eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHMI, PLC, Modbus - pytanie o konfigurację transmisji danych › Re: HMI, PLC, Modbus - pytanie o konfigurację transmisji danych
  • Data: 2012-03-09 15:35:03
    Temat: Re: HMI, PLC, Modbus - pytanie o konfigurację transmisji danych
    Od: Paweł Sujkowski <p...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    A czy jesteś przekonany aby PLC z serwem łączyć via Modbus? Nie wiem
    jaki jest reżim czasowy tego procesu ale zdaje mi się że lepiej zawsze
    zastosować coś bardziej deterministycznego jakiś Profibus, CANopen czy
    Powerlink. Dodatkowo do HMI zastosował bym jednak osobną magistralę. Tu
    zazwyczaj nie ma takich wymagań czasowych ale transmisja PLC<>HMI może
    jednak wprowadzać opóźnienia do transmisji PLC<>SERVO jeśli są na
    wspólnej magistrali.

    Paweł