  • 11. Data: 2014-05-14 22:11:06
    Temat: Re: HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urządzenie.
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Damian Skrycki" napisał w
    news:lkvlr2$omk$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    :W dniu 2014-05-13 22:50, (c)RaSz pisze:
    : > (...) dajmy na to:
    : > PCI\VEN_11AB&DEV_4320&SUBSYS_E0001458&REV_13\4&1F7DB
    C9F&0&48F0
    :
    : (...)
    : Powyżej to co wkleiłeś to karta sieciowa Marvell Yukon 88E8001/8003/8010
    : PCI Gigabit Ethernet Controller zainstalowana na płycie GA-945PLM-S2
    : gdzie jest postawiony Win xp.

    Nnnno, jestem pod wrażeniem. Wprawdzie płyta główna się nie zgadza, ale
    reszta - jak najbardziej. A mój podziw pogłębia fakt, że moja Winda owego
    Yukona rozpoznać nie potrafiła, i wisiał jako "nieznane urządzenie" dopóki
    mi driveragent nie pomógł.
    I mówisz, że wystarczy identyfikator urządzenia wrzucić w Googlarkę, i coś
    takiego wyskoczy? Uściślij jeśli łaska....

    :
    : Na priva z adresu nadawcy poszedł zrzut ekranu z usb unknown :)

    Oglądam, i kręcę głową ze zdziwienia.

    :
    : Dokładnie (...) dla nieznanego urządzenia usb
    : USB\UNKNOWN

    No to by znaczyło, że urządzenie jest walnięte. Ale jeśli nie odczuwasz po
    nim wielkiej rozpaczy, system bez niego (sterów) działa, no to - cóż,
    pozostaje ignorować ów dziwotwór.

    :
    : Dysk przed instalacja windowsa był formatowany. gnom nie miał prawa z
    : nikąd przyjść. Zostają uwalone stery lub płyta.

    Możesz jeszcze próbować (z niewielką szansą powodzenia) ustalić pod który
    port USB jest ono podpięte. W menadżerze urządzeń jest u góry menu o nazwie
    "Widok" (przynajmniej w XP!) - wybierz z niego "Urządzenia według połączeń",
    powinien się zmienić schemat ich wyświetlania. Rozwijaj kolejne typy, aż
    dojdziesz do "Magistrali PCI", rozwiń, zobaczysz ileś-tam portów USB, zobacz
    przy którym (niestety: tylko wiadomo, że "logiczny" - nie wiadomo który to
    "fizycznie") jest owo dziwo. 2Kliknij ów "Główny koncentrator USB", gdy się
    otworzy - wybierz zakładkę "Zasilanie", zobaczysz "podłączone urządzenia", a
    tam m.in. - liczbę dostępnych (na danym koncentratorze) portów. Jeśli są
    tylko 2 (oby!), to weź jakieś urządzenie USB (np. pena), i podłączaj kolejno
    do wszystkich fizycznych gniazd w maszynie, aż do chwili, gdy znajdzie się
    na tym samym koncentratorze (logicznym). Być może za każdy takim
    wetknięciem - trzeba będzie klikać "odśwież" na karcie koncentratora - nie
    wiem.
    W ten sposób (być może!) zlokalizujesz fizyczne gniazdo, związane z
    logicznym koncentratorem, ale... nie jest to pewne. No i być może okaże się,
    że po prostu jakiś paproch wszedł w styki gniazda, i udaje "unknow device"
    ;)

  • 12. Data: 2014-05-15 11:26:19
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 14.05.2014 22:11, (c)RaSz pisze:

    > I mówisz, że wystarczy identyfikator urządzenia wrzucić w Googlarkę, i coś
    > takiego wyskoczy? Uściślij jeśli łaska....

    Tak. Wyskakuje np. to:
    http://www.driversdownloader.com/hardware-id/pci/ven
    _11ab&dev_4320&subsys_e0001458

    > No to by znaczyło, że urządzenie jest walnięte. Ale jeśli nie odczuwasz po
    > nim wielkiej rozpaczy, system bez niego (sterów) działa, no to - cóż,
    > pozostaje ignorować ów dziwotwór.

    Ale on pisał, że w ogóle mu porty usb nie działają.

    Ja bym oceniał, że coś walnięte na płycie, ale jeszcze bym jakiegoś
    linuxa live odpalił na próbę.

    MJ