    From: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urządzenie.
    Date: Tue, 13 May 2014 22:50:20 +0200

    Użytkownik "Damian Skrycki" napisał w
    news:lkst0t$hqj$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    : >
    : > (...)
    : Identyfikator sprzętu (coś w rodzaju VEN_nnnn&DEV_nnnn&SUBSYS_nnnn)
    : przedstawia się jako USB\UNKNOWN.
    :
    : Gdyby był to już dawno bym znalazł co to za urządzenie.

    Że co? "USB\UNKNOWN"? Jesteś pewien, że zerkasz w _odpowiednie_okienko_? Bo
    w tym, o którym myślę - NIGDY nie widziałem innego (tzn. np.: znacznie
    krótszego) komunikatu, niż dajmy na to:
    PCI\VEN_11AB&DEV_4320&SUBSYS_E0001458&REV_13\4&1F7DB
    C9F&0&48F0

    Wprawdzie mam obecnie na tapecie jedynie Win. XP, ale jakoś mam głębokie
    przeświadczenie, że siódemka baaardzo się pod tym względem nie różni.
    Dlatego doprecyzuję:

    Otwierasz menadżera urządzeń, 2klikasz na wybrany sprzęt, i poniżej paska
    tytułu masz rządek kilku zakładek. Otwierasz tą zatytułowaną "szczegóły",
    i widzisz poniżej:

    1.. Jakąś-tam nazwę urządzenia. Tu, faktycznie, może być
    coś-tam-coś-tam-unknow...
    2.. Niżej jest pole wyboru, nie zmieniasz go, powinno tam być:
    "Identyfikator wystąpienia urządzenia". Są też do wybrania kolejne pozycje,
    ale nie interesują nas teraz, rzecz jedynie w tym, iż owo pole wyboru
    decyduje, co będzie wyświetlane w następnym polu:
    3.. a w nim powinno być coś takiego właśnie zawierającego "\VEN" oraz
    "&DEV_" tudzież "SUBSYS_" oraz "&REV_" - a cała ta abrakadabra stanowi
    "wizytówkę" urządzenia, wymyśloną dla systemu Plug & Play (lub PnP), i
    pozwalającą mu rozpoznać konkretne urządzenie właśnie, i umożliwia
    ściągnięcie (mniej lub bardziej automatycznie) - odpowiedniego sterownika.
    Bez tego cały system PnP idzie się kichać!

    Jeśli w owym 3-cim oknie odpowiedniej informacji nie zobaczysz, to byłoby
    to... baaardzo dziwne. I oznaczałoby, że masz jakąś dziurę w aplikacji
    obsługującej PnP, albo spieprzone sterowniki do USB, albo, hm, bo ja wiem? -
    w systemie jakiegoś złośliwego gnoma (no tak, gnom jest "złośliwy" z
    definicji), który specjalnie robi Ci wodę z mózgu...

    Jeśli jednak odpowiednią "wizytówkę urządzenia" w końcu odnajdziesz, to do
    wyszukania odpowiedniego sterownika - możesz skorzystać z porady podanej tu:

    (tytuł: "Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki") - jeśli ten link dla Grup
    Dyskus. Ci się nie otworzy, to daj znać, podeślę adres na odpowiedniej WWW.
    Mi w każdym bądź razie pomógł system z http://driveragent.com/ tzn.
    umożliwił rozpoznanie, jak się naprawdę nazywają "unknow device" z mojego
    PC-ta (a miałem ich 3). Dzięki temu ściągnąłem sobie odpowiednie stery od
    producentów. Pobranie sterownika ze strony driveragent wymaga wykupienia u
    nich abonamentu, który kosztuje ca 30 $ rocznie, ale jeśli by się tak
    skrzyknąć w kilku...

    W każdym bądź razie samo skanowanie systemu ichni program wykonuje za darmo,
    i uzyskana informacja okazuje się czasem wystarczająca. Polecam gorąco,
    sprawdza aktualność WSZYSTKICH sterowników w systemie! A jeśli wyszły nowe
    drivery, to przecież sygnał niechybny, że ze starymi coś-tam było nie
    halo...