eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHMI, PLC, Modbus - pytanie o konfigurację transmisji danych › Re: HMI, PLC, Modbus - pytanie o konfigurację transmisji danych
  • Data: 2012-03-09 15:42:58
    Temat: Re: HMI, PLC, Modbus - pytanie o konfigurację transmisji danych
    Od: "Robbo" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    >
    > A czy jesteś przekonany aby PLC z serwem łączyć via Modbus? Nie wiem jaki
    > jest reżim czasowy tego procesu ale zdaje mi się że lepiej zawsze
    > zastosować coś bardziej deterministycznego jakiś Profibus, CANopen czy
    > Powerlink. Dodatkowo do HMI zastosował bym jednak osobną magistralę. Tu
    > zazwyczaj nie ma takich wymagań czasowych ale transmisja PLC<>HMI może
    > jednak wprowadzać opóźnienia do transmisji PLC<>SERVO jeśli są na wspólnej
    > magistrali.

    Witam,
    Musi być Modbus, ponieważ sprzęt obsługujący ten protokół jest już
    zamówiony. Liczy się też cena, a tanie sterowniki, które używamy mają tylko
    Modbus i protokół własny producenta. Ponadto tworzę urządzenie, dla którego
    też oprogramuję obsługę Modbus. W tym sterowaniu transmisja między PLC a
    serwem będzie raz na ok. 2 sekundy, nie jest to też proces czasu
    rzeczywistego, dlatego jakieś ewentualne opóźnienia są akceptowalne.
    Bardziej mi chodzi o to, czy w ogóle jest możliwe, aby PLC był master, a HMI
    slave na Modbusie..

    R.