-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Cavallino <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Hamowanie silnikiem a dwumasa
Date: Wed, 19 Oct 2016 18:30:34 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 48
Message-ID: <nu8739$rib$1@node2.news.atman.pl>
References: <X...@1...0.0.1>
<ns90sa$df$1@sunflower.man.poznan.pl>
<X...@1...0.0.1>
<nsbkld$kvi$4@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<nse476$609$2@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: d145-126.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1476894633 28235 109.173.145.126 (19 Oct 2016 16:30:33
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Oct 2016 16:30:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.4.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
X-Antivirus: avast! (VPS 161018-1, 18.10.2016), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590325
[ ukryj nagłówki ]W dniu 19-10-2016 o 14:34, Budzik pisze:
> Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...
>
>>>>>>>> Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?
>>>>>>>>
>>>>>>> Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest
>>>>>>> wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego
>>>>>>> przyspieszania.
>>>>>>>
>>>>>>> Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla
>>>>>>> dwumasy - pojęcia nie mam.
>>>>>>>
>>>>>> Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia
>>>>>
>>>>> Tego nie pisałem.
>>>>> Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich
>>>>> obrotach (czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że
>>>>> zużywasz ją tak samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu.
>>>>>
>>>> Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...
>>>> Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty
>>>> napisałes, ze wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.
>>>
>>> Ano.
>>> Zużywa się.
>>> Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej.
>>>
>> No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)
>>
> Ale ja powaznie liczyłem na kontynuacje tej dyskusji.
> Bo jeżeli to jest tak, ze ruszajac z troche nizszych obrotów ale w miare
> spokojnie zuzywa sie dwumasa w stopniu x a przy ruszaniu z takich samych
> obrotów ale agresywnie zuzywa sie w stopniu 100x to własciwie nie ma tematu
> i wazniejsze od obrotow jest uzywana moc.
> Ale jeżeli ta róznica wyglada jak x do 10x to juz jest inny temat.
Myślę, że tak dokładnych procentów nie znajdziesz, bo na dwumasę i jej
trwałość ma wpływ milion różnych czynników, a więc ustalenie jaki
dokładnie wpływ ma akurat ruszanie z danych obrotów jest po prostu
nierealne.
Więc odpowiedź może być tylko taka, która Ci się nie podobała -
ograniczać to co jej szkodzi, czyli to, na co ona pomaga w porównaniu do
wersji silnika bez niej.
Skoro w silnikach bez dwumasy w tym momencie odczuwałbyś szarpanie, to
znaczy że nie należy tak ruszać, mimo że dwumasa to szarpanie niweluje,
gdy jeszcze jest sprawna.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.10.16 20:00 Budzik
- 19.10.16 22:24 Tomasz Pyra
- 19.10.16 23:00 Budzik
- 20.10.16 10:46 RadoslawF
- 20.10.16 19:18 Cavallino
- 20.10.16 21:33 Tomasz Pyra
- 21.10.16 17:12 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=