  • 1. Data: 2011-09-14 19:14:15
    Temat: HP nx7400 i co z nim dalej?
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam,

    Co z tym komputerem można zrobić (w rozsądnych pieniądzach) żeby go
    przyspieszyć i przedłużyć mu życie?

    Dysk SSD?
    Dodatkowy RAM? (ma 2 GB)
    ....?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-09-15 10:34:36
    Temat: Re: HP nx7400 i co z nim dalej?
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Ireneusz Brycki" <i...@g...pl> wrote in message
    > Witam,
    > Co z tym komputerem można zrobić (w rozsądnych pieniądzach) żeby go
    > przyspieszyć i przedłużyć mu życie?
    > Dysk SSD?

    jak najbardziej da najbardziej zauważalny przysrost wydajności

    > Dodatkowy RAM? (ma 2 GB)

    do 4GB powinien obsłużyc ale efekt będzie raczej pod win7 widoczny jak masz tam
    XP to raczej nie odczujesz

    No i zapomniałeś o procesorze nie wiem jaki tam jest ale zazwyczaj da się
    wstawić cos mocniejszego.

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2011-09-15 10:53:42
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Filmy nim kręcisz??

    -----

  • 4. Data: 2011-09-15 11:58:14
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-09-14 21:14, Ireneusz Brycki pisze:
    > Witam,
    >
    > Co z tym komputerem można zrobić (w rozsądnych pieniądzach) żeby go
    > przyspieszyć i przedłużyć mu życie?

    co to są "rozsądne pieniążki"? Nie cierpie jak ktoś pisze "pieniążki" :P

    > Dysk SSD?

    standardowy dysk to ślamazarny Fujitsu 5400, sporo przyspieszysz go
    wkładając jakiś szybki dysk typu WD Scorpio Black 7200 obrotów.

    > Dodatkowy RAM? (ma 2 GB)
    > ....?

    maksymalnie obsłuży 4GB, więc jest sens, jak rozumiem masz zainstalowany
    system , który Ci to obsłuży?

  • 5. Data: 2011-09-15 16:54:16
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-15 13:58, Olo pisze:

    > co to są "rozsądne pieniążki"? Nie cierpie jak ktoś pisze "pieniążki" :P

    Czy moglibyście doradzić jakiś model? 60-80GB. Pytanie czy wymiana w
    laptopie dysku to jest skomplikowana rzecz?

> [...]
    > wkładając jakiś szybki dysk typu WD Scorpio Black 7200 obrotów.

    > maksymalnie obsłuży 4GB, więc jest sens, jak rozumiem masz zainstalowany

    XP... więc może dodać 1 GB?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 6. Data: 2011-09-15 17:06:37
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    > co to są "rozsądne pieniążki"? Nie cierpie jak ktoś pisze "pieniążki" :P

    > standardowy dysk to ślamazarny Fujitsu 5400, sporo przyspieszysz go
    > wkładając jakiś szybki dysk typu WD Scorpio Black 7200 obrotów.

    Ja mam taki komputer:
    http://bmm.nazwa.pl/allegro/laptop/1a.jpg
    http://bmm.nazwa.pl/allegro/laptop/2a.jpg

    I teraz jaki dysk SSD jest sens do tego zamawiać (chodzi o kontrolery,
    wielkość dysku - generalnie model)

    http://www.skapiec.pl/site/cat/8/filtr/_0_5118_164,4
    6981,46986_0_0_0_13950_30686_0_0/230,krakow

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 7. Data: 2011-09-15 17:59:52
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-15 18:54, Ireneusz Brycki wrote:

    > Czy moglibyście doradzić jakiś model? 60-80GB. Pytanie czy wymiana w
    > laptopie dysku to jest skomplikowana rzecz?

    Wymiana zazwyczaj polega na odkreceniu 5 srubek - jedna do wneki z
    dyskiem, 4 do szyn do ktorych dysk jest przymocowany. 99% urzadzen jest
    tak skonstruowanych, ze nie trzba nic rozbierac by wyciagnac dysk,
    innymi slowy jest to proste.

    co do SSD niezmiennie bede polecal vertexy2 (jezeli zalezy ci na
    szybkosci nie tylko odczytu, ale takze zapisu - wazne w niektorych
    aplikacjach) - np:
    http://luktronik.pl/pl_PL/p/OCZ-60GB-SSD-Vertex2-2.5
    -TRIM-ramka-do-3.5/285

    W razie czego mozesz kupic cos tanszego /inna seria/

    sam uzywam V2 od 2010 i sprawuje sie elegancko. Zakladam oczywiscie, ze
    w notebooku masz porty sata?

    > XP... więc może dodać 1 GB?

    pytanie bardziej powinno brzmiec czy windowsy 32 czy 64 bitowe
    (niezaleznie od wersji) 32 bitowe widza ok. 3.3 GiB pamieci, pozostala
    pamiec moze byc wykorzystana tylko przez niewielki % aplikacji systemowych.

    Inne systemy 32bitowe moga po odpowiednim skonfigurowaniu korzystac z
    4x16GiB pamieci (64)

  • 8. Data: 2011-09-15 18:27:12
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-15 19:59, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    >
    > W razie czego mozesz kupic cos tanszego /inna seria/
    >
    > sam uzywam V2 od 2010 i sprawuje sie elegancko. Zakladam oczywiscie, ze

    No nie wiem....

> [...]

    > pamiec moze byc wykorzystana tylko przez niewielki % aplikacji systemowych.

    32 xp - mój komp to naprawdę stara maszyna, ma 5 lat.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 9. Data: 2011-09-15 18:43:39
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-15 20:27, Ireneusz Brycki wrote:

    -TRIM-ramka-do-3.5/285

    > No nie wiem....
    >
    > http://bmm.nazwa.pl/allegro/laptop/1a.jpg

    ok, widze ze masz hdd st98823AS to sata, wiec bez problemu kazdy SSD
    powinien dzialac. zapewne to SATA 150MB/s wiec transfer nieco
    wolniejszy, znacznie wieksze znaczenie przy tradycyjnie uzywanym NB ma
    czas dostepu.

  • 10. Data: 2011-09-15 19:32:21
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-15 20:43, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    > powinien dzialac. zapewne to SATA 150MB/s wiec transfer nieco
    > wolniejszy, znacznie wieksze znaczenie przy tradycyjnie uzywanym NB ma

    Czy wobec tego możesz polecić jakiś dysk, który SSD, który będzie
    optymalny ? Tak żeby nie przepłacać?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki