  • Data: 2023-12-12 15:38:01
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.12.2023 o 22:03, heby pisze:

    > Cała magia w tym 1 impulsie na przekaźnik. Linux może być obecnie zajęty
    > oopsowaniem, bo mu się sterownik nieistniejącej myszki wysypał.
    >
    > Pamiętasz, jak przez N lat był byg, że dotknięcie ekranu 11 palcami
    > powodowało GPFa? Jaką masz gwarancję że głośne gwizdanie nie wypierniczy
    > sterowanika karty dzwiękowej? To tylko Linux. System, poza wyświetlaniem
    > kilku kresek, robiący miliard bezużytecznych rzeczy pod maską.

    Zbędne rzeczy można wyciąć jak się chce używać systemu do nietypowych celów.

    > Tak. Na wskaźniku, najlepiej kołowym, machnicznym, czytelnym w każdych
    > warunkach. To, co robi ten ekran, to pokazuje takie własnie wskaźniki
    > (m.in). Dlaczego nie ma wskaźników, a jest ekran? Co daje ten ekran dla
    > bezpieczeństwa?

    Bo jak masz tyle wskaźników to zawsze któremuś linka zardzewieje lub tp
    co pogarsza niezawodność a nie polepsza abstrahując kompletnie od tego,
    że trudno zrealizować i modyfikować logikę takich wskaźników. Kiedyś tak
    mechanicznie odbywało się sterowanie ruchem kolejowym i jeszcze niedawno
    były stacje gdzie ono działało, ale raczej nie jest to przykład do
    naśladowania tak, jak nie są nim pociągi konne.