-
Data: 2016-10-19 18:30:34
Temat: Re: Hamowanie silnikiem a dwumasa
Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 19-10-2016 o 14:34, Budzik pisze:
> Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...
>
>>>>>>>> Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?
>>>>>>>>
>>>>>>> Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest
>>>>>>> wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego
>>>>>>> przyspieszania.
>>>>>>>
>>>>>>> Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla
>>>>>>> dwumasy - pojęcia nie mam.
>>>>>>>
>>>>>> Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia
>>>>>
>>>>> Tego nie pisałem.
>>>>> Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich
>>>>> obrotach (czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że
>>>>> zużywasz ją tak samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu.
>>>>>
>>>> Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...
>>>> Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty
>>>> napisałes, ze wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.
>>>
>>> Ano.
>>> Zużywa się.
>>> Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej.
>>>
>> No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)
>>
> Ale ja powaznie liczyłem na kontynuacje tej dyskusji.
> Bo jeżeli to jest tak, ze ruszajac z troche nizszych obrotów ale w miare
> spokojnie zuzywa sie dwumasa w stopniu x a przy ruszaniu z takich samych
> obrotów ale agresywnie zuzywa sie w stopniu 100x to własciwie nie ma tematu
> i wazniejsze od obrotow jest uzywana moc.
> Ale jeżeli ta róznica wyglada jak x do 10x to juz jest inny temat.
Myślę, że tak dokładnych procentów nie znajdziesz, bo na dwumasę i jej
trwałość ma wpływ milion różnych czynników, a więc ustalenie jaki
dokładnie wpływ ma akurat ruszanie z danych obrotów jest po prostu
nierealne.
Więc odpowiedź może być tylko taka, która Ci się nie podobała -
ograniczać to co jej szkodzi, czyli to, na co ona pomaga w porównaniu do
wersji silnika bez niej.
Skoro w silnikach bez dwumasy w tym momencie odczuwałbyś szarpanie, to
znaczy że nie należy tak ruszać, mimo że dwumasa to szarpanie niweluje,
gdy jeszcze jest sprawna.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.10.16 20:00 Budzik
- 19.10.16 22:24 Tomasz Pyra
- 19.10.16 23:00 Budzik
- 20.10.16 10:46 RadoslawF
- 20.10.16 19:18 Cavallino
- 20.10.16 21:33 Tomasz Pyra
- 21.10.16 17:12 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=