eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHammerite i konserwacja podwoziaRe: Hammerite i konserwacja podwozia
  • Data: 2024-05-23 00:30:43
    Temat: Re: Hammerite i konserwacja podwozia
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2024-05-21 02:10, Kazik Kaz wrote:
    > Dzień dobry,
    >
    > Chciałbym samodzielnie zakonserwować podwozie mojego auta, bo widzę, że
    > rdza powoli zaczyna się pokazywać.
    >
    > Czy do tego nada się Hammerite?
    >
    > Skoro na płoty jest dobry, to jak sprawdzi się na podwoziu samochodu?
    >
    >

    Hamerite jest hujowy i tylko ma dobry marketing.

    A wiec po kolei bo sie w tym nieco zdoktoryzowalem.

    1. Najpierw czyscisz rdze jesli jest. Szczota w dlon i czyscic. Czyscic
    wszystko co odlazi i da sie zetrzec szczotka druciana.
    Potem odtluszczacz. Myjesz cale podwozie. Po umyciu i wysuszeniu fosolem
    zbierasz te rude co dalej tam gdzies sie trzyma.
    Fosol trzymasz doslownie 5-10-20 minut. Plukasz ponownie. Myjka i woda z
    kranu.

    Potem idealnie bylo by przeplukac woda destylowana. Tak zeby resztki
    chloru zebrac.

    Jak masz naszykowane to masz dwie opcje.

    Albo nakladasz fluid wax - taki srodek na bazie lanoliny. To ma
    konsystencje smaru. Taki ni olej, ni wosk.

    On ma tendencje do pelzania i wlazi w szpary i wypiera wode.

    Albo alternatywnie malujesz cynkiem i podladem i na to dajesz fluid wax.

    Taka ochrona jest relatywnie dobra. To znaczy mocno spowalnia postepy rdzy.

    Wazne aby raz na rok w okolicy lata to zrobic.

    Olej wszystkie elementy zawieszenia i wymienialne. Nie warto sie z nimi
    certolic. Ale zadbaj aby wszystkie blachy, podluznice itp oczyscic i
    zakonserwowac.

    Unikaj jak ognia takich czarnych preparatow na bazie gumy, smoly. One
    fajnie dzialaja rok a potem pekaja i woda pod nimi sie trzyma i koroduje.

    W profilach wiele nie urzezbisz ale warto odkrecic blotniki i nafukac
    fluid waxa do srodka. On po pewnym czasie zacznie wylazic i laczenia
    beda tluste, rowniez na zewnatrz co wyglada nieco brzydko ale znaczy ze
    dziala.

    Hamerajty se odpusc. I inne podobne cyrki. One maja sens tylko i
    wylacznie jak dobrze naszykujesz powierzchnie metalu a potem tej powloki
    nie uszkodzisz. No albo jakbys mial te blache choc ocynkowana. W
    praktyce jak auto juz zaczelo gnic to tylko mycie i fluidwax.

    U nas nie za bardzo popularny ale w usa jest stosowany szeroko. I dziala.

    Wrzuc se na jutube pare filmikow i zobacz jak ludzie testowali.

    Niby pisza ze trzeba co roku powtarzac ale w praktyce po 2-3 latach sie
    go zbiera tyle ze mozna zaczac robic co dwa lata.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: