eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Data: 2023-12-12 16:10:36
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 12/12/2023 15:54, io wrote:
    >>> Dlatego HA jest zabawką.
    >> Jak cały smarthome.
    > No nie, idea smarthome jest ok pod warunkiem, że nie uzależnia się
    > sterowania wszystkim w domu od jednego sterownika.

    Prawidłowo zrobiony smarthome nie jest zależny od 1 sterownika. Zawsze
    masz ręczne obejście i da się spuścić wodę w kiblu bez używania
    smartphone. Ten "1" sterownik nie stanowi zagrożenia dla niespuszczonego
    kibla, bo istnieje tradycyjna metoda, dublująca tą funkcjonalność.

    >> Formalnej, lub prawie formalnej weryfikacji działania. Jeśli nie
    >> osiągalnej metodami formalnymi, to przynajmniej całościowo pokryty
    >> testami.
    >> Można zacząc od tego:
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/L4_microkernel_family
    > A wiesz ile czasu kosztuje wprowadzenie jednej funkcji sterowania ruchem
    > kolejowym z analizą formalną? Jakie poszczególne elementy systemu mają
    > udziały w niezawodności systemu? To jest gadka oderwana od
    > rzeczywistości. Ludzie to w tych firmach liczą.

    Skoro nie mogą zrobic tego formalnie, to mogę się zgodzić, w drodzę
    wyjatku, na testowanie.

    Ale tego też nie da się zrobić, bo Linux jest za ogromny.

    Innymi słowy: ponieważ ludzie w firmie liczą pieniądze, to wystarczy
    odpi... byle jak i reszta dnia wolnego.

    W lotnictwie testuje się software, firmware i hardware technikami
    kosmicznie wręcz intensywnymi. Co się da, weryfikujemy formalnie. Co
    nie, weryfikujemy coverage, lintem, randmizacją, unittestami, testami.
    Ludzie szukaja dziury w całym i staja na głowie, aby to "całe" było jak
    najmniejsze aby jak najłatwiej było je ogarnąć. A tu Linux. No działa,
    jakoś.


    >> A można uruchomić bez niego aby natychmiast zjechać z toru na który
    >> napiernicza 300 wagonów pełnych węgla urwanych na sąsiedniej górce?
    >> Czy trzeba poczekać aż linux zainicjuje TCP/IP, urandom i sterownik
    >> megnetofonu i poszuka karty NE2000 na jakiejś ISA jak-by-co?
    > Weź przestań, kolej tak nie działa. Nawet sama lokomotywa nie rusza z
    > kopyta ponieważ jej waga jest adekwatna do całego składu.

    Czy ja wiem, kilka lat temu widziałem, jak koleś od wejścia do
    elektrycznej lokomotywy, do ruszenia jej manewrowo na torze, spędził w
    kabinie mniej niż minutę, wliczajac w to przetarcie szyby. Nie znam się,
    ale to jakieś monstrum z PRL było.

    > Tam chodzi o
    > bezpieczeństwo zasadniczo innego rodzaju niż real time.

    - Pociągu, zatrzymaj się
    - Oczywiście, tylko dokończę formatować dyskietkę

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: