  • Data: 2010-01-27 10:03:27
    Temat: Re: HID
    Od: "limken" <l...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra wrote:

    > Raczej jednak oślepiasz.
    > Sam widzisz że kiedyś nie migali, wielu ludzi jeździ z ksenonami i
    > nikt im nie miga, a Tobie jednak migają.
    >
    > Odcięcie odcięciem, pytanie jednak czy pozostałe parametry światła, w
    > tym autopoziomowanie działają poprawnie.
    >
    > Bo założenie że grupa buraków uwzięła się na Ciebie i tylko Ciebie, a
    > teraz pozostając w zmowie mrugają Ci długimi, to przyznasz -
    > naciągane.
    > Parafrazując chińskie przysłowie o trzeźwieniu - jeżeli trzecia osoba
    > miga Ci że oślepiasz, to idź i wyreguluj reflektory tak żeby nie
> [...]

    nigdy nie migali - a migają 5x w roku to wzrost o oo ;)
    więc być może dlatego zauważyłem to...

    ale w takim razie mistrzy - powiedz co mam zrobić
    poziomowanie działa, światła ustawione przepisowo - bo właśnie ze względu na
    mruganie męczyłem gościa na stacji kontroli pojazdów
    stwierdził, że jest idealnie i on się tego nie dotyka...

    > To nie kwestia ksenonów, a po prostu świateł soczewkowych.
    > Dla obserwatora całe światło pochodzi z jednego punktu - jeżeli
    > obserwator dostanie się w strumień takiego światła to jest oślepiony
    > dużo bardziej niż w przypadku dużej świecącej powierzchni klasycznego
    > reflektora z odbłyśnikiem.
    >
    > Swoją drogą nie wiem co to komu przeszkadzało - były kiedyś przecież
    > też takie reflektory ksenonowe (Mercedesy "okularniki" pamiętam) i
    > świeciło to doskonale. A teraz wszędzie tylko te soczewkowe.

    no bo soczewka umożliwia kształtowanie światła
    w taki właśnie sposób by nie oślepiało - eliminuje dużo wad relfektorów
    tradycyjnych
    soczewki są po prostu lepsze...

    --
    limken polimken