  • 11. Data: 2011-09-15 21:44:02
    Temat: Re: HP nx7400 i co z nim dalej?
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-09-15 19:06, Ireneusz Brycki pisze:

    > Ja mam taki komputer:
    > http://bmm.nazwa.pl/allegro/laptop/1a.jpg
    > http://bmm.nazwa.pl/allegro/laptop/2a.jpg

    to masz równie ślamazarnego Seagate'a 5400 obrotów 8MB cache'u i dalej
    podtrzymuję, że najlepiej zrobisz jak kupisz np. 500GB WD Caviar Black
    7200 16MB cache'u -
    http://www.komputronik.pl/product/130754/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly_PC/WD_Scorpio_Black_500_GB_7200_1
    6MB_Serial_ATA_II_.html
    . Oczywiście kosztem pojemności możesz zdecydować się na jakiś dysk SSD
    i wtedy skok wydajności będzie jeszcze większy.

  • 12. Data: 2011-09-16 05:49:25
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > . Oczywiście kosztem pojemności możesz zdecydować się na jakiś dysk SSD
    > i wtedy skok wydajności będzie jeszcze większy.

    Naturalnie u partnera WD zaplacisz mniej (jakies 70zł)
    http://luktronik.pl/pl_PL/p/W/333

    ;)

  • 13. Data: 2011-09-16 05:52:17
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-15 21:32, Ireneusz Brycki wrote:

    > Czy wobec tego możesz polecić jakiś dysk, który SSD, który będzie
    > optymalny ? Tak żeby nie przepłacać?

    http://luktronik.pl/pl_PL/s/fd6bbba6?url=vertex2

    do wyboru. ja je lubie bo sa szybkie (odczyt i zapis), a szybszych do
    sataI nie ma co kupowac.

    R.

  • 14. Data: 2011-09-16 06:32:23
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-09-16 07:49, Rafał Łukawski pisze:

    uterowy/Podzespoly_PC/WD_Scorpio_Black_500_GB_7200_1
    6MB_Serial_ATA_II_.html

    > Naturalnie u partnera WD zaplacisz mniej (jakies 70zł)
    > http://luktronik.pl/pl_PL/p/W/333
    >
    > ;)

    bo komputronik to drogi sklep dla idiotów, ale dobrze się w nim szuka
    odpowiedniego podzespołu :)

  • 15. Data: 2011-09-16 17:49:27
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-15 23:44, Olo pisze:

> [...]
    > 7200 16MB cache'u -
    > http://www.komputronik.pl/product/130754/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly_PC/WD_Scorpio_Black_500_GB_7200_1

    Chyba mnie przekonałeś:
    - kupię te 500 7200 WD
    - dokupię 1 GB (mam XP więc jak b. miał 3 to chyba nie ma sensu dokładać)

    Zastanawia mnie jedynie prawdopodobna różnica między szybkością mojego
    dysku a tego tutaj, jak oceniasz: 10-50-100%?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 16. Data: 2011-09-16 18:03:51
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Zastanawia mnie jedynie prawdopodobna różnica między szybkością mojego
    > dysku a tego tutaj, jak oceniasz: 10-50-100%?

    Elementem najbardziej wpływającym na tzw. szeroko rozumianą szybkość
    pracy dysku jest czas dostępu.
    - wiadomo, że ten czas jest mniejszy dla dysków 7200 niż 5400
    - wiadomo, że pewne dyski są zoptymalizowane pod kątem wydajności i
    trwałości (black scorpio) a inne pod kątem mniejszego zużycia energii -
    np. Scorpio blue.

    Z praktyki na kilkaset dysków scorpio black do tej pory zadnego nie
    wymienialem. ok, byly jakis maly odsetek zwrotow w ramach zwrotow
    konsumenckich, ale nie wpadl mi egzemplarz wadliwy.

    To generalnie warte uwagi. Zarowno Seagate jak i Samsung (teraz były),
    mieli zauwazalna czesc produktow nowych i uszkodzonych, nie mowiac juz o
    trwalosci w czasie pracy. Statystycznie, bo nie ma sensu rozwazac jak
    sie zachowa jeden dysk.

    Co do wzrostu wydajnosci, to wlasnie w praktyce najtrudniej oceniac, bo
    zalezy co robisz na PC. Mialem kilku mac'owcow, ktorzy zamieniali
    oryginalne dyski (5400) na Black scorpio i mowili, ze roznica spora. To
    raczej wymagajacy uzytkownicy - np. obrobka grafiki.

    Tam gdzie bedzie w gre wchodzic transfer, roznica bedzie kolosalna 2-3 razy
    tam gdzie czas dostepu - nieco mniejsza

    Dla WD7500BPKT zrobilem test dla 'partycji 120GB':
    http://luktronik.pl/pl_PL/p/W/332

    Średni czas dostepu przy odczycie losowym to 10ms, szacuje, ze
    odczuwalna wydajnosc moze wzrosnac o ok. 50%.

    BTW. nie reklamuje Scorpio Black tylko dlatego, ze je sprzedaje.
    Reklamuje je dlatego, ze oplaca sie sprzedawac (praktycznie zerowa ilosc
    zwrotow).

  • 17. Data: 2011-09-16 19:10:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-16 20:03, Rafał Łukawski pisze:

    (...)>
> [...]
    >
    > BTW. nie reklamuje Scorpio Black tylko dlatego, ze je sprzedaje.
    > Reklamuje je dlatego, ze oplaca sie sprzedawac (praktycznie zerowa ilosc

    A nie masz nic szybkiego o pojemności 1TB?
    Oczywiście mam na myśli 2,5"

    --
    Pozdrawiam.
    Adam.

  • 18. Data: 2011-09-16 19:28:35
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

> [...]
    > - wiadomo, że pewne dyski są zoptymalizowane pod kątem wydajności i
    > trwałości (black scorpio) a inne pod kątem mniejszego zużycia energii -

    Przetestowałem tym samym programem co Ty, i tak te pierwsze wartości to
    Twoje, te drugie to moje:

    minimum: 20mb/s - 57
    max: 36,6mb/s - 127
    av: 29,9mb/s - 92
    at: 16.1 - 15.9
    Burst: 90mb/s - 143

    Jak oceniasz?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 19. Data: 2011-09-16 19:57:57
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > A nie masz nic szybkiego o pojemności 1TB?
    > Oczywiście mam na myśli 2,5"

    Wchodzi na rynek WD10JPVT (o standardowej wysokosci - 9.5mm), z
    dostepnoscia jedna baaaardzo trudno. Generalnie od paru tyg. nie ma w
    hurtowniach.

    tyle ze jest to 5400RPM i 500GB/talerz.
    cos mi podpowiada, ze WD jeszcze nie ocenia zbyt pozytywnie dzialania
    nowego dysku... ale moge sie mylic

    Poki co wzglednie sprawdzone jest WD7500BPKT (Black scorpio, 5 lat gw,
    7200, 750GB)

  • 20. Data: 2011-09-16 20:05:26
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-16 21:28, Ireneusz Brycki wrote:

    > Przetestowałem tym samym programem co Ty, i tak te pierwsze wartości to
    > Twoje, te drugie to moje:
    >
    > minimum: 20mb/s - 57
    > max: 36,6mb/s - 127
    > av: 29,9mb/s - 92
    > at: 16.1 - 15.9
    > Burst: 90mb/s - 143

    Tzn odwrotnie, pierwsze Twoje, drugie 'moje'. Widzialem wczesniejsze screeny

    Wez pod uwage, ze systemu zazwyczaj nie instalujesz na partycji 750GB
    tylko ok 100GB max., tam czas dostepu i transfery sa zdecydowanie
    lepesze niz na koncu dysku, gdzie warto trzymac dane.

    Ile ten Twoj dysk miał pojemnosci? kluczem jest tu czas dostepu przy
    calej pojemnosci... jezeli np. dla 40GB masz 16,1 to WD7500BPKT ma dla
    120GB 10ms (dla mniejszych pojemnosci jeszcze mniej)