-
Data: 2013-07-15 18:18:10
Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>
>
>> Bo na płaskim nie ma takiej potrzeby hamowania silnikiem jak w górach.
>
> Takiej konkretnej nie -- w sensie ochrony klocków przed nadmiernym
> przegrzaniem -- ale inne korzyści z tego są praktycznie identyczne na
> płaskim jak i na górzystym terenie. Tj. wykorzystanie silnika na
> wytracenie
> prędkości dzięki czemu oszczędza się klocki a także paliwo. Jak ktoś się
> tego nauczy na płaskim to w chwile moment będzie umiał wykorzystać w
> górach. Tylko o to Budzikowi chodzi i ja się z tym w pełni zgadzam.
Ale tak obiektywie to .. silnikiem nie da się skutecznie hamować. Do
zmniejszenia prędkości można natomiast wykorzystać zakręt.
>
>> Kolejna sprawa to kandydat przez te 25 godzin jazd jeszcze za
>> mało opanował radzenie sobie z pojazdem aby uczyć go tak skomplikowanej
>> czynności jak hamowanie silnikiem na biegu na odcinku stu czy
>> mniej metrów. Niech lepiej klasycznie wciśnie sobie sprzęgło i
>> zahamuje tym co zawsze.
>
> Przecież redukcja biegu (i tego z całą pewnością uczą na kursach, np.
> redukcji jeszcze PRZED podjęciem skrętu) jest łatwiejsza niż start od
> zera,
> w zwiazku z tym problemem może być tylko utrwalenie tego w głowie kursanta
> -- co proste nie jest gdy kursuje się max 15h po mieście.
>
A to może ci co to przede mną dzisiaj jechali tak sobie zredukowali wstępnie
i stąd musieli dohamować do prędkości tego zredukowanego biegu by go
wrzucić.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=