    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: HYBRYDA - po co?
    Date: Sun, 8 Jun 2014 23:20:21 -0500

    "Majka" <k...@g...com> wrote in message
    news:03107946-5dfe-430a-8655-a6f21cfeca2e@googlegrou
    ps.com...
    > W specyfikacji niektórych modeli laptopów są dwa dyski, czasem zwane
    > dyskiem
    > jednym=hybrydowym. Np. o pojemności 500GB magnetyczny oraz 16GB SSD.
    >
    > Teraz pytania laika:
    >
    > Po co takie coś się robi?
    > Czy to jest awaryjne?
    > Po co mały dysk?
    >
    > Gdybałam, że mały dysk, jako ssd czyli szybszy, może być na system:
    > będzie /powinien/ się szybciej ładować... ale w końcu na 16GB
    > się system Win8/8.1 nie zmieści!
    >
    > Jaki jest sens tego rozwiązania?

    No właśnie jest to trochę inaczej niż jak byś miała dwa osobne dyski...
    Nie ma tu sztywnego podziału "system na tą partycję, obrazki na tamtą".
    Ponieważ jest to jeden system dysków to software decyduje które
    pliki umieścić na której części dysku i te które częściej używasz daje
    na SSD a te które odczytujesz rzadziej idą na część magnetyczną.

    > I jeśli jest, to czy akurat 16GB jako ssd to dobre rozwiązanie,
    > czy warte dopłaty sa dyski 32GB ssd?

    Im większa część SSD tym efekt polepszenia dostępu do danych większy.
    Od Ciebie tylko zależy czy zwiększona kasa jest dobrze/źle spożytkowana...