-
181. Data: 2010-08-21 22:32:10
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
J.F. pisze:
> On Fri, 20 Aug 2010 23:55:22 +0200, Tomasz Pyra wrote:
>> J.F. pisze:
>>> Zwykli wytrzymalosciowcy sie na tym nie znaja.
>>> Ba, nawet, jesli sie dobrze orientuje, to problem jest przy
>>> zderzeniach metali juz przy predkosciach rzedu 20m/s. Ale to znow
>>> problem znany glownie producentom broni palnej.
>> Na tej zasadzie działają chyba ładunki kumulacyjne - niewielki ładunek
>> wysyłany z ogromną prędkością.
>> Działa właśnie na zasadzie że pancerz nie jest w stanie zapracować swoją
>> grubością, bo szybkość przemieszczania się go jest tak wielka że fala
>> mechaniczna w pancerzu porusza się wolniej niż pocisk.
>
> Zebysmy sie zrozumieli - ladunek kumulacyjny to jest specjalnie
> uksztaltowany ladunek wybuchowy [detonujacy], gdzie istotna cecha jest
> wneka, w niej jest umieszczona wkladka z cienkiej warstwy metalu
> [czesto zwykla miedz], i po detonacji formuje sie z tego
> "strumien kumulacyjny", cienki, o duzej predkosci.
No tak, ale kluczem do przebijających zdolności tego pocisku jest
właśnie duża prędkość wkładki.
Rozważając statycznie pocisk o masie 10kg i prędkości 100m/s ma taką
samą energię niż pocisk który waży 0,2kg i prędkość 5000m/s.
Ale zdolność do przebijania pancerza w drugim przypadku będzie pewnie
znacznie większa właśnie dlatego że pocisk wejdzie w pancerz szybciej
niż fala mechaniczna będzie się rozchodzić w ośrodku.
Na chłopski rozum widzę to tak, że wolniejszy pocisk spowoduje że
pancerz się wgniecie pozostając nieprzebitym, a drugi pocisk nie pozwoli
się pancerzowi ugiąć, bo ten po prostu nie zdąży.
Efekty widzę tak, że w pierwszym przypadku pancerz o grubości np. 3cm
wgniecie się na głębokość 6cm, ale pocisk go nie przebije. W drugim
pocisk przebije cały pancerz tracąc tylko połowę energii.
No ale powyższe to sama intuicja niepoparta żadnym doświadczeniem
frontowym :)
-
182. Data: 2010-08-22 01:07:50
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 20 Aug 2010 11:44:46 -0700 (PDT), JAM wrote:
>Poza puchniciem dragstery wykorzystuja zjawisko polagajace na fakcie
>takim, ze palaca sie guma "przykleja" sie do asfaltu. Stosuja
>oczywiscie odpowiednia gume na opony. Dzieki temu dragster uzyskuje
>spokojnie kilka "g" przyspieszenia. Tak wiec zjawisko "palenia" gumy
>jest w dragsterach wykorzystywane celowo i pomaga przy przyspieszniu.
Ale to jak - przed startem gaz do dechy, rozgrzac opony, zatrzymac
kola, pozwolic sie przykleic - i cieszyc przy wlasciwym starcie, czy
po prostu gaz do dechy na starcie, a rozgrzana guma zrobi reszte ?
J.
-
183. Data: 2010-08-22 02:01:57
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 22 Aug 2010 01:07:50 +0200, J.F
<j...@p...onet.pl> wrote:
> Ale to jak - przed startem gaz do dechy, rozgrzac opony, zatrzymac
> kola, pozwolic sie przykleic - i cieszyc przy wlasciwym starcie, czy
> po prostu gaz do dechy na starcie, a rozgrzana guma zrobi reszte ?
Burn-out wziął się właśnie z potrzeby rozgrzania gum.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
184. Data: 2010-08-22 02:44:57
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 20 Aug 2010 09:41:18 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:
>> 4kN to akurat żadna rzadkość na kołach, na pierwszym biegu.
>
> Jakis wykres z hamowni moze podsuniesz?
Bleh, przeliczyłem sobie w pamięci raz jeszcze i trochę
przesadziłem :) Ale przy jedynce w okolicach 1:4, głównym
podobnym i większym silniku (powyżej 200Nm) jest już blisko. Na
kołach oczywiście.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
185. Data: 2010-08-22 02:45:46
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 20 Aug 2010 10:09:21 +0000 (UTC), Massai <t...@w...pl>
wrote:
> 4 kiloNiutony.
4kNm (zjadłem metra). W aucie, które ma przełożenie głowne 1:4
i podobną jedynkę, a jednocześnie ponad 200Nm możliwe.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
186. Data: 2010-08-22 11:50:47
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 17 Aug 2010 23:21:54 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):
>
> "Za mało w zimie" - bo konstruktor silnika/pojazdu tak, a nie inaczej,
> ustalił podział ciepła pomiędzy chłodnicę, a nagrzewnicę kabiny. To nie ma
> bezpośredniego związku z tematem "sprawność"
Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o układach chłodzenia silników
spalinowych, to byś wiedział, że dopóki nie zostanie osiągnięta temepratura
pracy silnika, to duży obieg chłodniczy (ten z chłodnicą) jest szczelnei
zamknięty i 100% ciepła opadowego idzie w obwód nagrzewnicy powietrza.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
187. Data: 2010-08-22 11:51:39
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 19 Aug 2010 12:27:57 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):
> Już za parę miesięcy będzie zima w pełni. Podejdź sobie wtedy do pierwszej-
> lepszej ciężarówki - takiej, która ma akurat silnik na chodzie - i pomacaj
> jej chłodnicę. I zbadaj, czy faktycznie jest całkowicie zimna (wręcz ma
> temperaturę otoczenia, czyli, jak to w zimie, ujemną), bo to "termostat ją
> zatkał kompletnie".
Dopóki temperatura cieczy chłodzącej nie osiągnie punktu otwarcia
termostatu - to właśnie tak będzie.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
188. Data: 2010-08-22 11:55:04
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 19 Aug 2010 12:57:04 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
> To i tak będzie energia cieplna i będzie potrzebna spora różnica
> temperatur. Kiedyś takie patenty z turbinką i obniżaniem ciśnienia
Bo ja wiem? Stirlingowi wystarcza kilka stopni różnicy.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
189. Data: 2010-08-22 12:02:44
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-08-22 11:50, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Tue, 17 Aug 2010 23:21:54 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):
>
>>
>> "Za mało w zimie" - bo konstruktor silnika/pojazdu tak, a nie inaczej,
>> ustalił podział ciepła pomiędzy chłodnicę, a nagrzewnicę kabiny. To nie ma
>> bezpośredniego związku z tematem "sprawność"
>
> Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o układach chłodzenia silników
> spalinowych, to byś wiedział, że dopóki nie zostanie osiągnięta temepratura
> pracy silnika, to duży obieg chłodniczy (ten z chłodnicą) jest szczelnei
> zamknięty i 100% ciepła opadowego idzie w obwód nagrzewnicy powietrza.
>
Adamie, ale termostat nie działa zero-jedynkowo. Podawana na nim temp.
otwarcia, np. 89 stopni, to chyba często jest temperatura _pełnego_
otwarcia.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
190. Data: 2010-08-22 19:29:18
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: JAM <j...@y...com>
On Aug 21, 7:07 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Fri, 20 Aug 2010 11:44:46 -0700 (PDT), JAM wrote:
> >Poza puchniciem dragstery wykorzystuja zjawisko polagajace na fakcie
> >takim, ze palaca sie guma "przykleja" sie do asfaltu. Stosuja
> >oczywiscie odpowiednia gume na opony. Dzieki temu dragster uzyskuje
> >spokojnie kilka "g" przyspieszenia. Tak wiec zjawisko "palenia" gumy
> >jest w dragsterach wykorzystywane celowo i pomaga przy przyspieszniu.
>
> Ale to jak - przed startem gaz do dechy, rozgrzac opony, zatrzymac
> kola, pozwolic sie przykleic - i cieszyc przy wlasciwym starcie, czy
> po prostu gaz do dechy na starcie, a rozgrzana guma zrobi reszte ?
>
> J.
Przy kazdym wyscigu dragsterow, tuz przed startem zawodnik cofa pojazd
kilkanascie metrow do tylu i na kilka sekund po prostu pali tylne
opony stojac w miejscu na hamulcu przednich kol po czym podjezdza do
linii startu na tak rozgrzanych gumach i po kilku sekundach nastepuje
wyscig. Nie chodzi o jednorazowe przyklejenie sie na samym starcie ale
przez kilkanascie metrow po starcie tez. To widac nawet w telewizji
gdzie tor dragsterowy jest wrecz czarny od resztek gumy do
kilkudziesieciu metrow za linia startu. Z tym ze te opony sa
specjalnie do tego skonstruowane. Opony normalnych samochodow raczej
sie nie beda dobrze przyklejac :-)
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/