocki" napisal...
> Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
> i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
> mój pierwszy kontakt z maszyną na wtrysku).
Na pewno chodzi o synchronizacje wtryskiwaczy? Moze ktos przyblizy temat, bo
o synchro przepustnic to slyszalem ale wtryskow to nie bardzo.
Pozdrawiam
marvin
tdm900
-
14. Data: 2012-11-10 12:32:19
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
marvin <m...@w...pl> wrote:
>> Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
>> i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
>> mój pierwszy kontakt z maszyną na wtrysku).
>
> Na pewno chodzi o synchronizacje wtryskiwaczy? Moze ktos przyblizy temat, bo
> o synchro przepustnic to slyszalem ale wtryskow to nie bardzo.
Możliwe że chodzi o synchronizację przepustnic, chociaż słyszałem
o synchronizacji wtryskiwaczy (możliwe że to to samo). W gaźnikach
wiem jak to wygląda, na wtrysku nie mam pojęcia, więc chętnie się
dowiem :)
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
15. Data: 2012-11-10 13:55:24
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-11-10 12:32, Adam Wysocki pisze:
> Możliwe że chodzi o synchronizację przepustnic, chociaż słyszałem
> o synchronizacji wtryskiwaczy (możliwe że to to samo). W gaźnikach
> wiem jak to wygląda, na wtrysku nie mam pojęcia, więc chętnie się
> dowiem :)
tak samo. I tu i tu synchronizuje sie przepustnice.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
16. Data: 2012-11-10 22:23:43
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>
AZ pisze:
> Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
> duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
> w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.
Dokładnie, majlepiej podłączyć do odpowietrzenia wężyk zakończony dużą
strzykawką (tzw. żanetą). Następnie dobrze jest zdjąć cały zacisk i
podnieść jak najwyżej, tak by zaworek odpowietrzacza był najwyższym
punktem zacisku. Delikatnie nacisnąć klamkę (jeśli pokrywa zbiorniczka
jest zdjęta) a następnie powoli odkręcić odpowietrzacz. Zasysać
strzykawką aż przestanie się pojawiać piana. Zdjąć strzykawkę, wypuścić
powietrze i powtórzyć operację. Warto trochę obstukać zasisk aby pozbyć
się reszty bąbelków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem
się piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa.
Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofnięcie tłoczków sprzyja
zapowietrzeniu zacisku.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
17. Data: 2012-11-10 22:39:06
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-11-10, Piotr Rezmer <p...@b...pl> wrote:
> AZ pisze:
>
>> Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
>> duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
>> w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.
>
> Dokładnie, majlepiej podłączyć do odpowietrzenia wężyk zakończony dużą
> strzykawką (tzw. żanetą). Następnie dobrze jest zdjąć cały zacisk i
> podnieść jak najwyżej, tak by zaworek odpowietrzacza był najwyższym
> punktem zacisku. Delikatnie nacisnąć klamkę (jeśli pokrywa zbiorniczka
> jest zdjęta) a następnie powoli odkręcić odpowietrzacz. Zasysać
> strzykawką aż przestanie się pojawiać piana. Zdjąć strzykawkę, wypuścić
> powietrze i powtórzyć operację. Warto trochę obstukać zasisk aby pozbyć
> się reszty bąbelków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem
> się piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa.
>
Tylko jedna rzecz ktorej mozna nie zauwazyc i piana bedzie do usranej
smierci leciala - wezyk dobrze spasowany z odpowietrznikiem i strzykawka,
jak jest slabo i duze podcisnienie to zasysa powietrze miedzy wezykiem
a odpowietrznikiem.
>
> Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofnięcie tłoczków sprzyja
> zapowietrzeniu zacisku.
>
Ale niby jak?
--
Artur
ZZR 1200
-
18. Data: 2012-11-14 22:30:32
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Od: Ivam <f...@W...fm>
W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:
> Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
> palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
> Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie
> wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez
> hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.
Mialem podobnie we fazerze. Okazalo sie, ze tarcza byla krzywa. Zimna
odpychala mocno klocki, a po nagrzaniu sie troche prostowala.
Sprawdz to - sam sie sporo nakombinowalem zanim (przez kompletny
przypadek) na to wpadlem.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---