  • Data: 2011-08-23 14:55:36
    Temat: Re: HTC mini - problem z GPS - rozwiązany
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-23 16:26, AL pisze:

    > no jestem w szoku - mozna wylaczyc? ;)

    To, że w Androidzie można wyłączyć, nie jest dziwne.
    Ale za to w Windows Mobile (w HTC HD mini) nie można ani włączyć,
    ani wyłączyć - nie ma takiego przełącznika w ustawieniach.
    Po prostu, jeśli jakiś program otwiera port COM4, to GPS
    zaczyna działać. A raczej - powinien zacząć.

    Najwidoczniej telefon jednak ma w środku wyłącznik GPS-a
    i jeśli w Androidzie go się wyłączy, to w Windows Mobile
    już nic się z tym nie zrobić. Po otwarciu COM4 są odbierane
    komunikaty NMEA, ale żadnego satelity się nie odbiera.
    Nie pomógł nawet "hard reset" - GPS pozostał wyłączony.
    Dopiero uruchomienie Androida, włączenie GPS i powrót
    do Windows Mobile usunęło problem.

    > to znaczy, ze co - uruchamiajac androida (z karty) on wylaczyl gps'a i nie byl juz
    dostepny w windows?

    Dokładnie tak.

    > O ile pamietam, to bootuje sie w tym przypadku pierwszy windows - potem android z
    karty wypraszajac
    > windows zza drzwi.

    Zgadza się, tak to wygląda. Trochę bałaganu robi się przy tym z datą
    - w Androidzie ustawił się rok 1980, a po powrocie do Windows
    - rok 2043.

    > Co ma jedno z drugim wspolnego przy wylaczaniu GPS'a lub innego skladnika telefonu?
    > Pytam z czystej ciekawosci.

    Z nieustalonych powodów nie przewidziano w tej instalacji Windows Mobile
    sterowania GPSem i założono, że będzie zawsze gotowy do użycia
    (może "uśpiony"). A Android potrafi tego GPSa wyłączyć...

    Trudno mi powiedzieć, dlaczego. Ale problem jest znany, tylko wcześniej
    nie znalazłem tych informacji. A piszą o tym m.in. tutaj:

    O instalacji Androida na HTC HD mini:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=100
    2178
    Known issues:
    -GPS software in WM will not find satellites if you turn off
    GPS from location settings in Android
    -if you lower ringtone volume in Android you will also have
    lower ringtone in WM(even if it's on maximum)

    O braku odbioru sygnału GPS i kłopotach z pobraniem parametrów orbit:
    http://pdaclub.pl/forum/hd-mini/problem-z-pobraniem-
    lokalizacji-gps/

    Piotr