  • 1. Data: 2011-06-19 13:12:06
    Temat: HDMI z Ethernet
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Widuję w sklepach kabelki HDMI z andotacją, że obsługują
    również Ethernet, np. zerknijcie tutaj:
    http://www.target.com/GE-Ultra-HDMI-Cable-Ethernet/d
    p/B004P4D806

    Które sprzęty umieją się tym "Ethernetem" w kablu posłużyć?
    O co tu chodzi? Mam sprzęt Samsunga i mam osobne wtyczki
    RJ45 do Ethernetu, zarówno w odtwarzaczu BD-DVD jaki HDTV.
    Do czego się to przydaje?

    Patrzę na rozpiskę pinów z kabelka HDMI w wikipedia:
    http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI i widzę że piny 14 i 19
    są zarezerwowane do HEC Data +/-... Czyżby chodziło tylko o to,
    że kabelek HDMI ma te dwa dodatkowe druciki w przewodzie?

    Jest tu ktoś kto mógłby mi to wyjaśnić? Dzięki!

  • 2. Data: 2011-06-19 18:15:23
    Temat: Re: HDMI z Ethernet
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-06-19 15:12, Pszemol napisal (a):
> [...]
    > że kabelek HDMI ma te dwa dodatkowe druciki w przewodzie?
    >
    > Jest tu ktoś kto mógłby mi to wyjaśnić? Dzięki!

    Nie ma żadnych dodatkowych drucików. Nie kabelek "obsługuje" ethernet
    tylko urządzenie (np. blu-ray) zgodne ze specyfikacją HDMI 1.4.
    Kabelek jest identyczny.

  • 3. Data: 2011-06-19 18:49:32
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-06-19 20:15, [MF] PL napisal (a):

    > Nie ma żadnych dodatkowych drucików. Nie kabelek "obsługuje" ethernet
    > tylko urządzenie (np. blu-ray) zgodne ze specyfikacją HDMI 1.4.

    Nie wiem jak to w praktyce ma być realizowane, ale żeby taki np. blu-ray
    mógł wypuścić po HDMI ethernet do telewizora (oba zgodne z HDMI 1.4)
    musiałby mieć wbudowany router. To chyba jednak pieśń przyszłości.
    Natomiast kable "HDMI z ethernetem" to zwykły chwyt marketingowy.

  • 4. Data: 2011-06-19 19:01:55
    Od: jurkas <m...@o...pl>

    Dnia 2011-06-19 20:49, * [MF] PL napisaB:

> [...]
    > musiałby mieć wbudowany router. To chyba jednak pieśń przyszłości.
    > Natomiast kable "HDMI z ethernetem" to zwykły chwyt marketingowy.

    A może by tak przeczytać specyfikację HDMI zamiast kombinować:
    http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/hdmi_1_4_f
    aq.aspx#8
    http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/hec.aspx

  • 5. Data: 2011-06-19 20:13:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "[MF] PL" <s...@w...pl> wrote in message

    > Nie wiem jak to w praktyce ma być realizowane, ale żeby taki np. blu-ray
    > mógł wypuścić po HDMI ethernet do telewizora (oba zgodne z HDMI 1.4)
    > musiałby mieć wbudowany router. To chyba jednak pieśń przyszłości.

    Router nie jest potrzebny, wystarczy network HUB lub network SWITCH.

    > Natomiast kable "HDMI z ethernetem" to zwykły chwyt marketingowy.

    Rozumiem.

  • 6. Data: 2011-06-22 15:14:11
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2011-06-19 20:49, [MF] PL pisze:

> [...]
    > musiałby mieć wbudowany router. To chyba jednak pieśń przyszłości.
    > Natomiast kable "HDMI z ethernetem" to zwykły chwyt marketingowy.

    Router? Ciekawe po jakiego grzyba.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 7. Data: 2011-06-22 19:35:08
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-06-22 17:14, Mikołaj Tutak napisal (a):

    > Router? Ciekawe po jakiego grzyba.

    Jakoś chyba trzeba podzielić to łącze?
    Właśnie po to jest router.

    Z podanych wyżej linków wynika, że HEC działa jak switch.

  • 8. Data: 2011-06-22 20:20:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "[MF] PL" <s...@w...pl> wrote in message

    > Jakoś chyba trzeba podzielić to łącze?
    > Właśnie po to jest router.

    Router jest potrzebny aby dzielić się jednym dostępem do internetu
    z wieloma urządzeniami w LAN ale może być poza telewizorem :-)
    W telewizorze wystarczy że będzie hub albo switch.

    > Z podanych wyżej linków wynika, że HEC działa jak switch.

    Poczytaj sobie nieco aby odróżniać tak zasadnicze pojęcia
    w informatyce jak "hub", "switch" i "router"...

  • 9. Data: 2011-06-22 20:40:13
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-06-22 22:20, Pszemol napisal (a):
> [...]
    > z wieloma urządzeniami w LAN ale może być poza telewizorem :-)
    > W telewizorze wystarczy że będzie hub albo switch.

    Otóż o routerze pisałem zanim jeszcze kolega "jurkas" podał linki z
    dosyć dokładnym opisem. Wiadomo, że na jednym adresie ip połączenie nie
    zadziała, stąd mój pomysł o wbudowanym routerze.

    Tu odniosłem się do stanu faktycznego. A hubów od lat już się nie używa.

    > Poczytaj sobie nieco aby odróżniać tak zasadnicze pojęcia
    > w informatyce jak "hub", "switch" i "router"...

    Daj spokój ...

  • 10. Data: 2011-06-22 21:52:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "[MF] PL" <s...@w...pl> wrote in message
    > Otóż o routerze pisałem zanim jeszcze kolega "jurkas" podał linki z dosyć
    > dokładnym opisem. Wiadomo, że na jednym adresie ip
    > połączenie nie zadziała, stąd mój pomysł o wbudowanym routerze.

    Nie chcę routera w telewizorze - musiałbym wtedy i swój komputer
    do telewizora podłączać. Właśnie o to chodzi, że w telewizorze ma być
    tylko switch, a router, często bezprzewodowy, gdzieś w mieszkaniu.
    Telewizor mógłby się łączyć z tym routerem tak jak laptop po wifi.

    > Tu odniosłem się do stanu faktycznego. A hubów od lat już się nie używa.

    Co nie znaczy że nie mógłby tam być w TV jakiś hub.

    > Daj spokój ...

    Cieszę się, że już wiem czym się różnią :-)