-
Data: 2016-10-19 18:30:34
Temat: Re: Hamowanie silnikiem a dwumasa
Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 19-10-2016 o 14:34, Budzik pisze:
> Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...
>
>>>>>>>> Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?
>>>>>>>>
>>>>>>> Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest
>>>>>>> wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego
>>>>>>> przyspieszania.
>>>>>>>
>>>>>>> Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla
>>>>>>> dwumasy - pojęcia nie mam.
>>>>>>>
>>>>>> Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia
>>>>>
>>>>> Tego nie pisałem.
>>>>> Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich
>>>>> obrotach (czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że
>>>>> zużywasz ją tak samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu.
>>>>>
>>>> Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...
>>>> Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty
>>>> napisałes, ze wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.
>>>
>>> Ano.
>>> Zużywa się.
>>> Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej.
>>>
>> No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)
>>
> Ale ja powaznie liczyłem na kontynuacje tej dyskusji.
> Bo jeżeli to jest tak, ze ruszajac z troche nizszych obrotów ale w miare
> spokojnie zuzywa sie dwumasa w stopniu x a przy ruszaniu z takich samych
> obrotów ale agresywnie zuzywa sie w stopniu 100x to własciwie nie ma tematu
> i wazniejsze od obrotow jest uzywana moc.
> Ale jeżeli ta róznica wyglada jak x do 10x to juz jest inny temat.
Myślę, że tak dokładnych procentów nie znajdziesz, bo na dwumasę i jej
trwałość ma wpływ milion różnych czynników, a więc ustalenie jaki
dokładnie wpływ ma akurat ruszanie z danych obrotów jest po prostu
nierealne.
Więc odpowiedź może być tylko taka, która Ci się nie podobała -
ograniczać to co jej szkodzi, czyli to, na co ona pomaga w porównaniu do
wersji silnika bez niej.
Skoro w silnikach bez dwumasy w tym momencie odczuwałbyś szarpanie, to
znaczy że nie należy tak ruszać, mimo że dwumasa to szarpanie niweluje,
gdy jeszcze jest sprawna.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.10.16 20:00 Budzik
- 19.10.16 22:24 Tomasz Pyra
- 19.10.16 23:00 Budzik
- 20.10.16 10:46 RadoslawF
- 20.10.16 19:18 Cavallino
- 20.10.16 21:33 Tomasz Pyra
- 21.10.16 17:12 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=