  • 1. Data: 2014-05-13 09:19:54
    Temat: HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urządzenie.
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    Witam

    Mam problem z laptopem HP Pavilion DM4-2120ew.Problem polega na braku
    sterowników - braku możliwości zainstalowania urządzenia USB.
    Nie wiem jakie to urządzenie, ale brak jego instalacji blokuje możliwość
    korzystania z portów USB.
    Instalacja czystej wersji systemu i sterowników ze strony HP dla tego
    modelu nic nie pomogła. Nadal w menadżerze urządzeń pojawia się nieznane
    urządzenie USB. Rozkręciłem laptopa i odłączyłem wszystkie urządzanie od
    płyty głównej i nadal nie wiem jakiego urządzenia usb nie można
    zainstalować.

    Czy ten komunikat może wskazywać na uszkodzoną płytę główną??

  • 2. Data: 2014-05-13 11:47:38
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2014-05-13 09:19, Damian Skrycki pisze:
> [...]
    > zainstalować.
    >
    > Czy ten komunikat może wskazywać na uszkodzoną płytę główną??

    Jaki jest identyfikator wystąpienia urządzenia?

  • 3. Data: 2014-05-13 12:11:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zainstalować.
    >
    > Czy ten komunikat może wskazywać na uszkodzoną płytę główną??

    W Menadżerze Urządzeń wejdź w to "trefne" urządzenie, sprawdź jego
    identyfikator - coś w rodzaju VEN_nnnn&DEV_nnnn&SUBSYS_nnnn.

    Zapodaj na jakiejś wyszukiwarce tematycznej lub nawet ogólnej typu Yahoo
    czy Google numery, które znajdziesz - może znajdziesz sterowniki
    bezpośrednio na stronach producenta.

    Jak nie rozwiążesz problemu, to wróć tu i podaj system operacyjny, jaki
    masz oraz numery VEN.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-05-13 12:35:49
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    W dniu 2014-05-13 11:47, Robson pisze:

    > Jaki jest identyfikator wystąpienia urządzenia?
    USB/UNKNOWN

  • 5. Data: 2014-05-13 12:40:24
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    W dniu 2014-05-13 12:11, Adam pisze:

> [...]
    > bezpośrednio na stronach producenta.
    >
    > Jak nie rozwiążesz problemu, to wróć tu i podaj system operacyjny, jaki

    Identyfikator sprzętu (coś w rodzaju VEN_nnnn&DEV_nnnn&SUBSYS_nnnn)
    przedstawia się jako USB\UNKNOWN.

    Gdyby był to już dawno bym znalazł co to za urządzenie.

    System to Windows 7 Home Premium

  • 6. Data: 2014-05-13 14:45:33
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-05-13 09:19, Damian Skrycki wrote:

> [...]
    > urządzenie USB. Rozkręciłem laptopa i odłączyłem wszystkie urządzanie od
    > płyty głównej i nadal nie wiem jakiego urządzenia usb nie można

    Jesli robi problem z USB, to moze jakis czytnik kart pamieci, oparty
    na tej magistrali?
    Mozesz sprobowac wylaczyc w biosie rozne dodatkowe urzadzenia i
    sprawdzic czy nieznane nie znika.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2014-05-13 22:50:20
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Damian Skrycki" napisał w
    : >
    : > (...)
    : Identyfikator sprzętu (coś w rodzaju VEN_nnnn&DEV_nnnn&SUBSYS_nnnn)
    : przedstawia się jako USB\UNKNOWN.
    :
    : Gdyby był to już dawno bym znalazł co to za urządzenie.

    Że co? "USB\UNKNOWN"? Jesteś pewien, że zerkasz w _odpowiednie_okienko_? Bo
    w tym, o którym myślę - NIGDY nie widziałem innego (tzn. np.: znacznie
    krótszego) komunikatu, niż dajmy na to:
    PCI\VEN_11AB&DEV_4320&SUBSYS_E0001458&REV_13\4&1F7DB
    C9F&0&48F0

    Wprawdzie mam obecnie na tapecie jedynie Win. XP, ale jakoś mam głębokie
    przeświadczenie, że siódemka baaardzo się pod tym względem nie różni.
    Dlatego doprecyzuję:

    Otwierasz menadżera urządzeń, 2klikasz na wybrany sprzęt, i poniżej paska
    tytułu masz rządek kilku zakładek. Otwierasz tą zatytułowaną "szczegóły",
    i widzisz poniżej:

    1.. Jakąś-tam nazwę urządzenia. Tu, faktycznie, może być
    coś-tam-coś-tam-unknow...
    2.. Niżej jest pole wyboru, nie zmieniasz go, powinno tam być:
    "Identyfikator wystąpienia urządzenia". Są też do wybrania kolejne pozycje,
    ale nie interesują nas teraz, rzecz jedynie w tym, iż owo pole wyboru
    decyduje, co będzie wyświetlane w następnym polu:
    3.. a w nim powinno być coś takiego właśnie zawierającego "\VEN" oraz
    "&DEV_" tudzież "SUBSYS_" oraz "&REV_" - a cała ta abrakadabra stanowi
    "wizytówkę" urządzenia, wymyśloną dla systemu Plug & Play (lub PnP), i
    pozwalającą mu rozpoznać konkretne urządzenie właśnie, i umożliwia
    ściągnięcie (mniej lub bardziej automatycznie) - odpowiedniego sterownika.
    Bez tego cały system PnP idzie się kichać!

    Jeśli w owym 3-cim oknie odpowiedniej informacji nie zobaczysz, to byłoby
    to... baaardzo dziwne. I oznaczałoby, że masz jakąś dziurę w aplikacji
    obsługującej PnP, albo spieprzone sterowniki do USB, albo, hm, bo ja wiem? -
    w systemie jakiegoś złośliwego gnoma (no tak, gnom jest "złośliwy" z
    definicji), który specjalnie robi Ci wodę z mózgu...

    Jeśli jednak odpowiednią "wizytówkę urządzenia" w końcu odnajdziesz, to do
    wyszukania odpowiedniego sterownika - możesz skorzystać z porady podanej tu:

    (tytuł: "Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki") - jeśli ten link dla Grup
    Dyskus. Ci się nie otworzy, to daj znać, podeślę adres na odpowiedniej WWW.
    Mi w każdym bądź razie pomógł system z http://driveragent.com/ tzn.
    umożliwił rozpoznanie, jak się naprawdę nazywają "unknow device" z mojego
    PC-ta (a miałem ich 3). Dzięki temu ściągnąłem sobie odpowiednie stery od
    producentów. Pobranie sterownika ze strony driveragent wymaga wykupienia u
    nich abonamentu, który kosztuje ca 30 $ rocznie, ale jeśli by się tak
    skrzyknąć w kilku...

    W każdym bądź razie samo skanowanie systemu ichni program wykonuje za darmo,
    i uzyskana informacja okazuje się czasem wystarczająca. Polecam gorąco,
    sprawdza aktualność WSZYSTKICH sterowników w systemie! A jeśli wyszły nowe
    drivery, to przecież sygnał niechybny, że ze starymi coś-tam było nie
    halo...

  • 8. Data: 2014-05-13 23:50:53
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 13/05/2014 11:35, Damian Skrycki wrote:

    > USB/UNKNOWN

    Taki idenfikator wskazywalby na niepoprawnie dzialajace urzadzenie
    (hub/kamera/czytnik). Mozesz sprobowac odpalic jakiegos Linuksa live (np
    z plyty jesli nie z USB) i wklepac $lsusb zanim odwrocisz Windowsa do
    gory nogami.

    --
    Pozdr

  • 9. Data: 2014-05-14 13:56:12
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    W dniu 2014-05-13 22:50, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > krótszego) komunikatu, niż dajmy na to:
    > PCI\VEN_11AB&DEV_4320&SUBSYS_E0001458&REV_13\4&1F7DB

    Tak jestem pewien.
    Powyżej to co wkleiłeś to karta sieciowa Marvell Yukon 88E8001/8003/8010
    PCI Gigabit Ethernet Controller zainstalowana na płycie GA-945PLM-S2
    gdzie jest postawiony Win xp.
    Na priva z adresu nadawcy poszedł zrzut ekranu z usb unknown :)

> [...]
    > ściągnięcie (mniej lub bardziej automatycznie) - odpowiedniego sterownika.
    > Bez tego cały system PnP idzie się kichać!

    Dokładnie dla karty sieciowej mam
    PCI\VEN_8086&DEV_104D&SUBSYS_00011179&REV_03
    dla nieznanego urządzenia usb
    USB\UNKNOWN

> [...]
    > w systemie jakiegoś złośliwego gnoma (no tak, gnom jest "złośliwy" z
    > definicji), który specjalnie robi Ci wodę z mózgu...

    Gdyby było \ven &dev &subsys lub cosik podobnego to bym zaprzęgł google
    do pracy, i szukał co to jest za urządzenie, przez kogo wyprodukowane i
    gdzie znajdę sterownik do niego.

    Dysk przed instalacja windowsa był formatowany. gnom nie miał prawa z
    nikąd przyjść. Zostają uwalone stery lub płyta.

  • 10. Data: 2014-05-14 21:56:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-14 13:56, Damian Skrycki pisze:

> [...]
    >
    > Dysk przed instalacja windowsa był formatowany. gnom nie miał prawa z
    > nikąd przyjść. Zostają uwalone stery lub płyta.

    Jeśli masz USB\UNKNOWN, to stery nie mają tu raczej nic do rzeczy, to
    jest jakby jeszcze przed sterownikami.

    Taki efekt może być wg. mnie przy:
    - uszkodzona płyta główna
    - uszkodzone/niewydolne zasilanie USB
    - uszkodzone urządzenie "odbiorcze" na USB

    Spróbuj zobaczyć może urządzenia spod Hirensa lub jakiegoś linuksa Live
    - może coś więcej pokażą.

    Pisałeś wcześniej, że odpinałeś wszystkie urządzenia od płyty głównej -
    jest tam coś podpięte do magistrali USB? Czy może chodziło Ci o
    sprawdzenie procesora, pamięci, mini-PCI (LAN, itp)?

    Są jeszcze dwie rzeczy:
    1/ nieszczęsna deklaracja ROHS, w którą HP wszedł jak w dym, przez co w
    serwisach są całe sterty HP do naprawy (reballingu) - może być u Ciebie
    problem z cynowaniem - więc sprawa nieopłacalna

    2/ niektóre tanie "marketowe" wersje HP były fabrycznie zablokowane do
    pracy tylko i wyłącznie z fabryczną wersją Windowsa. Przykładowo - nie
    dawało się zainstalować XP w miejsce fabrycznej Visty. Ale to raczej nie
    dotyczy Twojego modelu - na supporcie widzę sterowniki do Win 7/64 i Win
    8/64.
    A może próbujesz zainstalować Win 7/32?

    --
    Pozdrawiam.