  • Data: 2010-03-05 22:24:35
    Temat: Re: HD vs. Niedźwiedź
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    Tytus pisze:
    > Zamiesc - zwlaszcza to 10X wiecej ofiar....

    No dobra troche mniej. W Europie na bodajże 700 mln mieszkańców było w
    2008 35 tys wypadków śmiertelnych, w Polsce na 38 mln mieszkańców jest 5
    tys śmiertelnych. Niestety jest to spora dysproporcja i choć piszę z
    pamięci to o wiele się nie mylę.

    > No i mamy kolege co nawet nie zajrzal do tego co zamiescil - zapraszam
    > do lektury zwlaszcza rozdzialu 'Wypadki Drogowe" od 1995 - 2008. Nie ma
    > statystyk za 2009 - nie ma rowniez liczby pojazdow ktora od 1995 zapewne
    > minimum podwoila sie a byc moze potroila.

    Ilość nowo rejestrowanych pojazdów od wielu lat wynosi rocznie mniej
    więcej tyle samo. Nie mam po ręką danych, kolega sobie zapewne znajdzie
    sam. :)

    Dane policji 1995-2008 pokazują jak na dłoni dokładnie to co poprzednio
    napisałem. Nie chce mi się szukać, ale w przypadku motocyklistów i
    ogólnie jednosladów zmiany procentowe są dużo większe. Dlaczego? Bladź,
    jeszcze dziś mnie trzęsie kiedy sobie przypomnę debila który będąc 20
    metrów ode mnie patrząc w moim kierunku (!) wyjechał mi wprost pod koło
    z podporządkowanej bo mnie kurna nie widział! Od tego czasu jestem
    inwalidą i miałem sporo czasu na studiowanie dlaczego takich wypadków
    jest ostatnio więcej. Są tego konkretne przyczyny i to identyfikowalne,
    tylko trzeba się chwilę nad tym zastanowić i zebrać trochę danych.

    > BTW widze juz ten lobbing na kaski dla dzieciakow - toc to olbrzymi
    > rynek - mamy jakies 200 - 300 gorek z wyciagami a na kazdej z gorek 100
    > - 200 dzieciakow w weekendy od grudnia do lutego. I snieg na nich raz na
    > 5 lat... Jest o co lobbowac.

    Wielu z nas prowadzi jakieś biznesy. Kto nie chciałby bez żadnej reklamy
    uzyskać wzrost obrotów? Tak samo ludzie pisali podczas wprowadzania
    nakazu o światłach, do którego wcześniej sie odniosłem. Zużycie paliwa:
    "bzdura to jakieś grosze", spalone żarówki: "mam auto x-lat i nie
    wyemieniłem, a nawet jak jedna na rok to dla bezpieczeństwa warto". A
    jakie są realia? Z samej akcyzy za dodatkowo spalone paliwo budżet
    państwa ma prawie dwa miliony zł. Dzienne. Firmy od oświetlenia
    samochodowego w roku 2008 wykazały 60% większe wpływy niż w ubiegłym.
    Łatwo się dowiedzieć, publikują roczne raporty na potrzeby statystyczne
    i giełdowe. A bezpieczeństwo? W każdym kraju po wprowadzeniu przepisu
    wzrosła ilość wypadków, zabitych i rannych. Ogółu o kilka procent a z
    udziałem motocyklistów do 40%. Na raz i skokowo. W jednym kraju przepis
    zniesiono i w następnym roku statystyki były lepsze. Czy to nie daje do
    myślenia?

    Tak, jest o co lobbować. O grube rzeczy ale i o mniejsze, kaski,
    kamizelki, odblaski, apteczki, gaśnice, zestawy głośnomówiące i inne. O
    kasę Panowie chodzi wcale nie o bezpieczeństwo.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!