  • 1. Data: 2009-09-19 19:10:22
    Temat: HTC Wizard - wideo test zgrabnego Czarodzieja za 200-300zł
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Popularny Czarodziej z roku 2005r. był pewna nowością w polityce HTC.
    Tym razem smartphone był już kieszonkowy i zawierał pełną klawiaturę
    qwerty. Niestety postawienie na energooszczędność i minimalizowanie
    wielkości, zmusiło konstruktorów do zastosowania słabego procesora Ti
    OMAP 850 o zegarze 195MHz. Jak pokazały jednak kolejne modele, filozofia
    3 linii produktowych zastosowana od 2005r. w firmie HTC opłaciła się.
    Mamy więc co roku serie sliderów w bok z klawiaturą qwerty kolejno
    Wizard, Hermes, Kaiser (Tytn II), Touch Pro, Touch Pro II. A oprócz tego
    serie dotykowców od Magiciana do Diamoda II.

    Zapraszam do wideo testu Wizarda oraz paru wskazówek na co zwrócić
    szczególną uwagę przy kupnie używanego Czarodzieja.

    http://teleklony.pl/wp/?p=313

  • 2. Data: 2009-09-19 19:29:22
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > OMAP 850 o zegarze 195MHz.

    Którego to spokojnie podkręcałem za pomocą Baterry Status do 260/273 MHz.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 3. Data: 2009-09-19 19:39:12
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Flo pisze:

    > Którego to spokojnie podkręcałem za pomocą Baterry Status do 260/273 MHz.

    Kosztem baterii :) czyli cale misterny plan HTC w piz^*%*%
    Inna rzecz ze ten procek to padaka co zreszta widac na filmie wystarczy
    porownac ze 2 lata starsza Himalaya

    http://www.youtube.com/watch?v=KpK-VA1C7Ls

  • 4. Data: 2009-09-20 10:21:34
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Inna rzecz ze ten procek to padaka co zreszta widac na filmie wystarczy
    > porownac ze 2 lata starsza Himalaya

    Racja. Ale jest inny aspekt całej sprawy - 400 MHz Qualcom to padaka w
    porównaniu z OMAPem z Wizarda. ;)

  • 5. Data: 2009-09-20 18:44:22
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Atlantis pisze:

    > Racja. Ale jest inny aspekt całej sprawy - 400 MHz Qualcom to padaka w
    > porównaniu z OMAPem z Wizarda. ;)

    Bo HTC od 2005r. to ciagle jakies wpadki ma. Widac nie jest dobrze gdy
    jakas swinia ma za duzo koryta.

  • 6. Data: 2009-09-21 10:22:49
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Jan Strybyszewski pisze:
> [...]
    >
    > Zapraszam do wideo testu Wizarda oraz paru wskazówek na co zwrócić
    > szczególną uwagę przy kupnie używanego Czarodzieja.

    Jedna uwaga do testu - wyczerpanie baterii = skasowanie programów - to
    jest cecha wersji Windows Mobile, a nie modelu telefonu.
    Zmieniło się to AFAIR w WM 5.0 i upgrade starszych telefonów nowym
    systemem WM "naprawiało" to zachowanie.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 7. Data: 2009-09-21 10:41:42
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

> [...]
    > jest cecha wersji Windows Mobile, a nie modelu telefonu.
    > Zmieniło się to AFAIR w WM 5.0 i upgrade starszych telefonów nowym

    Nie jest to prawda. Zainstaluj cos na WM 6.5 w Himalaya a zobaczysz ze
    masz gwarantowany Hard Reset po wyczerpaniu baterii.

    Chodzi o to ze Storage w starszych modelach byl de facto RAM dyskiem.
    Zmiana na 6.1 niewiele zmienia.

  • 8. Data: 2009-09-21 10:46:00
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

> [...]
    > masz gwarantowany Hard Reset po wyczerpaniu baterii.
    >
    > Chodzi o to ze Storage w starszych modelach byl de facto RAM dyskiem.

    Hm, nie wiem skąd ta teoria, miałem wizarda, potem m5000 a teraz hermesa
    i jak bateria mi pada to bynajmniej niczego nie gubię, czy nie rozumiem
    może o co chodzi? :)

  • 9. Data: 2009-09-21 11:10:28
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Nex@pl pisze:

    > Hm, nie wiem skąd ta teoria, miałem wizarda, potem m5000 a teraz hermesa
    > i jak bateria mi pada to bynajmniej niczego nie gubię, czy nie rozumiem
    > może o co chodzi? :)

    Przeciez pisałem ... Wizard i młodsze... maja juz ok.

    W poprzednich Pocket PC pamiec telefonu skladala sie z ROM i RAM
    ROM byl owszem programowalny ale tylko przy zmianie softu (zapewne slabe
    uklady nie wytrzymalaby ciaglego zapisu i kasowania). Natomiast
    aplikacje instalowalo sie na RAM DYSKU i az do wersji PocketPC 2003
    istnial w systemie suwaczek w ustawieniach dzielacy RAM na RAM dla
    aplikacji i RAM dla Storage (taki RAM dysk).

    Efekt byl taki ze po padzie baterii (mimo wylaczenia sie telefonu
    bateria jeszcze jakis czas trzymala RAM) telefon wracal do stanu po
    "Hard reset"

    W Wizardzie ROM jest gigatyczny 128MB z tego "zawalony system ugotowany
    z dodatkami zajmuje 80MB" Pozostale 40MB jest dostepne dla aplikacji jak
    "normalny dysk". Dlatego tez RAMu jest tylko 64MB bo sluzy tylko do
    aplikacji uruchomionych.

  • 10. Data: 2009-09-21 11:11:22
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Nie jest to prawda. Zainstaluj cos na WM 6.5 w Himalaya a zobaczysz ze
    > masz gwarantowany Hard Reset po wyczerpaniu baterii.

    Nie mam sprzętu na WM 6.5, mam tylko do 6.0 i nie jest tak jak piszesz -
    brak prądu nie powoduje żadnych szkód w konfiguracji

    > Chodzi o to ze Storage w starszych modelach byl de facto RAM dyskiem.
    > Zmiana na 6.1 niewiele zmienia.

    Ale ja mówię o zmianie WM 2003 (czy jakoś tak) -> WM 5.0

    Miałem palmtopa firmowo z WM 2003, który po padzie baterii gubił
    zainstalowane programy - przywrócenie do stanu fabrycznego, a po
    upgradzie do WM 5.0 już tego nie robi.